Reklama treba da skrene pažnju potrošaču na određeni proizvod ili uslugu, ali da bi to učinila, prvo je potrebno da se istakne. Kako to učiniti u moru reklama brendova koji nude proizvode slične našima?
Ono što potrošače najčešće može privući je emocija koju reklama sa sobom nosi. Izbor emocije zavisi od ciljne grupe potrošača kojima je reklama namenjena. Bilo da je u pitanju ljubav, empatija, uzbudjenje ili strah, kupci moraju da se povežu sa pričom koju vide, da bi se povezali sa brendom, i postali mu verni.
Evo naše liste najboljih reklama iz 2014.godine.
Unsung hero-Thai life insurance
Priča prati dečka koji svakog dana učini neko dobro delo, ne tražeći ništa zauzvrat. Svestan je da neće postati bogatiji, ili se proslaviti. Ostaje anoniman, ali ipak i dalje pomaže ženi sa tezgom, psu lutalici, devojčici koja prosi. On prisustvuje sreći i čini svet boljim mestom za život.
Marketing agencija: Ogilvy; Mather Bangkok
KLM lost and found service
Reklama prikazuje psa koji je treniran da nalazi vlasnike izgubljenih stvari u avionu-na osnovu čula mirisa. Čim ovaj preslatki pas onjuši ostavljeni predmet, kreće da trči kroz aerodrom tražeći vlasnika. U KLM-u su svesni da je putovanje iskustvo, i spremni su da učine sve da iskustvo njihovih putnika bude pozitivno.
Marketing agencija: DDB; Tribal Worldwide
Dtac-The power of love
Tehnologija nikad neće moći da zameni ljubav.
Marketing agencija: Y&R Thailand
John Lewis- božićna reklama
Ove godine, svojim najbližima poklonite nešto o čemu sanjaju.
Marketing agencija:Adam&Eve; DDB
Always-like a girl
Always je želeo da skrene svetu pažnju da trčati, bacati i-biti devojčica nije loša stvar, samo jer devojčice rade stvari drugačije od dečaka. Ovom reklamom su hteli da podignu svest o tome da devojčice, a i devojke treba da se osećaju sigurno i samouvereno u svojoj koži.
Yes, I kick like a girl, and I swim like a girl and I walk like a girl, and I wake up in the morning like a girl-because I am a girl.
Marketing agencija: Leo Burnett (Toronto, Chicago, London)
Dear future mom-Down syndrome day
Marketing agencija:Saatchi&Saatchi
Zabrinuta buduća mama se javlja sa porukom da je trudna i da je saznala da će roditi dete sa Daunovim sindromom. Ovo je poruka koju je dobila:
Volkswagen-eyes on the road
Marketing agencija:Ogilvy Beijing
Volkswagen je na veoma slikovit način želeo da prikaže koliko je opasno koristiti telefon tokom vožnje.
Netflix- Pep talk
Marketing agencija: DDb Canada
Netflix je na jako duhovit način predstavio situaciju u svlačioni, gde trener svojim igračima ne govori praktično ništa, ali im govori sve. Poenta: You gotta get it, to get it.
Pogledajte i ove reklame:
BBC-for the love of music
Marketing agencija: Karmarama
World’s toughest job– American Greetings, cardstore.com
Marketing agencija:Mullen
Save the children-Syria
Marketing agencija: Don’t Panic
Budweiser- Puppy love
Marketing agencija:Anomaly
Nike-The last game
Marketing agencija:W+K Portland
Tekst napisali Mihajlo Petrović i Anja Nikić