Danas 11.7.2014 godine smo imali priliku da prisustvujemo šestoj međunarodnoj konferenciji koju organizuje Društvo Srbije za odnose s javnošću, pod nazivom Komunikacija na (s)ceni.
Uz kratko kašnjenje, konferenciju je otvorio Ivan Jakšić, sa jasnom porukom da daljim obrazovanjem i usavršavanjem treba preuzeti stvar u svoje ruke, radi sopstvenog kredibiliteta, kao i kredibiliteta sopstvene struke.Nakon toga, glavne predavače najavila je Tamara Bekčić, dobitnik Sabre nagrade za jugoistočni region Evrope.
Dobili smo mogućnost da čujemo sjajne predavače poput ,Džeremija Galbraita, Pola Holmsa i Damira Juga. Na našu žalost, Tijana Ivanović iz zdravstvenih razloga nije mogla da se pojavi i održi studiju slučaja.
Prvi predavač, ujedno i osoba koja je na nas ostavila najveći utisak, bio je Džeremi Galbrait.Priču je započeo jednostavnom konstatacijom- “Don’t try to reinvent the wheel”. Najbolje je preuzeti dobru PR ideju i prilagoditi je potrebama sopstvene zemlje.
Suština njegove prezentacije bili su 10 globalnih trendova:
1.Shift to mobile and beyond
2.Personalisation/the Youniverse
3.Social media impact on PR and communications
4.Brand journalism
5.Crisis and issues management
6.Transparency is king
7.Evidence-based
8.Image is all
9.The power of communicating purpose
10.Integrated communication
Džeremi je objasnio da živimo u vremenu u kom su ljudi opsednuti smart telefonima, tačnije konceptom mobilnog interneta. Konkretan primer za to je Google, koji sa jedne strane omogućava potrošaču personalizovano iskustvo na internetu, a sa druge strane omogućava prodavcu precizno targetiranje.
Takodje je spomenuo da društvene mreže predstavljaju blagoslov za PR, jer zbog transparentnosti informacija postajemo svesni uticaja svakog PR koraka na krajnjeg potrošača. Za kraj je naglasio da pored profita, postoje i drugi ciljevi kojima firme teže, među kojima su društvena odgovornost i briga o zaposlenima.
Pol Holms, za razliku od Džeremija Galbraita, nije koristio audio i vizuelna pomagala, već je na duhovit način predstavio svoje observacije na osnovu višedecenijskog analiziranja PR sveta.
On smatra da klasičan format oglašavanja u vidu poluminutnih video reklama više nije relevantan i uticajan kao što je ranije bio. Brend više nije što ono što ljudima pričamo o sebi, već je brend ono što ljudi pričaju o nama kada nismo u istoj sobi. Brend je obećanje, a zaposleni su ljudi koji treba da omoguće da se to obećanje ispuni.
Jedan njegova rečenica nam se jako dopala- “Ako ukradeš ideju od jedne osobe, to je plagijat, ali ako kradeš ideje od više ljudi, to je istraživanje”.
Možemo reći da smo uživali u sjajno organizovanom prvom danu ove konferencije, a obzirom na to da je stranim predavačima ovo bila prva poseta Beogradu, nadamo se da ćemo imati još prilika da čujemo njihova predavanja.
Ukoliko vas zanimaju utisci delegata, učesnika i predavača, kao i neki od najboljih citata, možete ih naći na Twitter-u: #PRilika14 i #Prilika2014.
Vaši
Marko Aleksić i Anja Nikić