CATCH 2016- Pretvaranje analognog sveta u digitalni

0
1295

Sigurno smo više nego jedanput mogli da čujemo čelne ljude u kompanijama kako panično kažu: „Moramo da se digitalizujemo ili ćemo izgubiti našu poziciju na tržištu!!“. Ali šta to tačno znači? Postoji li čarobna formula kako da postojeći analogni biznis transformišemo u digitalni?

Savremno poslovanje suočava se sa radikalnim promenama koje se dešavaju svakodnevno i koje su posledica digitalizacije. Postojeći načini komunikacije brenda više nisu adekvatni i ne dopiru do modernog potrošača. Velike komapnije su često „paralisane“ dok „mali igrači“ i start up projekti potresaju svet biznisa iz osnova…Uber, Airbnb ili Tesla su postali deo naše svakodnevice. O temi kako poslovanje prilagoditi digitalizaciji na istoimenom panelu u u okviru CATCH 2016. Pitch Challenge konferenciji u organizaciji FoundCenter Investment razgovarali su neki od vodećih ljudi nemačke i domaće privrede.

Na panelu je učestvovao i Štefan Parhofer, koji je deo projekta Simensa pod nazivom “Nekst 47” čiji je zadatak razvijanje odnosa ove kompanije sa start ap firmama. Parhofer kaže da velikim kompanijama koje su navikle na jedan način poslovanja nije lako da svoje strategije prilagode digitalu „Moramo da učimo od start ap projekata koji nisu više mladi preduzetnici iz neke garaže nego su postali krupni igrači“. Sa njim se slaže i Lotar Ekštajn (Mixedzone) koji ističe da je digitalizacija proces: „mi se prilagođavamo svakog dana, menjamo svoje biznis modele kako bi odgovorili na izazove koje pred nas postavlja digitalizacija“ i dodaje da je danas mnogo više od dobre ideje potrebno imati dobar tim, jer dobar tim će umeti da prepozna dobru ideju, dok loš tim može da je odbaci“. Ključna reč zbog toga je integracija poslovanja sa digitalizacijom, podržavanje start ap projekata i davanje šansi ljudima koji imaju ideje. Svi znamo da je veliki Apple stvoren u nekoj garaži, ističe Kristijan Aleksander Vraj poznati investitor iz Found Fair Ventures i dodaje „ali niko ne zna da je isto tako, u nekoj sobi nastao i gigant kakav je Siemens“.

Advertajzing industrija je među prvima počela da menja svoje biznis modele i da se prilagođava novim tehnologijama, pre svega kako bi mogla na pravi način da odgovori potrebama velikih kompanija i njihove brendove približila novim generacijama koji „žive u virtuelnom svetu“. Srđan Šaper osnivač I&F McCann Grupe kaže da ga digitalizacija podseća na elektrifikaciju: „i struja kad je nastala je bila nešto nevidljivo, ali nešto što je menjalo način našeg života i danas ne možemo da opstanemo bez struje. Isto je i sa digitalizacijom, i ona je nevidljiva, ali nas menja svakog dana. I isto kao što neka kompanija ne može da posluje bez struje, ne može ni bez digitalizacije“.

Velike kompanije se zbog toga sve češće okreću start up projektima, podržavaju inovativne ideje koje će umeti da iskoriste i inkorporiraju u svoje poslovanje i proizvode. Nije više dovoljno imati razvojne sektore unutar svoje kompanije, već je potrebno potražiti ljude sa idejama i van „svog dvorišta“. A to je i cilj CATCH 2016. Pitch Challenge konferencije na kojoj će najboljim biznis start ap projektima biti dodeljana sredstva u iznosu od milion evra koje su obezbedili vodeći investitori nemačke privrede.

Ukupna ocena 3.00 od 5

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Ovde unesite ime

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.