Milijardu postova na Facebooku i preko 400 miliona tvitova osvanu u samo jednom danu. Na Instagramu je samo u toku 2013. godine objavljeno oko 5 milijardi fotografija. Mreže kao što su Tumblr i Pinterest broje oko 23 miliona jedinstvenih korisnika mesečno, navodi se u izveštaju o društvenim mrežama za 2013. godinu, koju je sprovela agencija za odnose s javnošću Edelman.
Trend da sve više ljudi pronalazi i čita vesti na internetu, pretražuje informacije ili komunicira sa okruženjem putem društvenih mreža, bilo privatno ili poslovno, postao je u poslednje vreme svakodnevnica prosečnog internet korisnika.
Rezultat navedenog trenda je činjenica da svakodnevno bivamo zatrpani svakojakim vestima i da se mnogima od nas dešava da ponekad ne možemo da se izborimo sa ogromnom količinom informacija koje primamo. Ovaj fenomen se u internet krugovima stručno naziva “information overload” ili pretrpanost informacijama.
Podstaknuti situacijom da je uprkos velikoj dostupnosti informacija sve teže ostati u toku sa dešavanjima i sadržajima koje nas zanimaju, tim mladih ljudi okupljenih oko internet marketing agencije “Ellecta Interactive” pokrenuo je platformu DrustveneMreze.rs koja nudi rešenje ovih problema.
Sajt Drustvenemreze.rs osmišljen je da bude agregator bitnih informacija i zanimljivog sadržaja sa društvenih mreža, organizovanog po kategorijama i platformama, kao što su Facebook, Twitter, Instagram, Linkedin i Foursquare. Želja nam je da ljudima sa ograničenim vremenom maksimalno olakšamo pregled tema i aktuelnih dešavanja u sve brže rastućoj Social Media sferi u Srbiji. Takođe, trudimo se da novinarima i marketing profesionalcima ponudimo sveobuhvatan uvid u dešavanja, popularnost određenih lokacija, tema, brendova i pojedinaca aktivnih na društvenim mrežama. Za sada su na našoj platformi uvrštene samo aktivnosti korisnika iz Srbije, navodi Željko Bošnjak, vođa projekta Drustvenemreze.rs
Ekipa okupljena oko projekta Drustvenemreze.rs planira da u budućnosti portal proširi alatima koji će marketing profesionalcima omogućiti lakši uvid u ponašanje njihovih ciljnih grupa na društvenim medijima, kao i da na samom portalu pokrenu edukativni blog koji će, primarno, edukovati korisnike o društvenim mrežama i vršiti popularizaciju takozvanog social media marketinga.
Smatramo da će naš servis umnogome olakšati informisanje o aktivnostima, trendovima, dešavanjim i popularnim temama u social media sferi, kako za lične tako i za poslovne potrebe, zaključuje Bošnjak.
Svakako, agregacija svih informacija sa društvenih mreža u jedan koncept, jedan okvir, zaista je novost na tržištu Srbije i ostaje za videti na koji će način ova platforma olakšati informisanost pojedinca i smanjiti “information overload”.