Advertajzing portal Lumiere.rs je nastao sa idejom da na jednom mestu prikaže radove marketinških agencija iz Srbije i sveta te je osnovni motiv osnivanja portala ljubav prema reklamama i advertajzingu. U skladu sa istom filosofijom, nastao je i Reklamondo – događaj koji organizuju Lumiere praktikanti, a posvećen je najboljim reklamnim, kreativnim rešenjima u marketing industriji.
Davne 2011.godine Lumiere praktikanti održali su svoj prvi Reklamondo, aod tada tradicionalno, svakog maja, u zgradi Univerziteta Singidunum održava se ova reklamna manifestacija, sa izuzetkom održavanja za vreme poslednje svetske pandemije koja je ceo svet stavila na „stand by“. Zato ćemo se u ovom tekstu podsetiti prethodnih Reklamonda, i time napraviti uvertiru i na velika vrata vratiti ovaj događaj. Reklamondo 2023 održaće se poslednje nedelje maja (više o tome saznaćete kroz naredne tekstove) a u ovom tekstu prisetićemo se kako je to do sada izgledalo.
Reklamondo je namenjen svima koji žele da se bave, ili se već bave, marketingom i biznisom kao i svim ljubiteljima dobrih reklama. Struktura samog događaja je takva da se on sastoji iz dva segmenta – edukativnog i zabavnog. U edukativnom smislu, svake godine na Reklamondu imate priliku da čujete neke od predavača, koji kroz lični primer prenose svoje iskustvo i govore o profesionalnim uspesima, padovima, strategijama, motivaciji… i mnogim drugim temama. Čućete mnogo informativnih, autentičnih i inspirativnih predavanja i sigurno izaći sa poukom više. U tabeli ispod, hronološkim redom, možete videti ko su to bili predavači na Reklamondu.
Godina | Predavači |
2011 | Jasmina Borović, marketing agencija Grey Predrag Pedja Milićević, pedya.rs |
2012 | Vladimir Čeh, osnivač i predsednik Upravnog odbora (ne)Vladine organizacije „Odgovornost“ Nevena Milanović, Account Manager u agenciji Pioniri Communications Ivan Živković, Managing & Creative Director u agenciji Pioniri Communications |
2013 | Ivan Stanković, direktor i vlasnik marketing agencije Communis DDB Srđan Mihajlović, kreativni direktor marketing agencije Grey |
2014 | Vojislav Voja Žanetić, scenarista, pisac, kolumnista |
2015 | Tatjana Vojtehovski, vlasnica agencije za PR i marketing Wojtehovski Communications Milan Prodanović, “idea maker” u agenciji IDEA Plus Communications |
2016 | Andreja Milkić, Account Director u agenciji Leo Burnett Beograd Srđan Erceg, osnivač marketinške agencije HUGE Media |
2017 | Anja Radulović, Creative Director u agenciji Leo Burnett Beograd Maja Rakovic, vlasnica i glavna urednica Naxi radija Aleksandar Milojević, Strategic Planner u agenciji McCann Beograd Vladimir Vuković, Copywriter u agenciji McCann Beograd |
2018 | Vladimir Mitrović, Creative Director u agenciji Ovation BBDO Nikola Radojčić, grafički dizajner i jedan od kreatora brenda DechkoTzar |
2019 | Nemanja Maraš (fotograf) i Miloš Maksimović (voditelj), sa projekta Mogu ja to sam Dušan Simić, strateški planer u marketing agenciji Communis DDB |
U zabavnom segmentu, Reklamondo organizatori trude se da vam iz godine u godinu prikažu neke od reklama koje zaslužuju i privlače najviše pažnje. Razliku ne pravi da li su u pitanju duhovite, dubokoumne, intrigantne, emotivne… jedno je sigurno – ovaj segment ne ostavlja ravnodušnim. U nastavku delimo sa vama par takvih reklama, koje su se našle na događajima prethodnih godina.
Nort Beer – Photoblocker (2011)
Jarlsberg – Compromises (2015)
Banca Intesa – Intermezzo Keš load (2014)
Jelen pivo – Naša stvar (2014)
Swedish Tourist Association – The Swedish Number (2016)
Febelfin (Belgian Financial Sector Federation) – Amazing Mindreader (2012)
Nijedan projekat, pa tako i Reklamondo ne bi bio moguć i potpun bez svojih prijatelja. Prvenstveno je tu Univerzitet Singidunum, koji predstavlja i mesto održavanja samog događaja. Svake godine, prijatelji događaja su takođe i domaće i svetske kompanije iz konditorske industrije, industrije bezalkoholnih pića i ostale kompanije prehrambene industrije, uz čije proizvode, prisutna publika ima mogućnost da se osveži u pauzama programa,a neretko i da isproba proizvode iz najnovije ponude mnogih brendova.
Nakon ovog retrospektivnog pregleda, nadamo se da smo vas zainteresovali da u budućnosti pratite rad Lumiere-a, Reklamonda i da ćemo se već u maju videti u što većem broju!
Tekst napisala: Tina Jovanović
Godina: 2023