Croatia Osiguranje: AI Anxiety Meter (Brigometar)

0
1413

Teme vezane za mentalno zdravlje zastupljenije su nego ikada, a istraživanja kažu da je anksiozni poremećaj najčešći mentalni poremećaj od kog, bar jednom tokom života, pati svaka treća osoba. Anksioznost predstavlja strepnju/brigu/strah zbog nečega sa neizvesnim ishodom i mada je oduvek prisutna, nazivaju je bolešću modernog doba.

Dok je radila na novoj kampanji za hrvatsku kompaniju – Croatia osiguranje (Kroacija osiguranje), zagrebačka agencija Bruketa&Žinić&Grey došla je do saznanja da je Hrvatska dosta ispod evropskog proseka po pitanju očekivanog trajanja životnog veka. Glavni razlog je neodlazak na preventivne preglede, kao i da su stanovnici ove zemlje pod velikim uticajem stresa i anksioznosti, što doprinosi razvoju hroničnih bolesti, a posledično dovodi do kraćeg životnog veka građana. Upravo je to bio insight koji su iskoristili prilikom kreiranja ove digitalne kampanje pod nazivom „AI Anxiety Meter“ (Brigometar), rekao je na webinar-u Ivan Golubić, Senior Copywriter ove agencije. Sve to je realizovano uz pomoć Go2Digital-a, čiji su osvetljeni reklamni panoi (citylight-i) bili postavljeni na frekventnim mestima u tri najveća grada – Zagrebu, Splitu i Rijeci, a ujedno ovo je i prvo digitalno OOH oglašavanje u svetu koje meri anksioznost u realnom vremenu.

Croatia osiguranje AI 2

U dvominutnom videu prikazano je da su neki od okidača za stres u Hrvatskoj poslednje tri godine bili zemljotresi koji su je zadesili, podatak da se nalazi na osmom mestu po broju preminulih od COVID-19 kao i konflikti u istočnom delu Evrope. Sve to uzrokovalo je nikada do sada ovako visoko zabeleženu anksioznost. Međutim, kako kažu, mentalno zdravlje nije nešto o čemu građani Hrvatske otvoreno govore, pa je Croatia osiguranje otišla korak dalje u svom oglašavanju.

Pomoću  interaktivnih citylight-ova u vidu kamera i veštačke inteligencije – algoritma koji očitava i prepoznaje pokrete mišića lica – izračunava se nivo anksioznosti kod svake osobe koja se približi ovim panoima i sačeka 5 sekundi, koliko je potrebno da aplikacija izvrši skeniranje lica i prepoznavanje emocija lica, nakon čega izlazi personalizovana poruka. Kako bi skrenula pažnju na emotivni stres, Croatia osiguranje je osobe sa najvišim nivoom „brige“ uputila na besplatan preventivni pregled u Croatia poliklinici u Zagrebu. U pozitivnom tonu, video se privodi kraju sa porukom da se o problemu psihičkog zdravlja konačno priča i da je to problem koji svi primećuju, ali niko ne govori o njemu.

Marija Jakeljić, Marketing Director Croatia osiguranja, rekla je – „Nekada su ljudi čitali oglase, a danas evo oglasi čitaju ljude“ čemu svedoče rezultati nakon ove šestonedeljne kampanje –  zadržavanje ispred ovih oglasa (dwell time) je 18,8 sekundi, a inače je prosečno vreme zadržavanja 2,3 sekunde, kao i da je došlo do povećanja u preventivnim pregledima za preko 30%. Video se završava sloganom kompanije „Croatia Insuarance, one less thing to worry about”.

Klijent: Croatia osiguranje
Agencija: Bruketa&Žinić&Grey
Tekst pisala: Tina Jovanović

Ukupna ocena 4.71 od 5

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Ovde unesite ime

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.