Sam početak McCann Parobrodiranja je započet smehom kreativnih direktora McCann grupe kada ih je dočekalo pitanje:
Da li ste ikad iskusili rad u okruženju u kom ne vlada kriza?
Po reakciji publike, koja je prekopirala emociju učesnika diskusije, uvidela sam da pedesetak ljudi nikada nije radilo u “normalnim” uslovima, kako su ih sami nazvali. Uzimajući u obzir temu, ovaj panel je pokazao da kriza postaje sporedni faktor koji direktno utiče na kreativnost, podstiče je, izaziva i razvija.
Neke od izjava prisutnih kreativnih direktora izdvajam ovde:
“Kriza izaziva kreativnost!”
“Nikad ne koristiti budžet kao izgovor!”
“Veći je izazov raditi sa manjim budžetom.“
“Kriza je stanje uma, bolji smo u teškim uslovima, navikli smo!”
Ovo su samo neke od izjava kojima kreativni direktori pokazuju da se situacija može okrenuti u svoju korist, kako dobra marketinška kampanja ne mora biti skupa kako bi postigla svoj cilj, a u nekim slučajevima i prestigla. Međutim, kao i svi, ne bi se bunili ako bi im povećali budžet.
Sada već legendarna kampanja sa malim budžetom, kampanja za Rom čokoladice je možda najbolji primer kako dobra ideja može preko noći preokrenuti situaciju u korist nacionalnog brenda sa naglaskom na nacionalni.
Takođe su divni kreativni direktori pričali na temu, da li su društvene mreže spas, ili su brendovi počeli previše da dosađuju ljudima putem interneta. Priča o društvenim mrežama je bila “vruća tema” s obzirom da se u krizi svako vodi svojim novčanikom i hoće spektakularne rezultate za sve manje novca. Catalin Dobre (McCann Bucharest) je objasnio da je izuzetno bitno da se nađe kvalitetan sadržaj koji će zainteresovati potrošača. Takođe, Catalin Dobre je izjavio da brend treba da priđe potrošačima kao brend, a ne kao prijatelj, zato ne treba da deli slike slatkih, mačića po internetu.
U nastavku diskusije je bilo reč o:
“Ako nešto predstavite kao umetnost, nemojte kriti reklamu iza toga, razbesnećete ljude!
Snažna emocija koju je prenela viralna senzacija First kiss je oduševila javnost, ali i razočarala nakon momenta kada su videli da ono ne tako malo “Wren present” , ono što je na početku videa pisalo, ono što smo tako vešto izbegli da ne primetimo ustvari Wren modna kuća, i da video zapravo predstavlja reklamu, odličnu reklamu, ali ipak reklamu.
Hejteri su se odmah oglasili, širili da je sve lažno i namešteno. Odličan viral je na kraju dobio negativnu konotaciju, ali u svakom slučaju, svi na internetu su saznali za njega i on je povećao prodaju kompaniji.
Takođe, na panelu su nam spomenuli i primer pod nazivom Pharrell Williams i Happy, umetnik koji je svojom pesmom oduševio ljude širom sveta, video koji je odgledan koliko hoćete miliona puta, video koji su korisnici napravili da traje 24 časa, pesma koja ume da nam popravi makar malo raspoloženje. Postavljeno je pitanje: “Da li mislite da njegova umetnost pomaže ili odmaže prodaji brendova iza kojih stoji ime Pharrell Williams?”
Ako niste znali ovaj video je izazvao i kreativne video klipove u većine svetskih gradova. Pogledajte kakav je bio video koji je napravljen za Beograd.
Na kraju ovog odličnog panela sam zaključila i naučila:
Ukoliko ne možemo da se usaglasimo da li je advertajzing umetnost, možemo da nađemo jednu veoma bitnu zajedničku osobinu. Za umetnost je nephodna kreativnost, isto toliko koliko i za advertajzing.
Tekst napisala: Andrea Mitić