Heineken – Island’s Edge: Manje gorčine u pivu, a i životu

0
346
heineken islad edge

Irska je nadaleko poznata po predivnoj prirodi, harfi koja je njen nacionalni simbol, najvećem procentu crvenokosih ljudi na svetu, ali tu su i nezaobilazni pabovi. U glavnom gradu, Dablinu, ima skoro 20 pabova na sto hiljada stanovnika, a pored irskog viskija, poznati su po ispijanju (stout) piva. Iako na sajtu Statista vidimo da je trend ispijanja piva u ovoj zemlji poslednjih godina u opadanju, podaci govore da jedan Irac prosečno popije oko 60 litara piva godišnje (izvor). U ovoj jednominutnoj reklami, o kojoj će biti reči u nastavku, radi se upravo o pabu, pivu i ispijanju istog u skladu sa irskom kulturom.

Kompanija Heineken Ireland  je u novembru prošle godine, za svoj brend tamnog piva Island’s Edge kreirala digitalnu kampanju pod nazivom „It’s Better, Less Bitter“ u saradnji sa agencijom Publicis Dublin. Ako kažemo da je reditelj ove kampanje, David Shane, bio jedan od pisaca prve sezone američkog animiranog sitkoma „South Park onda ne treba da iznenadi što ova kampanja preovladava humorom. Celokupna ideja je nastala iz saznanja da Irci žele manje gorko tamno pivo te je Island’s Edge svoj proizvod prilagodio u skladu sa tim željama i upravo tu novinu, ovde, hteo da komunicira. Targetirani su i različiti tipovi ljudi i priča sa idejom neposrednosti, a kampanja slavi sve pojedince koji odustaju od gorčine u svojim životima.

Reklama je snimana u autentičnoj atmosferi irskog paba, i u tom duhu, sa čašama tamnog piva u rukama, gosti paba pokazuju emocionalnu otvorenost i prepričavaju ne tako prijatne životne događaje nakon kojih je ostao „gorak ukus“. Na samom početku gost pita zaposlenog u šanku koji toči pivo-  šta to ima novo po pitanju Island’s Edge-a, gde šanker odgovara da je manje gorak. To je podstaklo drugog gosta da se uključi u razgovor i  nadoveže sa svojom „gorkom“ pričom da se baš taj dan udaje njegova bivša devojka i to za pilota sa „punom glavom kose“ (dok je on u potpunosti ćelav). Od tog momenta ostali gosti lokala se nadovezuju  sa svojim pričama. Od devojke čiji je tattoo majstor umesto Love Yourself greškom istetoviraoLove Yourshelf pa ona sada umesto motivacionog citata o ljubavi prema sebi,  mora da „voli svoje police“, preko momka koji i nakon 10 godina još uvek nije preboleo što nije izabran u  juniorski tim svog kluba, do devojke na čijem je venčanju njena rođena mama nosila belu haljinu ili osobe koju uporno oslovljavaju pogrešnim imenom… završava se ova reklama. Međutim može se zaključiti da iako su ovo „bitter“ situacije, akteri nakon što su ih otvoreno podelili sa ostalim gostima u pabu nisu ogorčeni (ili su manje ogorčeni), pa se i reklamni video završava u optimističnom stilu, sloganom po kom i nosi ime – It’s Better, Less Bitter.  

Ger Roe, kreativni direktor Publicis-a, u jednom od intervjua rekao je: „Svidela nam se ideja da ljudi pokušavaju da nastave dalje i sakriju svoju gorčinu. Jer slično kao Island’s Edge Irish Stout, pametan i zabavan deo je prikriti gorčinu. Još je tu, samo malo manje.“

Sve je to realizovano uz pomoć pomenutog reditelja – David Shane-a iz produkcijske kuće O Positive Films, koji je poznat po brojnim uspešnim kampanjama. Šejn je ove godine nominovan za DGA Awards – u kategoriji Outstanding Directorial Achievement in Commercials in 2022, a tu vest je, u objavi na svom instagramu, sa ponosom podelila produkcijska kuća iz koje Dejvid dolazi. U istoj kategoriji nominovan je i Ivan Zachariáš za pomoćnog reditelja za „Data Auction“ (iPhone) reklamu o kojoj možete pročitati ovde.

 

Klijent: Heineken
Brend: Island’s Edge
Agencija: Publicis Dublin
Produkcija: O Positive Films

Tekst napisala: Tina Jovanović

Ukupna ocena 4.60 od 5

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Ovde unesite ime

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.