Endi Oven o direktnom marketingu

0
488
Endy Owen direktni marketing

Imali smo tu čast da prisustvujemo seminaru vrhunskog  stučnjaka iz oblasti direktnog marketinga Endija Ovena (Endy Owen). Ovaj svetski priznati mag, koji drži predavanja širom sveta, zanimljivim primerima i izjavama približio nam je ovu oblast marketinga. Da bi efekat bio veći, seminar je podelio u četiri izvanredne sesije:

I MASOVNI MARKETING JE MRTAV, PRISUSTVOVAO SAM SAHRANI

Direktni marketing je ono što agencije sprečava da polete, odnosno što ih drži na zemlji. Sada se ne obraćate širokoj masi već samo jednom potrošaču. Odatle proizilazi lepa zimska izreka:

Svaki potrošač je unikatan baš kao snežna pahuljica.

Tako je i svaka informacija koju saznate o svom potrošaču važnija od informacije koju imate o svom proizvodu.

Nešto više na tu temu rekao nam je Dejvid Ogilvi, otac advertajzinga, u videu koji nam je Endi prikazao:

II DIREKTNA POŠTA JE VELIKI BRAT DIREKTNOG MARKETINGA

Ništa ne utiče tako jako na potrošače kao dobro sročeno pismo. Ne lepite etikete na njega, jer klijent mora steći utisak da komunicira sa živim bićem. S tim u vezi obraćajte mu se direktno, ne prenatrpavajte tekst stručnim izrazima – “Ne prodaje lepo nego efektno pisanje”.

Takođe, sklonite sa strane Vaš ego, potrošača ne interesuje koliko ste pametni.

Oven je tokom istraživanja došao do podatka da 71% potrošača odgovari na efektno sročenu ponudu.

III KAKO UPRAVLJATI SADRŽAJEM REKLAMNE PORUKE

Reči koje svakodnevno upotrebljavamo mogu imati veliki uticaj na potrošače. Da bismo ih efektivno plasirali moramo negovati našu kreativnost. Istovremeno, ne smemo generalizovati –  u direktnom marketingu ne obraćamo se masama, već individuama.

Endi je naveo da je svakom klijentu potreban razlog za čitanje vaših reklamnih poruka. Njih ne interesuje koliko ste dugo u poslu, niti koja je vaša paleta proizvoda već šta oni dobijaju od Vas. Četiri osnove uspešnog savremenog advertajzinga su povezanost i bliskost u interakciji, jasnoća poruke koju šaljete, verovanje u ono što radite i istinitost podataka koje delite sa ciljnom grupom.

Uticaj elemenata poruke na potrošače

IV SAVETI ENDIJA OVENA ZA DOBAR ADVERTAJZING

  1. Suočite se sa činjenicom da vi ne kontrolišete tok kampanje. To radi potrošač.
  2. Stručnjaci direktnog marketinga koji konstantno usavršavaju svoje znanje uvek su ispred vas. Iskoristite ih.
  3. Zavirite u prošlost. Tamo se krije neprocenjivo znanje.
  4. Pravopis, interpunkcija i gramatika su ključni. Obratite pažnju.
  5. Tekst reklame kreira savremenu komunikaciju. Prihvatite to.
  6. Umesto što pokušavate da pridobijete nove klijente potrudite se da zadržite stare.
  7. Testirajte, testirajte i samo testirajte.
  8. Ne budite lakoverni. Pratite nove trendove.
  9. Poštujte potrošače i držite ih blizu sebe.
  10. Budite hrabri i iskoristite svoju maštu.

Mnogobrojna pitanjia koja su usledila posle seminara govore o tome danas je britanski predavač izuzetno zainteresovao, pa nam je predložio i dodatnu literaturu:

sajtove:

www.andyowen.co.uk

www.copywritingthatsells.com

knjige:

“Million dollar mailings”, Denison hatch

“Science advertising”, Claude C. Hopkins

“How to do better creative work”, Steve Harrison

“How to swim with the sharks without being eaten alive”, Harvey B. Mackay

 

Tekst napisali. Milena Grahovac i Milan Predojević
Ukupna ocena 4.00 od 5

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Ovde unesite ime

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.