Drugi dan Webiza je otpočeo upravo gde se prvi dan zavšio – e-commerce i sve izazove koje on sa sobom nosi. Završni deo programa edukacije su obelezila predavanja Bojana Leković-a (KupujemProdajem.com), Ivana Bildija (Kursevi Online) i Luke Frljužeca (MailPlus Adria).
Bojan Leković, KupujemProdajem.com – Šta jeste, a šta nije eCommerce business?
“Na kiosku morate da imate 2000 proizvoda da bi kupac uopšte došao, a u suštini se prodaju samo 2 – novine i cigarete”
Kada su organizatori pozvali Bojana Lekovića da predaje na Webizu na temu e-commerca, nije mu bilo jasno u kakvoj su vezi on i njegov rad sa e-commercom. Upravo iz te diskusije je i nastalo predavanje o tome šta je zapravo e-trgovina.
Bojan Leković je publici u svom izlaganju skrenuo pažnju na sve troškove retail-a (počevši od cene zakupa lokacije, pa sve do troškova održavanja lagera koji, osim novčanih izdataka, predstavlja zarobljen novac), i ukazao na osnovne prednosti internet trgovine:
– Štedi vreme,
– Dostupna svima,
– Long tail (prodavci često imaju velike količine proizvoda kojih ima jako mnogo, ali se retko kupuju. E-shop sprečava skladištenje ovakvih proizvoda),
– Povoljna (rezultat velike konkurentnosti),
– Deljiva ekonomija.
Takođe, Bojan Leković je ukazao na razliku izmedju e-commerca(promet robe, skladištenje, prodaja proizvoda) i platforme (povezivanje). KupujemProdajem.com, kao odličan primer platforme, ima veliku ulogu u produžavanju ekonomskog veka proizvoda – prodavac prodaje proizvod u kome više ne vidi vrednost, dok kupac svojom kupovinom u njemu ponovo pronalazi vrednost. Upravo zbog toga vrednost određene platforme proizilazi iz vrednosti njenog ekosistema, a ne sajta.
Ivan Bildi, Kursevi Online – Kako da povećate prodaju na vašem e-shopu Facebook reklamama
“Na koliko god mesta postavite cenu proizvoda, uvek će na Facebook-u biti jedan komentar – “Cena?””
Ivan Bildi je ime koje se veoma često poistovećuje sa Facebook marketingom. Iako se ovaj stručnjak bavi digitalom kao celinom, predavanje je bilo usmereno na primenu Facebook oglašavanja u e-commercu.
Najbitniji trendovi kada je reč o povezivanju Facebook-a i internet prodaje su:
– Facebook želi da bude glavna oglašivačka platforma za e-commerce,
– Facebook je i dalje jako popularan u Srbiji, i često je sinonim za internet (pogotovo kod starije populacije),
– Cena oglašavanja na Facebook-u u Srbiji je i dalje veoma niska (“Cena je veoma niska – viša je od cene u prošloj godini, i niža od cene u sledećoj”),
– Facebook će početi da zatvara izlaz sa Facebook-a – destimulisaće odlazak na sajt i pokušavati da natera kupce da kupovinu obave na Facebook-u (ovaj pristup se već nekoliko godina primenjuje na sve YouTube linkove).
Ivan Bildi je publici predstavio ceo proces kvalitetnog Facebook oglašavanja, način na koji je moguće spojiti web-shop sa istim i način korišćenja najefikasnijih alata:
– Facebook Canvas (kreiranje landing page-ova na samom Facebook-u),
– Facebook Pixel (skripta koja se stavlja na sajt e-commerce kompanije i prati ponašanje i interesovanja kupca)
– Facebook dinamični remarketing (ukoliko kupac traži određen proizvod na sajtu, taj proizvod kasnije “juri” kupca na Facebook-u, odnosno prikazuje se u oglasima)
Takođe, Facebook omogućava kompanijama da prate offline event-ove, i da ih dovode u vezu sa Facebook oglasima. Na ovaj način je omogućeno praćenje ukupne konverzije, a ne samo online konverzije.
Zbog svih prednosti i alata koje Facebook oglašavanje omogućuje svojim korisnicima, Ivan Bildi kaže da je, u Srbiji, u 90% slučajeva isplativije koristite Facebook oglašavanje u odnosu na Google Adwords.
Luka Frljužec, MailPlus Adria – E-commerce i email marketing: Ljubav koja traje
“Spam više nije nešto za šta se nisam prijavio, spam je sadržaj koji mi ne treba”
Komunikacija sa kupcima posredstvom email-a je tehnika koja se koristi od same pojave interneta i početka internet marketinga. Luka Frljužec je otpočeo predavanje sa tri pitanja koja vlasnici web-shopova moraju da postave sami sebi:
– Koje marketing koncepte koristiti u email marketingu?
– Koje email marketing poruke salti vezano za e-commerce?
– Kako sakupiti bazu za email marketing?
Iako je email marketing dosta star koncept, ROI ove metode se u proseku procenjuje na 38:1. Ovaj podatak proizilazi iz niske cene, globalnosti, jednostavne kreacije, lakog praćenja, segmentacije, targetiranja (kao posledice segmentacije), lakog kreiranja call-to-actiona (4 ili 5 klikova do same kupovine), lakog testiranja.
Automatizacija je apsolutno najbitniji element modernog email marketinga. Segmentacija je takođe jako bitna jer štedi vreme i poboljšava rezultate (šalje se manje a efektnije, mnogo delotvornije od pristupa “šaljem svima sve”).
Luka Frljužec je predočio publici da krenu od sebe – da zapitaju sebe zašto bi se prijavili na određen newsletter, na koji očekuju da se njihovi kupci prijave. Celovito i ugodno korisničko iskustvo, 100% mobile friendly platofrma weba i email template-a i personalizacija su nužnost. Click through rate od 4% ili više i open rate email-ova od 20% ili više se mogu smatrati odličnim parametrima.
Program edukacije je završen panel diskusijom na temu “Digitalni kanali za oglašavanje, komunikaciju i konverziju – Google, društvene mreže, e-mail marketing i influenseri”. Učesnici panela su bili Ivan Bildi (Kursevi Online), Luka Frljužec (MailPlus Adria), Igor Radinović(TakoLako.com) i Marko Vidović(Sport Vision).
Program konferencija je započeo predavanjem Lazara Dzamića (kreativni strateg) na temu “Inovacija je emigracija”. Kroz profesionalno i životno iskustvo, Lazar Dzamić je publici predstavio šta znači biti inovator u svojoj okolini, i da inovatori često nailaze na nerazumevanje i liče na “strance koji su emigrirali”. Predavanje Stelija Eftija(Close.io) koje je usledilo je predstavilo interesantan život jednog emigranta nemačko-grčkog porekla u Sjedinjene Američke Države, i njegov razvoj u uspešnog preduzetnika. Za kraj, slušaoci su imali priliku da razgovaraju sa Anom Brnabić(Ministarkom državne uprave i lokalne samouprave) o e-businessu Srbiji, kao i sa Brankom Milutinovićem (Nordeus) o izazovima gaming industrije.
Stefan Joksić