Šta naš toaletni ormarić govori o nama?
Svi smo mi bar jednom zavirili u toaletni ormarić u tuđem kupatilu, priznali to javno ili ne. Naravno, to smo uradili jer nam je baš u tom trenutku zatrebao flaster, vlažne maramice ili dezodorans. Možda je lakše da na ovaj način opravdamo našu radoznalost, ali jednostavno, zavirili smo u tuđi toaletni ormarić najviše da bi na ovaj način otkrili šta njegov vlasnik voli, kakve proizvode koristi i da li su oni skupi.
Naši toaletni ormarići govore o nama. Oni su prozor u naš intiman život. Od voska za depilaciju, higijenskih uložaka, kreme protiv hemoroida, do parfema i paste za zube, toaletni ormarići govore više od nama od bilo kog drugog komada nameštaja. Zato nije iznenađujuć podatak da gotovo polovina nas, odnosno 48 odsto, kaže da bi se uvredilo ako bi neko zavirio u naš toaletni ormarić bez našeg znanja.
Globalno istraživanje „Širom sveta kroz 80 kozmetičkih ormarića“ omogućava nam da zavirimo u 80 kupatila širom sveta, od Australije do Kanade, od Južnoafričke Republike do Srbije. Istraživanje je deo dve studije, o lepoti i o zdravom načinu života, jedne od najvećih agencijskih mreža u svetu „McCann Worldgroup“ realizovano u okviru „McCann Truth Central“ ekspertskog centra. Ovaj centar zadužen je za otkrivanje i identifikovanje navika u našem okruženju koristeći rezultate iscrpnih istraživanja koja klijentima omogućavaju da u potpunosti razumeju tržište na kome posluju. Sa 168 centrala širom sveta, istraživački centar ima pristup skoro neograničenom izvoru kako kvalitativnih, tako i kvantitativnih podataka. Time je omogućen autentičan uvid u globalna kretanja, ali istovremeno i mogućnost shvatanja lokalnih i regionalnih karakteristika pojedinih tržišta. Iz potrebe da spoznaju lokalno relevantne istine koje će pomoći da bolje razumemo potrošača, da se brendovima pruži perspektiva koja ruši stereotipe i ustaljen način razmišljanja, u okviru kreativne agencije „McCann Beograd“ pokrenut je lokalni „McCann Truth Central Beograd“.
Istraživanje „Širom sveta kroz 80 kozmetičkih ormarića“ za rezultat je imalo veoma interesantne podatke. Svaki ormarić razlikuje se po svom sadržaju, ali možemo da primetimo da postoji zajednička crta bez obzira na deo sveta u kome se nalazi. Predvidljivo, svi toaletni ormarići imali su barem jedan od proizvoda za negu zuba, sapun i neku od krema za negu kože. Ova tri proizvoda sastavni su deo osnovnog rituala lične higijene i nege svakog od nas. Upravo su ovo proizvodi bez kojih ne možemo da započnemo dan i za koje je najveći broj ispitanika rekao da ne bi mogao da živi bez njih.
Uprkos zajedničkim karakteristikama, toaletni ormarići su uglavnom lični prostori koji su kreirani od strane pojedinaca koji sami znaju logiku njihovog rasporeda. Nekima će se verovatno činiti čudnim da neko u svom ormariću ima po nekoliko hidrantnih krema ili različitih maski za lice… Svaki taoletni ormarić priča priču za sebe, i još više, o svom vlasniku. Na pitanje ispitanika „McCann Truth Centrala“ među kojima su i zaposleni u agenciji „McCann“ u Beogradu, Tirani i Sarajevu, zbog kog proizvoda im je najviše neprijatno, gotovo svaki ispitanik je naveo kreme protiv akni, odnosno, žene su isticale da su to higijenski ulošci i tamponi. Sa druge strane, znajući da će gosti, posle pogleda u ogledalo, najradije zaviriti u naš ormarić, mnogi su skloni da u njima stave proizvode kojima će se pohvaliti pred drugima. Skupe kreme za lice, poznati parfemi, brendirane kreme za telo i proizvodi za negu kose… Sa druge strane, na policama će se često naći i proizvodi koje često samo mi koristimo, kao što su ulja za telo iz domaće radinosti, ili kreme napravljene po specijalnim formulama.