Početak događaja je obeležila projekcija dokumentarnog filma “Art & Copy”. Art & Copy je film o reklamama i inspiraciji. U režiji Douga Praya, film otkriva rad i mudrost nekih najuticajnijih kreativnih umova u svetu reklama koji su u ogromnim razmerama uticali na našu kulturu, a opet ostali nepoznati van njihove industrije. Od “kreativne revolucije” 60-ih godina, ovi umetnici su uneli buntovnički duh u rad koji se često smatra mediokritetom ili manipulacijom: George Louis, Mary Wells, Dan Wieden, Lee Clow, Hal Riney i ostali koji se pojavljuju u ovom filmu su ljudi koji su zaslužni za slogane “Just Do It”, “I Love NY”, “Where’s the Beef?”, “Got Milk”, “Think Diferent”, ali i za brilijantne kampanje za sve – od automobila do predsednika.
Posle projekcije filma, usledila je panel diskusija, koja je bila posvećena reklamama koje naš život i svet oko nas čine boljim – bilo kroz ideje koje inspirišu, duhovitost koja nam mami osmeh na lice ili estetiku koja uzbuđuje. O reklamama koje zaslužuju da se o njima priča, govorili su ljudi koji kroz profesionalnu ili umetničku teoriju i praksu uspešno plove već godinama:
– Miša Terzić, reditelj
– Milica Vulićević Basorović, Marketing Manager u The Coca-Cola Company
– Mirko Stojković, profesor dramaturgije na Fakultetu dramskih umetnosti
– Isidora Nikolic, dizajner i profesor na Fakultetu za medije i komunikacije
– Vladimir Ćosić, kreativni direktor McCann Beograd
U prilog temi, svaki gost je izabrao reklame koje smatra kreativnim i zanimljivim. Neke od reklama koje su bile prikazane tokom diskusije su:
1. Chipotle – Back to the start
http://www.youtube.com/watch?v=aMfSGt6rHos
2. Cadbury – Dairy milk
3. Drama queen – Born to make drama
4. P&G London – Best job
5. Nike – Failure by Michael Jordan
Pored reklama iz strane produkcije, na repertoaru su se našle i neke domaće reklame:
1.Iglo PKB
2. MTV Cribs – Srbija
3. Komercijalna banka – Refinansiranje
4. Telekom Srbija – 10 godina u vezi sa Vama
Nakon gledanja ovih reklama, gosti su ih komentarisali i došli do zajedničkog zaključka da je opna koja spaja stvaran svet i maštu porozna, do te mere da se čini i da ne postoji. Na pitanje šta studenti vole više, advertising ili umetnost, smatraju da današnja omladina gleda stvari iz drugog ugla i da više nije bitno uživati u onome što radimo, već biti plaćen za urađen posao.
Po mišljenju prisutnih, Banks je omiljeni umetnik u advertising krugovima!
I na kraju, ostaje nam pitanje, da li su reklame samo biznis ili je za njihovo stvaranje potrebna i ljubav?
Pripremile: Marija Ćurdić
Jovana Petrović