Beograd, 3. decembar 2013. godine– Kreativna agencija “McCann Beograd” i njen ekspertski centar “McCann Truth Central Beograd” predstavili su rezultate istraživanja “Istine o novoj srpskoj mami“. Istraživanjem se došlo do zaključka da se današnje mame po mnogo čemu razlikuju od svojih mama i baka. Anketa je radjena online na uzorku od 300 digitalnih mama, različitog socijalnog i demografskog profila. Isto istraživanje radjeno je i na globalnom nivou na uzorku od 6800 mama i 40 fokus grupa u Italiji, Japanu, Brazilu, Kini, Indiji,Meksiku i SAD-u.
Istraživanja su pokazala da je biti mama u današnje vreme, kao igra školice, tako što se trude da stignu da ukombinuju vreme za porodicu, za karijeru i na kraju, za sebe. Ono što olakšava današnjim mamama njihovu ulogu je tehnologija. Koliki je pritisak na mamama da postignu sve sada i odmah, posao, brigu o deci i mužu, odličan izgled i uvek dobro raspoloženje? 63% ispitanih mama u svetu misli da je pritisak preveliki, dok u Srbiji taj procenat iznosi 79%.
Profil dobre mame i dobrog deteta se kroz vreme menjao. U današnje vreme, dobra mama bi trebala da bude strpljiva, iskrena, požrtvovana, otvorenog uma i da bude tu da detetu pruži podršku. Zbog novih dostignuća u sferi tehnologije, mame smatraju da su dobre majke, a većina njih da su možda i bolje od svojim majki, ne brinu da li su druge žene bolje majke, niti oseća da ih druge majke osudjuju. Današnje mame su eksperti i najviše se posvećuju obrazovanju svoje dece, kuvanju i ishrani, aktivnostima sa decom, idejama kako da decu animiraju i brizi o zdravlju svoje dece.
Mame su složile da je njihov najveći uspeh srećno dete i one žele da njihova deca budu pre svega mudra i pametna, potom poštena, da se lepo ponašaju, da su vredna i prijateljski nastrojena. Koliko god se mame činile stroge, one ne žele da ih deca vide kao autoritete ili super mame,već kao prijatelja i podršku. Čak 79% srpskih mama sebe smatra “ekspertom” u bar jednoj oblasti majčinstva.
Što se tiče globalnog nivoa, 25 % “svetskih” mama smatra sebe ekspertima za tehnologiju, dok je u Srbiji isti stav imalo 9%. U Srbiji je većina, čak 86%, mišljenja da je sreća deteta bitnija od bogatstva i uspeha.
Najveća dilema srpskih mama je koji je pravi način da dete izvedu na pravi put, da postane dobro dete. Da li je to lepa reč ili parola ” batina je iz raja izašla” ? Glavne majčinske brige su da dete ne upadne u loše društvo, da se ne razboli, da neće naći dobar posao, da ne počne da se drogira i da će naći neodgovarajućeg partnera.
Kako se može postati dobra i vešta majka? Kome mame najviše veruju? Odgovor na ovo pitanje je bliskim ljudima, često potraže i online pomoć, ali na kraju donose odluke vodjene sopstvenim instinktima. Od brendova koji nas okružuju najviše poverenja imaju u Google, Facebook, Microsoft, Twitter, Coca- Cola, Visa, P&G, Nestle, Unilever.
Tim povodom organizovana je panel diskusija, na kojoj su učesnici rezultate mogli da uporede sa svojim ličnim iskustvom.
Na panel diskusiji govorile su mame, glumica Ana Sofrenović, Suzana Trninić, autorka i voditeljka emisije “Kažiprst”, Ljubinka Zarubica, direktorka Funkcije za marketing i razvoj za privatne korisnice u kompaniji “Telekom Srbija”, Tijana Vraneš, psiholog psihoterapeut, Maja Lalić, arhitekta i osnivač organizacije “Mikser” i Katarina Pribićević, direktorka strateškog planiranja u agenciji “McCann Beograd” i jedan tata, Andrija Gerić, odbojkaš i bivši reprezentativac. Učesnici su se složili da je model majke sa kojom su odrastale generacije, sada promenjen i da je tehnološki razvoj, ali i mogućnost lakšeg pristupa informacijama značajno uticao na način razmišljanja savremene srpske mame.
“Osnovna razlika izmedju srpskih, savremenih mama i mama u svetu je način na koji one organizuju svoje vreme, tj. porodične i poslovne obaveze i vreme koje izdvajaju za sebe. Rasprostranjenost digitalnih tehnologija u razvijenim zemljama olakšali su mamama balansiranje izmedju različitih uloga i odgovornosti koje imaju.”
17% mama misli da su očevi ranije bili bolji, dok je 42 % po tom pitanju neodlučno. 13% srpskih mama bi odabralo aplikaciju koja bi pojasnila njihova osećanja njihovim emotivnim partnerima.
Panel diskusija je završena sa par zaključaka mama koje su govorile na diskusiji:
Mama treba da bude tu za svoje dete, da bude strpljiva.
Treba da koristi svoj instinkt.
Sreća njenog deteta treba da bude njen najveći uspeh.
Majka ne treba da bude savršena, treba da bude dovoljno dobra.
Majčinstvo se ne uči iz knjiga, već posmatranjem deteta.