Broj ljudi koji bi hteli da započnu karijeru u branši u kojoj se nisu do sada oprobali je znatan. Međutim, većina poslodavaca traži nekoliko godina iskustva i ne ostavlja prostora za kandidate koji ne znaju odakle da krenu, a želeli bi da nauče nešto novo kroz praktično iskustvo. Istinski je divan osećaj kada naiđemo na oglas kojim poslodavac traži početnike.
Kompanija “Schweppes” je kampanjom pod nazivom “From Zero to Bar Hero” pošla u potragu za ljudima koji nemaju nikakvo iskustvo sa radom za šankom, a voleli bi da preusmere karijeru u pravcu da postanu profesionalni barmeni. Kreativci koji stoje iza kreirane kampanje su članovi agencije “XXS Amsterdam”. Postavljanjem postera širom Amsterdama u toku čuvene nedelje koktela – “Amsterdam Cocktail Week”, kampanja je lansirana. Na ilustracijama se nalaze poruke poput: “For those who think sex on the beach is sex on the beach” i “For those who think savage sun is the end of the world”.
Na lukav i dovitljiv način su nam poručili da je potpuno u redu ukoliko nemamo blagu ideju o čemu se radi i da su u pitanju nazivi koktela. Tu su da nas nauče. Želeli su da nam stave do znanja da je linija manjeg otpora zaposliti profesionalca, ali su se ipak opredelili da nas ohrabre i podstaknu da se rešimo straha od nepoznatog i prionemo na učenje zanata.
Srećni kandidat, koga budu izabrali, imaće priliku da uči od Tess Posthumus (najbolji ženski “bartender”) i mnogih drugih stručnjaka iz ove oblasti. Celokupno iskustvo će biti propraćeno i serijom objava na veb-sajtu Schweppes.nl, kao i na njihovim društvenim mrežama. Projekat bi trebalo da zaživi u maju ove godine, a prijave su uveliko u toku.
Klijent: Schweppes
Agencija: XXS Amsterdam
Godina: 2018
Tekst pisala: Tamara Stanković