U sredu 22 maja 2013. godine održan je Reklamondo – finalni projekat studenata na praksi na Advertising portalu Lumiere.rs.
Slobodni da sebe nazovemo ReKreativcima ovu “kreativnu revoluciju” podigli smo: Marija Ćurdić, Dario Šalić, Jovana Petrović, Stefan Bradić i ja, Milena Grahovac.
U tome su nas podržali: Bambi, Univerzitet Singidunum, Duga komerc, Duga Fruit i Forma Beo D.
Treći po redu Reklamondo počeo je sa najkreativnijim reklamama koje smo mi izabrali. Najviše oduševljenja na licima posetilaca videlo se nakon reklame za pivo Norte – Photoblocker
Dobra ideja!
Prvi predavač, Ivan Stanković nam je ponudio dve teme: „Budućnost reklama“ i „Da li se, kako i zašto popeti na vrh“. Jednoglasno smo se odlučili za drugu temu, kojoj je dao tako dobar naslov, očekivajući motivacioni govor. Saznali smo da se Ivan upravo vratio sa Himalaja, da je još uvek pod velikim utiskom te ekspedicije i da će nam o tome pričati. Ali kako advertising možete povezati sa velikim brojem tema i oblasti, pronašli smo pouku u rečenici:
„Čim osvojiš neki vrh, odmah zaboravi i kreni dalje. Ali prvo ga osvoji“
Morala sam da nahranim svoju radoznalost i da zavirim u drugu Ivanovu prezentaciju. Videla sam nekoliko teza o kojima bi nam pričao da smo izabrali temu o „Budućnosti reklama“:
– Prosečan čovek vidi preko 2 miliona reklama tokom 65 godina života
– Dnevno primimo preko 10.000 poruka od kojih samo 12 pamtimo
– U super marketu razmišljamo 2.5 sekunde šta ćemo kupiti. Zato 8 od 10 novih proizvoda – propada.
– Buduća fokus grupa biće-pleme!
– 10 najtraženijih poslova 2010. godine nisu ni postojali 2004. godine
Publika je već ogladnela i čulo se šuškanje Bambi proizvoda Plazme, Još-a i drugih proizvoda naših sponzora.
Pozdravili smo Ivana i krenuli na drugi blok reklama. Ovim blokom dominirale su odlične gerile, evo nekih koje su izazvale jake emocije:
http://www.youtube.com/watch?v=vs1wMp84_BA
http://www.youtube.com/watch?v=_gWk_yKtEdo
Napravili smo kratku pauzu, koju smo iskoristili za fotografisanje i nastavili sa programom.
Drugi predavač, Srđan Mihajlović obećavao je zanimljivu priču već prvim slajdom.
Pomalo ogorčen na vrednovanje kreativnosti danas poslao je poruku poslodavcima i ohrabrio buduće kreativce “To što je besplatno – toliko odprilike i vredi”. Pričao nam je koliko se, nažalost, glupost danas vrednuje i pokazao video “Glupost uzvraća udarac”.
Saznali smo da je malo falilo da se u Srbiji organize svetsko prvenstvo u hodanju po žici kao deo kampanje za jednu osiguravajuću kuću. Šteta što je taj predlog odbijen. Dokaz da ponekad fenomenalna ideja ne može da se ostvari jer ideja ponekad nije odlučujuči faktor.
Nakon poslednjeg bloka reklama, završili snmo naš Reklamondo 2013.
Zahvaljujemo se našim mentorima: Dragani Marković, Slavku Alčakoviću i Katarini Kovačević na veoma korisnom šestomesečnom iskustvu, na pomoći u sagledavanju sveta marketinga i advertisinga iz bližeg i ozbiljnijeg ugla, na korisim veštinama koje smo naučili, a koje nam već sada mnogo koriste.
Znajući da slične događaje organizuje mnogo veći broj studenata, čast nam je što su imali poverenja da prepuste organizaciju ovakvog događaja na samo 5 mladih ljudi.
Srdačno, Milena Grahovac