Burger King: Prikaz realnosti ili totalni promašaj?

0
2835
Burger King: The Moldy Whopper
Burger King: Moldy Whopper - Copyright "Makreting mreža"

Kako biste reagovali kada biste videli hamburger prekriven plesnima?

Burger King je pre samo nekoliko dana šokirao javnost poslednjom kampanjom koja je osvanula na malim ekranima i bilbordima širom Evrope i Amerike. I pored toga, nije ostala neprimećena ni na internetu, gde su ljudi počeli da je dele, što je ubrzo uzrokovalo tome da postane viralna.

Kako kažu u samom saopštenju, ljudi su umorni od besprekornih slika proizvoda. Bilo je vreme da se pruži istina svakoj osobi koja konzumira brzu hranu i koja nesvesno uzima zalogaje hrane koja izgleda svaki put identično. Koliko je to zapravo moguće?

Jedan od najpopularnijih lanaca upravo brze hrane je ovog puta otišao korak dalje i predstavio globalnu reklamnu kampanju pokazujući jedan od svojih najpopularnijih burgera koji je prekriven plesnima. Isprva neverovatno i pomalo čudno, nema kome ovo nije privuklo pažnju. 

Pustivši svoj proizvod da se pokvari, Burger King je poslao snažnu poruku koja je predstavila prekretnicu u dosadašnjem poslovanju. Odlučili su da uklone veštačke konzervanse iz svojih proizvoda u većini evropskih zemalja i na 400 lokacija Sjedinjenih Država. Pored toga, brend je doneo odluku i da prestane sa korišćenjem veštačkih boja i aroma i time omogući svojim kupcima zdravije obroke. Ideja je da do kraja godine promene pristup na celokupnom tržištu poslovanja.

Iako je sama kampanja došla do velikog broja pohvala, neki smatraju da je na samoj granici sa bizarnošću. Scene iz televizijskih reklama, ali i slike na bilbordima koje bi trebalo da krase gradove, zapravo nas teraju da se zapitamo šta mi uopšte jedemo i koliko je to zdravo. Svesni smo da hrana vremenom propada, ali da li je bilo potrebno to predstaviti na ovakav način? 

Prema istraživanjima, u odnosu na vremenski period pre pet godina, ljudi su danas odlučniji da izdvoje više novca za organsku i svežu hranu. Diže se svest o tome koliko je nezdravo konzumirati brzu hranu i kakav uticaj ona ima na organizam. Da bi upravo sve te kompanije opstale, bilo je potrebno uraditi nešto kako bi zadržale svoje kupce. Iako nije prvi u donošenju ovakve odluke, Burger King je na dobrom putu da obezbedi u potpunosti kvalitetne obroke fanovima svog brenda. 

Prikazati suštinu na jedan nimalo privlačan način je bio pravi izazov koji nije mogao da garantuje uspeh. Svesni u šta se upuštaju, zastupnici ovog popularnog lanca smatraju da su uradili dobru stvar kršeći sva pravila vezana za promociju hrane. Hrabarim potezom da predstave nešto što bi u teoriji trebalo da bude negativno, izazvali su ogroman broj reakcija i učinili da se o temi veštačke hrane i dalje priča. Da li su svoje ciljeve ostvarili, proceniće u budućem periodu. Ono čemu nastavaljaju da teže, ohrabruje njihove pristalice, a kako stvari stoje, možda inspirišu i ostatak prehrambene industrije da obrati pažnju na korišćenje veštačkih konzervansa. Sa zdravom hranom nema greške. 

 

Agencija: INGO Stockholm / DAVID Miami / Publicis Madrid

Klijent: Burger King

Godina: 2020

Tekst pisala: Teodora Dobrosavljević

Photos by Marketing mreža / Ads of the world

Ukupna ocena 4.60 od 5

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Ovde unesite ime

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.