Intervju – Andreas Schwabe – generalni direktor kompanije Blackwood Seven (Nemačka)

0
1446

Bez veštačke inteligencije ne možemo da budemo konkurentni

 

  “Međunarodnim medijskim tržištem već godinama vladaju agencije čiji su poslovni modeli suviše okrenuti sebi i svojim interesima. Došlo je vreme za promene.”

 Andreas Schwabe je partner i izvršni direktor jedne od najnaprednijih medijskih agencija u Evropi, Blackwood Seven. Ova kompanija je inovator u oblasti medija, zahvaljujući uvođenju mašinskog učenja i veštačke inteligencije u planiranje. Učesnicima SEMPL konferencije izneće svoj interesantan stav o neophodnosti oslobađanja od starih, tradicionalnih KPI ciljeva.

 1.     Imate više od 20 godina iskustva u medijskoj industriji. Koji period biste opisali kao najizazovniji za medije i zašto?

 Pre 20 godina za prosečan medijski plan neophodno je bilo doneti 50 odluka. Danas je to više od 5000 odluka. Više nije moguće raditi bez upotrebe veštačke inteligencije. Zato je današnje vreme najizazovnije za rad sa medijima. Upravo to je razlog zašto medijska agencija budućnosti neće biti onakva kakva je danas. Biće mnogo više vođena podacima i tehnološki orjantisana.

 2.     Poslednja kompanija u kojoj ste radili, Booming, bila je jedna od inovatora u uvođenju klasičnih medija u marketing performansi. Zašto je marketing performansi važan za tradicionalne medije?

 Marketing performansi podrazumeva marketinški rezultat, koji nije zasnovan na medijskom KPI, već na stvarnim rezultatima, kao što su povećanje prodaje ili novi klijenti. Metode zasnovane na podacima već su dobro poznate u svetu performansi, međutim, u celokupnoj medijskoj industriji koja je i dalje veoma offline-orijentisana, ljudi i dalje rade sa medijskim KPI, kao što je reach i GRP. Tradicionalni mediji bi trebali d amere efekte različitim metodama, ali i uzmu u obzir srednjoročne i dugoročne efekte koje brend želi da ostvari. To je izostavljeno u marketingu performansi. To je kombinacija oba: razumevanja i fokusiranjea na prodaju uz svesnost i brendiranje. I to je ono što moderna rešenja mogu da pruže.

   3.     Po čemu se kompanija Blackwood Seven, kojoj ste prodali Booming, razlikuje od drugih medijskh agencija? U jednom od intervjua rekli ste da uz pomoć tehnologije želite da zamenite klasične medijske agencije.

 Upravo tako. Blackwood Seven prati potpuno drugačiji poslovni model u odnosu na druge medijske agencije. Mi smo tehnološka kompanija sa pristupom koji nudi efikasan konsalting i efektivno planiranje sa 100% transparentnosti u kupovini. Naše glavno “oružje” je naša SaaS platforma, koja nam omogućava da stvorimo komplementarni proizvod za sve medijske kanale. Naši algoritmi simuliraju optimalni medijski miks, koji našim klijentima pružaju osnovu za KPI-optimizovano medijsko planiranje.

 4.     Rekli ste da ste pronašli Sveti gral u medijima sa Blackwood Seven platformom koja uvodi veštačku inteligenciju u medijsko planiranje. Kako platforma funkcioniše i šta donosi medijskim agencijama?

 Blackwood Seven je medijsko planiranje koje koristi veštačku inteligenciju i mašinsko učenje. Na osnovu podataka, transparentno i automatizovano. Sa našom platformom svaki klijent dobija sopstvenu “medijsku formulu”, koja obuhvata sve kanale – online (Google pretraga, YouTube i Facebook), ali i offline kakvi su TV, radio, štampani mediji i OOH. Može se odrediti optimalni medijski miks za klijente, uključujući i tačnu prognozu očekivanih rezultata. I sve ovo u realnom vremenu. Ovo je potpuno nov način planiranja i optimizacije medijskih budžeta koji donosi stvarnu transparentnost u pogledu svih efekata – čak i hijerarhijskih efekata toga koliko jedan medijski kanal utiče na druge. Dubina podataka koje dobijamo je ono što zovemo Sveti gral.

 5.     Čini se da mnoge medijske agencije vode računa i o kreativnim reklamnim rešenjima za svoje klijente, a ne samo o najefikasnijoj upotrebi svojih medijskih budžeta… Kako vidite trenutnu ulogu medijske agencije u advertajzing industriji?

 Međunarodnim medijskim tržištem već godinama vladaju agencije čiji su poslovni modeli suviše okrenuti sebi i svojim interesima. Došao je trenutak da se ta situacija promeni. Inovativne tehnološke kompanije, poput Blackwood Seven, već su ušle na medijsko tržište sa tehnološkim platformama zasnovanim na algoritmima. Novi proizvodi, kao što je naša AI plaforma, u poređenju sa tradicionalnim alatima za planiranje su znatno dinamičniji, fleksibilniji i fokusirani isključivo na prave potrebe oglašivača. Uloga medijskih agencija već se menja.

Ukupna ocena 3.00 od 5

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Ovde unesite ime

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.