Skyvertising: prva reklama u regionu snimljena kroz drone show

0
1142
Prvi drone show u regionu

Dron, kao bespilotna letelica prvobitno se koristila u vojne svrhe još u periodu 30-ih godina prošlog veka, a poslednjih desetak godina ima i sve veću komercijalnu primenu. U komercijalne svrhe, dronovi se najviše koriste u građevinskoj i poljoprivrednoj industriji, ali i za potrebe logistike, dostave i bezbednosti. Još jedna velika industrija u kojoj dronovi nalaze primenu jeste filmska industrija i sve one koje se na indirektan način bave dokumentovanjem putem video zapisa. Coca-Cola, Red Bull i Paramount Pictures, samo su neki od brendova koji su za potrebe svojih reklamnih kampanja iskoristili prednost ovih letelica.

U marketing svetu su sve popularniji termini poput aerial advertising-a i skyvertising-a koji predstavljaju oglašavanje u kom se za kreiranje reklamnih poruka koristi upotreba flogosa (penastih balona), letećih balona, aviona koji za sobom vuku banere… ali i gore pomenutih dronova. Dronovi se u ovom kontekstu koriste kao letelice, uglavnom sa četiri rotora (kvadrokopteri) koje pomoću algoritma lete na kordinisan način i LED svetlima kreiraju animacije na nebu, stvarajući neki vid svetlosne predstave (drone light show). Neki od primera za poznati drone show u svetu su Super Bowl 2017, ZOI 2018, kao i mnogi drugi sportski i  ceremonijalni događaji, a nedavno se i u našem regionu odigrao jedan takav svetlosni spektakl.

Creative Disorder Studio iz Beograda je u saradnji sa albanskom agencijom Gogel Publicis, u martu ove godine kreirao prvi dron show u regionu koji je poslužio kao set za snimanje reklame. Više desetina hiljada građana prisustvovalo je ovom događaju čiji je povod bio lansiranje teleoperatera One Albanija. Čak 500 dronova, u vremenskom okviru od 14 minuta, koliko je trajao ovaj spektakl, letelo je nebom iznad glavnog grada ispisujući glavne poruke i manifest brenda. „Thank you Albania“ bila je prva rečenica kojom se kompanija uz pomoć ovih letelica obratila prisutnima u Tirani, a navode da tu zahvalnost duguju svojim korisnicima koji ih inspirišu da budu još bolji. Sve to propratile su brojne svetlosne animacije, a celokupan događaj izazvao je pozitivne i emotivne reakcije prisutnih, što su uspele da zabeleže kamere i prenesu deo atmosfere kroz jednominutni video koji je snimljen kao TV spot, a koji možete pogledati u nastavku.

“Uhvatiti živu emociju i energiju širom grada za toliko kratko vreme, a besprekorno snimiti sam spektakl na nebu i onda sve to pretočiti u jedan efemeran spot koji se bavi više osećajem nego događajem je bio izazov svoje vrste.” zadovoljno poručuju iz Creative Disorder Studia.

Klijent: One Albania
Agencije: Creative Disorder Studio, Gogel Publicis
Godina: 2023.
Tekst napisala: Tina Jovanović

Ukupna ocena 4.50 od 5

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Ovde unesite ime

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.