IPG MEDIABRANDS POKREĆE “D100”

0
1262

Nekada se garancija uspeha kompanija ogledala prema tradicionalnim kriterijumima, poput veličine i prepoznatljivosti. Danas se vitalnost i budućnost brenda mogu nepogrešivo proceniti pomoću nove metrike koju je razvila mreža IPG Mediabrands u partnerstvu sa Varton školom na Univerzitetu u Pensilvaniji.  U okviru IPG Mediabrands posluju i agencije UM i Initiative koje su deo I&F McCann Grupe. Novi metrički sistem bazira se na oceni dinamičnosti brenda, odnosno kroz analizu četiri parametra: preduzimljivost, osetljivost, inovativnost i društvenost. D100 predstavlja listu svetskih brendova rangiranih upravo prema oceni dinamičnosti koja je nastala kao rezultat opsežnog istraživanja.

Ispitano je preko 10,000 potrošača na pet velikih tržišta – SAD, Velika Britanija, Nemačka, Kina i Indija, a pitanja su se odnosila na preko 1,200 globalnih i lokalnih brendova. “Rang lista D100 je, kao i podaci do kojih smo došli istraživanjem, izuzetno zanimljiva. Ocena dinamičnosti i nova globalna metrika za uspeh brendova na tržištu omogućava IPG Mediabrands mreži da klijentima pomogne da uistinu postanu dinamični i menjaju se u skladu sa potrebama potrošača,” kaže Henri Tajer, globalni izvršni direktor IPG Mediabrands.

Ocena dinamičnosti određena je pomoću četiri ključna parametra:

  • PREDUZIMLJIVOST  – sposobnost brenda da se prilagodi tržišnim promenama;
  • OSETLJIVOST – da li brend osluškuje i odgovara na potrebe i utiske potrošača;
  • INOVATIVNOST – upotreba novih tehnologija i kreiranje novih proizvoda i usluga;
  • DRUŠTVENOST – veličina i aktivnosti publike koju brend okuplja na društvenim mrežama.

Podaci o prva tri parametra (Preduzimljivost, Osetljivost i Inovativnost) prikupljene su na bazi percepcije potrošača, a četvrti (Društvenost), kroz analizu podataka sa društvenih mreža Facebook, Twitter i Weibo. Svaki parametar je najpre standardizovan a zatim je kreirana prosečna vrednost na osnovu koje se formira ocena ukupne dinamičnosti brenda.

Deset najdinamičnijih brendova sveta su:

1. Google

2. Amazon

3. Samsung

4. Nike

5. Intel

6. NASA 

7. BMW

8. Mercedes-Benz

9. Audi

10. Lenovo 

 

D100_Top100

D100 jasno povezuje ocenu dinamičnosti i uspeh kompanije na tržištu. Dinamični brendovi, čija je ocena dinamičnosti iznad proseka, imale su za 2,7% veći rast dohotka u poslednjem kvartalu protekle godine.  Možda ovaj procenat ne deluje značajno kada se posmatra samostalno, ali se ukupan rast dohotka po brendovima obično kreće do 4.4%. Korelacija između dinamičnosti i dohotka prevazilazi tradicionalnu metriku baziranu na veličini i prepoznatljivosti brenda, a u ovoj jednačini posebno se ističe parametar Preduzimljivost brenda – preduzimljive kompanije imaju veću tržišnu vrednost.

Za dodatne informacije o učinku brendova u istraživanju, kao i za kompletnu rang listu D100 posetite www.thed100.com.

IPG Mediabrands osnovana je 2007. godine od strane Interpublic Group (NYSE: IPG) kako bi upravljala mrežom medijskih agencija širom sveta. Danas ima više od 8.500 stručnjaka za marketing i komunikacije u preko 130 zemalja. U okviru mreže posluju agencije UM, Initiative, BPN i Orion Holdings, kao i specijalizovane agencije Magna Global, Cadreon, Ansible, Society, Reprise, Rapport i IPG Media Lab.

Ukupna ocena 3.00 od 5

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Ovde unesite ime

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.