McCann Parobrodiranje 2013

0
1282
 Da li su reklame umetnost? Da li je njihovo stvaranje umetnost? Ovo je bila glavna tema na jučerašnjem događaju, koji je organizovala agencija McCann Beograd.

 

Početak događaja je obeležila projekcija dokumentarnog filma “Art & Copy”. Art & Copy je film o reklamama i inspiraciji. U režiji Douga Praya, film otkriva rad i mudrost nekih najuticajnijih kreativnih umova u svetu reklama koji su u ogromnim razmerama uticali na našu kulturu, a opet ostali nepoznati van njihove industrije. Od “kreativne revolucije” 60-ih godina, ovi umetnici su uneli buntovnički duh u rad koji se često smatra mediokritetom ili manipulacijom: George Louis, Mary Wells, Dan Wieden, Lee Clow, Hal Riney i ostali koji se pojavljuju u ovom filmu su ljudi koji su zaslužni za slogane “Just Do It”, “I Love NY”, “Where’s the Beef?”, “Got Milk”, “Think Diferent”, ali i za brilijantne kampanje za sve – od automobila do predsednika.

 

Posle projekcije filma, usledila je panel diskusija, koja je bila posvećena reklamama koje naš život i svet oko nas čine boljim – bilo kroz ideje koje inspirišu, duhovitost koja nam mami osmeh na lice ili estetiku koja uzbuđuje. O reklamama koje zaslužuju da se o njima priča, govorili su ljudi koji kroz profesionalnu ili umetničku teoriju i praksu uspešno plove već godinama:

Miša Terzić, reditelj
Milica Vulićević Basorović, Marketing Manager u The Coca-Cola Company
Mirko Stojković, profesor dramaturgije na Fakultetu dramskih umetnosti
Isidora Nikolic, dizajner i profesor na Fakultetu za medije i komunikacije
Vladimir Ćosić, kreativni direktor McCann Beograd

U prilog temi, svaki gost je izabrao reklame koje smatra kreativnim i zanimljivim. Neke od reklama koje su bile prikazane tokom diskusije su:

1. Chipotle – Back to the start

http://www.youtube.com/watch?v=aMfSGt6rHos

2. Cadbury – Dairy milk

3. Drama queen – Born to make drama

4. P&G London – Best job

5. Nike – Failure by Michael Jordan

 

Pored reklama iz strane produkcije, na repertoaru su se našle i neke domaće reklame:

 

1.Iglo PKB

2. MTV Cribs – Srbija

3. Komercijalna banka – Refinansiranje

4. Telekom Srbija – 10 godina u vezi sa Vama

Nakon gledanja ovih reklama, gosti su ih komentarisali i došli do zajedničkog zaključka da je opna koja spaja stvaran svet i maštu porozna, do te mere da se čini i da ne postoji. Na pitanje šta studenti vole više, advertising ili umetnost, smatraju da današnja omladina gleda stvari iz drugog ugla i da više nije bitno uživati u onome što radimo, već biti plaćen za urađen posao.

Po mišljenju prisutnih, Banks je omiljeni umetnik u advertising krugovima!

I na kraju, ostaje nam pitanje, da li su reklame samo biznis ili je za njihovo stvaranje potrebna i ljubav?

 

Pripremile:      Marija Ćurdić

Jovana Petrović

Ukupna ocena 4.00 od 5

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Ovde unesite ime

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.