Treću godinu za redom održana je regionalna konferencija o tredovima u telekomunikacijama i medijima, Digital 2016. U okviru dva dana koliko je konferencija trajala, imali smo priliku da čujemo i saznamo šta je sve to novo kada je digital u pitanju. Koje su to prednosti i nedostaci koje je digital uneo u oblasti kao što su društveni mediji, politika, bankarstvo, telekomunikacije…
Uvodnu sesiju i čast da otvori konferenciju imao je Denis Keefe, ambasador UK u Srbiji. Sa nama je podelio svoja zapažanja o doprinosima digitala i izneo očekivanja da ćemo svi zajedno na konferenciji steći nova znanja iz oblasti digitala koja ćemo sutra moći da primenimo u oblastima u kojima poslujemo.
Konferenciju je obeležio veliki broj panela u kojima su učestvovala neka od najznačajnih imena a u kojima se diskutovalo o bitnim temama današnjice, a koje su vezane za uticaj digitala. Ovo su samo neka od naših zapažanja pomoću kojih ćemo pokušati da vam prenesemo bar delić atmosfere sa #Digital2016 i šta smo to novo čuli i naučili.
S obzirom na činjenicu da su telekomunikacije dinamična oblast koja beleži stalne promene, lideri u oblasti telekomunikacija diskutovali su o promenama koje su se dogodile u periodu između konferencije Digital 2015-2016, a sve u okviru panel Godinu dana posle. Razvoj digitalizacije komunikacija u manjim sredinama i razvoj digitalne kulture su oblasti na koje i dalje treba usmeriti pažnju.
Panel Who will kill the reality star? osvrnuo se na televizijske formate koji će se gledati u 2017.godini. Nichim Izazvan, koji je bio moderator ovog panela, sa svojim sagovornicima diskutovao je i na temu rijaliti programa i o stepenu njihove popularnosti kod nas. Emocije i senzacije su glavni faktori praćenje ovog tipa programa. Kao zaključak se izvodi da će se rijaliti programi i dalje pratiti samo je pitanje kada i u kom formatu će biti plasirani.
O uticaju interneta na televiziju takođe je bilo reči. Potrebno je pronaći prave načine da se iskoriste potencijali interneta. Zastupljenost televizije je i dalje velika u live-u, ali sve veći „problem“ predstavlja dostupnost usluge „televizija unazad“ koju sve veći broj ljudi koristi (osim kada su u pitanju npr. sportski događaji koji iziskuju live momenat).
Panel Dolazi li nam uskoro i „Uberi za bankarstvo“ između ostalog govorio je i o velikom nepoverenju koje i dalje vlada kod nas u zemlji kada je u pitanju online. Veliki broj ljudi i dalje preferira odlazak u filijale i popunjavanje velikog broja obrazaca, iako postoji mogućnost da se sve završi u mnogo kraćem vremenskom periodu, usled digitalizovanja.
Kada je panel #Social2016 u pitanju, vladao je utisak da je upravo taj panel možda jedan od onih koji se sa nestrpljenjem očekivao drugog dana konferencije. Odlični govornici o temama koje su „zapalile vatru“ na društvenim mrežama, o Tonus aferi, #BigBlueTurska2016 i mnogim drugim. Kako se požari na društveni mrežama gase, ko i kako „pali vatre“ imali smo priliku da čujemo od učesnika ovog panela čiji moderator je bila Tatjana Vojtehovski.
Lazar Džamić takođe je bio deo ove konferencije. Vreme navodi kao najskuplju supstancu i da luksuz slobodnog vremena koji mi u Srbiji imamo nije dostupan u tolikoj meri u drugim zemljama. Takođe ističe da je potrebno biti majstor pripovedanja kako bi na što bolji način privukli pažnju korisnika, jer će u suprotnom otići od nas.
Kako su Andrija i Anđelka osvojili region, čuli smo u okviru studije slučaja. Koje su sve dileme imali kada je u pitanju izbor glumaca, ime serije i još mnogo toga otkrili su nam govornici, među kojima je bila i Anđelka Prpić, glavni ženski lik u seriji. Shvatili su potencijal digitala i investirali u njega. Takođe, značajan izvor sredstava bio je usmeren na borbu protiv piraterije. Serija je doživela ogromnu pažnju i gledanost kako kod nas tako i u regionu. Viralni hit koji je doprineo plasiranju serije u inostranstvo jeste odlomak na slovenačkoj granici https://www.youtube.com/watch?v=KXKWS3Oaars.
Tekst pisala: Maja Obradović