Šta nam otkriva analitika društvenih mreža u Srbiji? – CRVENA ZVEZDA SE VIŠE VOLI!

0
1335
analitika drustvenih mreza

Beograd, novembar 2014. godine – Jedno od večitih pitanja koje muči sve navijače – koji fudbalski klub se više voli, Partizan ili Zvezda – rešeno je, makar kada je reč o društvenim mrežama. Naime, prema istraživanju autora bloga kakoprodatimarketing.com, koji se bavio analitikom društvenih mreža u Srbiji, kada je reč o sportskim stranicama na Fejsbuku, najpopularniji sportski klub je FK Crvena Zvezda sa skoro 495 hiljada fanova i 774 hiljade fanova u totalu, dok se njegov najveći rival, Partizan, našao tek na desetom mestu, sa skoro 221 hiljadom fanova iz Srbije i približno 340 hiljada fanova u globalu.

 „Prema podacima platforme za analitiku wearesocial.sg, ako posmatramo broj korisnika društvenih mreža, odnosno Fejsbuka pošto je on uzet kao etalon, Srbija je sa 52 odsto populacije na sedmom mestu u Evropi. Po broju korisnika prva je zemlja van Evropske unije, a iznad nje su Island, Norveška, Malta, Danska, Švedska i Velika Britanija“, objašnjava Petar D. Đorđević, autor istraživačkog članka.

 On je istakao da prema podacima platforme za analitiku društvenih mreža, socialbakers.com, odnos muških i ženskih korisnika Fejsbuka u Srbiji ide u prilog muškarcima (54,1% : 45,9%) i sličan je svetskom proseku, dok gledajući starosnu strukturu, podela ide u prilog mlađim korisnicima. Najdominantniji su korisnici uzrasta od 18 do 24 godine (31%), sledi uzrast od 25 do 34 godine (28%), zatim 35 do 44 (17%), 16 do 17 (7,7%) koliko je zastupljen i uzrast od 45 do 54 godine. Najmanje je zastupljena grupacija starija od 65 godina, a takvih je u Srbiji 1,6 procenata na Fejsbuku.

 „Prema podacima iz novembra 2013. godine, korisnici najveće društvene mreže Fejsbuk, iz Srbije, najviše vole FMCG sektor (hrana, piće i sl.), zatim modu, telekom operatere, alkoholne brendove i brendove iz sektora elektronske trgovine“, zaključuje Đorđević.

 Pregled po kategorijama po tri najpopularnije stranice na društvenoj mreži Fejsbuk, računato po broju lokalnih korisnika iz Srbije („fanova“), čiji je broj naveden u zagradi:

 1) Stranice: Texas HoldEm Poker (1.063.862), Novak Đoković (765.051), Mr. Bean (606.660)

2) Brendovi: Coca-Cola (471.701), Samsung Srbija (468.420), Enci Menci – Sve za bebe(432.071)

3) Mediji: YouTube (555.506), Facebook (552.559), TDI Radio (517.075)

4) Zabava: Texas HoldEm Poker (1.063.862), Mr. Bean (606.660), Slagalica (560.223)

5) Sport: Zvanična prezentacija FK Crvena Zvezda (492.785), Real Madrid C.F. (451.291), FC Barcelona (432.063)

6) Poznate ličnosti: Novak Đoković (765.051), Cristiano Ronaldo (570.043), Shakira (554.921)

7) Društvo: U.S. Embassy Belgrade (204.695), Podrži i Ti banke humanog mleka u Srbiji (200.190), Vladimir Putin (Владимир Путин) (163.540)

8) Zajednice: vukajlija.com (467.141), Zezalice (389.885), Ma nemoj?! (376.552)

9) Mesta: Serbia (421.801), beogradnocu.com (230.712), Ušće Shopping Center (163.213)

 Kada je o Tviteru reč, dostupna besplatna statistika ne prati sledbenike („followers“) iz Srbije, već nudi uvid u ukupan broj pratilaca profila („accounts“) registrovanih u Srbiji. Po toj analogiji, na ovoj drugoj najpopularnijoj društvenoj mreži, najbolje se kotiraju sledeći profili iz Srbije:

 Profil: Novak Đoković (@DjokerNole) – 3.545.954 pratilaca

Brend: Telenor (@TelenorSrbija) – 26.411 pratilac

Medij: Večernje Novosti (@Novostionline) – 39.466 pratilaca

Društvo: Vuk Jeremić (@jeremic_vuk) – 61.343 pratilaca

Zajednica: vukajlija.com (@vukajlija) – 199.431 pratilac

 Linkdin, poslovna društvena mreža u Srbiji ima 408.416 korisnika, odnosno 5,61 odsto stanovnika Srbije ima profil na njoj. Sa ovim brojem Linkdin korisnika, Srbija se nalazi na 69. mestu u svetu, a najbliži susedi iz regiona su Bugarska (65. mesto sa 421.419 korisnika odnosno 5,79 odsto) i Hrvatska (73. mesto sa 352.661 korisnika, odnosno 7,87 odsto).

 

 

Ukupna ocena 3.00 od 5

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Ovde unesite ime

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.