Kada bismo pitali bilo koju, nasumično izabranu osobu, koji joj je omiljeni dan u nedelji, vrlo je verovatno da bi odgovor bio vikend ili petak. Koliko god čovek voleo posao kojim se bavi, sigurno mu ne pada lako rano ustajanje ponedeljkom i nove radne obaveze. Vikendi su ti koji dozvoljavaju prelazak iz ozbiljnog u ležernije oblačenje i ponašanje. To su dani kada se najviše posvećujemo sebi i svojim hobijima.
Vođeni upravo ovom temom, kreativci McCann agencije iz Njujorka, osmislili su vrlo interesantnu kampanju za MGM National Harbor, poznati rizort hotel i kazino iz Vašingtona. Naime, pomenuti hotel je želeo da poveća broj turista radnim danima i da poruči svima da je svaki dan podjednako dobar za odmor i uživanje. U okviru ove kampanje, lansirana su četiri reklamna spota u kojima dani u nedelji “oživljavaju” i dobijaju ljudski karakter.
Dan ponedeljak nam jednoličnim, beživotnim i dosadnim tonom objašnjava kako je svestan da ga ljudi baš i ne vole, ali je to njemu sasvim prihvatljivo, pošto ni on sam nije “lud” za njima. Međutim, njega potpuno zbunjuje i iznenađuje činjenica da se ljudi odjednom zabavljaju ovog prvog radnog dana. Igraju igre na sreću i konzumiraju alkohol u toku dana, smeju i vrište (što njega posebno iritira). Utorak je predstavljen kao mirna ženska osoba, koja je tiha po prirodi i voli da čita. I ona je vidno uznemirena bučnim žurkama, glasnim smejanjem i vrištanjem raspoloženih ljudi.
Sreda je podjednako zbunjena zabavom ljudi polovinom radne nedelje, umesto produktivnosti na najvišem nivou. Dok ljutito korača prostorijama hotela, oko nje se ljudi smeju, provode i poručuju da je vole, ona se pita “šta se desilo sa dobrim, starim danom za pranje veša”. Četvrtak nam objašnjava kako njemu nikada nije bio cilj da postane popularan, ali da je u ovom rizortu to prosto nemoguće. Svi ga oduševljeno pozdravljaju i nazdravljaju mu, a petak kao nekadašnji najpopularniji dan, postaje ljubomoran zbog ove situacije.
Može se reći da su pomenuti dani predstavljeni kako ih većina nas zamišlja. Svaki od njih nam je kroz reklamne spotove, na vrlo duhovit i kreativan način doneo svoju suštinu, ali nam i ukazao kako ih možemo posmatrati iz druge perspektive.
Klijent: MGM National Harbor
Agencija: McCann Njujork
Godina: 2018
Tekst pisala: Marija Tomašević Gajić