Intervju – Damir Jugo, dekan Edward Bernays Visoke škole za komunikacijski menadžment (Hrvatska)

0
423
damir Jugo
damir Jugo

U kojoj meri, po Vašem mišljenju, PR danas radi PR za PR, odnosno koliko se bavimo sobom i da li za PR struku važi ono pravilo „u obućara pokidane cipele“?

Premalo se bavimo sobom i reputacijom struke koje smo deo i od koje živimo. Jedan od razloga je sigurno činjenica da se istinski PR profesionalci uvek nalaze u seni organizacije, klijenta ili pojedinca kojeg savetuju, a nikad u prvom planu. Posledica toga je da naš imidž pre svega kreiraju drugi, koji zapravo uopšte ne razumeju šta su pravi odnosi s javnošću i šta oni znače. Retke su kampanje koje promovišu upravo odnose s javnošću, strukovna udruženja ili neke visokoobrazovne institucije koje edukuju buduće PRofesionlce, a to će biti i tema moje prezentacije na konferenciji PRilika 2014, koja se održava 7. i 8. novembra u Zvezdara Teatru u Beogradu. U budućnosti ćemo svi morati puno više raditi ako želimo da odnosi s javnošću u društvu zauzmu mesto koje im zaista pripada.

Kako biste ocenili reputaciji PR struke u ovom trenutku u regionu? Ima li razlike među zemljama u regionu?

Reputacija u celom regionu je sigurno lošija od kvaliteta stručnjaka koji se odnosima s javnošću bave i koji nimalo ne zaostaju za svetskim trendovima. Tome su sigurno pridonele i različite afere koje su se događale u celom regionu, a u kojima se često spominjao PR ili PR agencije, često neopravdano jer i dalje šira javnost ne razume razliku između marketinga i odnosa s javnošću. PR u regionu sigurno ima lošiju reputaciju nego što zaslužuje, pogotovo kad znamo da bez nas zaista ne može retko koji segment društva, privrede ili politike. Mislim da se situacija ne razlikuje značajno po državama, ali najmanje nam je svima pomogla presedanska odluka aktuelne Vlade RH koja je institucionalno zabranila saradnju državnim institucijama i kompanijama sa PR agencijama.

Koji su najveći problemi sa kojima se struka suočava u ovom trenutku?

Najveći je problem nekontrolisani ulazak u struku, a odmah nakon toga obrazovani kadar. Danas se baš svako može nazvati PR stručnjakom bez dokaza o adekvatnom obrazovanju, znanju ili iskustvu iz oblasti komunikacija. Rešenje tog problema je sigurno licenciranje pojedinaca, ali je istovremeno uz pojedince potrebno licencirati i standardizovati obrazovne programe. Obrazovanje i stalno usavršavanje je ključ uspeha svake struke, pogotovo one komunikacijske koja se menja iz dana u dan. Dugo sam radio u Millenium promociji, najvećoj PR agenciji u Hrvatskoj, gde nam je najveći izazov uvek bio stvaranje kvalitetnih kadrova. Osobi bez prethodnog iskustva sa završenim studijama iz oblasti komunikacija trebalo je i do dve godine da postane samostalna u svom radu. To je jednostavno previše. Zato smo odlučili osnovati Bernays, prvu visokoobrazovnu instituciju u regionu koja je baš specijalizovana za komunikacijske studije.

Hrvatska je prva započela sa licenciranjem PR stručnjaka. Smatrate li da je to dobar potez i da će, po Vašem mišljenju, licence uvesti red u industriji?

Licenciranje je vrlo važno i drago mi je da je Hrvatska prva u regionu započela s tim procesom. Međutim, taj će proces imati smisla samo ako ga prihvate PR stručnjaci i još važnije, oni koji ih angažuju i s njima sarađuju, a to opet dovodi do reputacije struke i strukovnih udruženja. Licenciranje treba da bude kontinuirani proces, svaki stručnjak treba periodično da obnavlja licencu, a uslov za obnavljanje treba da bude učestvovanje u programima usavršavanja i dodatne edukacije. Sve se opet svodi na edukaciju i radu na prepoznatljivosti struke u svim segmentima društva. Samo tako ćemo svi dugoročno profitirati i postaviti PR na mesto gde on po svemu zaslužuje biti.

Ukupna ocena 3.00 od 5

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Ovde unesite ime

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.