Mobilni operator Vip predstavio je 2012. godine ,,Vip ekomotivaciju” dugoročni projekat korporativne društvene odgovornosti koja za cilj ima za zaštitu životne sredine kroz smanjenje uticaja poslovanja na okolinu, promociju višekratne upotrebe prirodnih resursa i recikliranje, kao i podršku javnim projektima iz ove oblasti.
Tokom 2012 godine u okviru projekta urađene su sledeće aktivnosti:
- u Vipov vozni park uvedeno je 26 hibridnih vozila Toyota Prius, što bi trebalo da donese uštedu od 17.000l goriva i 45t CO2 godišnje
- Organizovanjem video-konferencija smanjen je broj službenih putovanja zaposlenih, a time i emisija CO2
- Na lokaciji Rajčevo brdo kod Begaljice postavljena je prva Vipova hibridna bazna stanica, koja se napaja pomoću sistema vetrogeneratora i solarnih panela. Korišćenjem ovih alternativnih, obnovljivih izvora energije, proizvodi se električna energija neophodna za rad predajnika mobilne telefonije bez negativnog uticaja na životnu sredinu.
- Korisnici su sa 5000 dinara motivisani da učestvuju u zameni svojih starih mobilnih telefona za najnovije uređaje iz Vipove ponude. Tako je prikupljeno više od 74.000 starih telefona koji su predati na zbrinjavanje reciklažnom centru koji se bavi odlaganjem električne i elektronske opreme.
Zbog velikog interesovanja korisnika, u 2013. nastavljena je akcija prikupljanja i odlaganja starih telefona, ali uz još stimulativnije uslove. Naime, svi korisnici koji su doneli bilo koji stari mobilni telefon u Vip radnje širom Srbije ostvarili su ne samo 5000 dinara popust na novi telefon već i dodatnih 5000 dinara na izabranu tarifu. Uz to, građani koji recikliraju svoj telefon pomažu izgradnju terapeutskog vrta u okviru Centra za decu i omladinu u Zvečanskoj 7.
Ekomotivisana autobuska stajališta
Beograđani su prijatno iznenađeni da u ovim sparnim letnjim danima hlad mogu da potraže ispod prirodnih lozica i lijana na više autobuskih stajališta u centru grada i na Novom Beogradu Na nekoliko najprometnijih lokacija u gradu postavljene su i kutije za odlaganje plastičnih flaša i limenki koje podsećaju na značaj reciklaže za zaštitu životne sredine.
Leteći baštovani
Sredinom jula prolaznici u centru Beograda, na Terazijama, uživali su u atraktivnom prizoru ozelenjavanja balkona šestospratnice na broju 25, uz pomoć alpinista. Grupa „letećih baštovana” je izvela „desant” na prazne balkonske žardinjere i u kratkom roku ih pretvorila u cvetnu oazu kojoj će se ubuduće diviti Beograđani i njihovi gosti. Građani su spontanim aplauzom pozdravili alpiniste, a zauzvrat su dobili kesice sa semenjem biljaka uz poziv da se lično uključe u program „Vip ekomotivacija”.
„Ova leteća baštovanska akcija naš je doprinos razbijanju sivila beogradskih fasada, sa željom da sugrađane „ekomotivišemo”, da svoje balkone ulepšaju saksijama sa cvećem i drugim zelenilom. Zamislite kako bi lepo bilo da kad god pogledamo uvis pozdravimo bar jedan cvet. Dovoljno je da svako od nas uloži malo truda da Beograd bude zdraviji i lepši”, izjavio je jedan od letećih baštovana.
Agencija: Leo Burnett, Belgrade, Serbia
Klijent: VIP Mobile
Godina: 2013