NAJBOLJE SVETSKE REKLAME: TOP 12 IZ 2023.

0
850
najbolje reklame 2023

Po nekom nepisanom pravilu godina ne može da počne, a da nismo napravili kratku retrospektivu događaja i stvari koje su se desile u prethodnoj godini. Vođeni time, u nastavku imate priliku da pročitate tekst o mojim omiljenim reklamama iz 2023.godine.

Svaki marketar zna da su februar i decembar dva meseca kada se može očekivati najviše što advertajzing industrija ima da ponudi. Februar, mesec Super Bowla, u marketing svetu s pravom nosi epitet meseca kreativnosti i rivaliteta među brendovima. Uticaj reklama Super Bowl-a ne jenjava mesecima nakon završetka događaja, već se nastavlja analizama, diskusijama i retrospektivama, a na ovom linku možete pročitati neke od naših tekstova posvećenih baš ovom događaju. S druge strane, ne možemo da se ne osvrnemo na čaroliju novogodišnjih i božićnih reklama koje svake godine, preplavljuju naše ekrane, ali i srca. Od nostalgičnih priča do veselih trenutaka, svaka kampanja ima za cilj da nas na što autentičniji i pamtljiviji način poveže sa brendom. Zato dok je zimska magija još uvek u jeku, možete pročitati ovogodišnji Lumiere tekst o 10 NAJBOLJIH BOŽIĆNIH REKLAMA IKADA  i uživati u prazničnoj čaroliji koja će Vas sigurno inspirisati.

Ipak, ljubav prema reklamama nije ograničena na određeni period godine, zato ovaj tekst posvećujemo i onima reklamama koje su obeležile i ostale mesece 2023. godine, pa ih na listi, simbolično, ima dvanaest.

  1. Deutsche Telekom – A Message from Ella (jul)

Sticanjem uvida u rizike prekomernog deljenja ličnih informacija i važnost odgovornog upravljanja podacima u digitalnom dobu, Deutsche Telekom podseća na opasnosti koje mogu da se jave zbog  deljenja ličnih informacija na društvenim mrežama, u ovom slučaju fotografija naše dece. „Pomoću“ manipulacije veštačke inteligencije, kampanaja pokazuje kako bi samo  jedna fotografija deteta mogla da se zloupotrebi, te „Poruka od Ele“ podstiče na razmišljanje o nečemu što nazivamo „digital footprint“ tj digitalni otisak i predstavlja trag ili tragove koje osoba ostavlja na internetu kroz svoje online aktivnosti.

Klijent: Deutsche Telekom

2. Peugeot E-308 – Drawn by Attraction (oktobar)

Agencije: Adam&EveBerlin, DDB Germany

U ovoj kampanji, režiranoj od strane Marka Jenkinsona, kamera se zaljubljuje u novi Peugeot i odlučuje da ga prati kroz grad. Bez obzira na prepreke, ništa ne može odvratiti njen pogled sa novog vozila. Pogledajte ovu simpatičnu priča, napisanu od strane OPEn agencije.

Klijent: Peugeot E308

Agencije: OPEn

3. The Farmer’s Dog – Forever (februar)

Jednominutni  video koji će i najtvrđa srca ostaviti u suzama. Ovu reklamu Vam preporučujem da OBAVEZNO pogledate, a sve što ću Vam reći je da je ovo omaž ljubavi između psa i njegovog člana porodice (da ne kažem vlasnika).  Goh Iromoto stoji u potpisu ovog dela, koji je u nedostatku portfolia, klijentu poslao galeriju slika svog crnog labradora Peekay-a, zajedno sa montažom njihovih avantura, a to deljenje sećanja i iskustava sa dragim ljubimcem ne samo da mu je donelo posao i dva puta nateralo klijenta da zaplače, već je pomoglo u stvaranju priče koja je oduševila ceo svet. A jedna ovakva priča i reklama omogućila mu je i pravi oproštaj od svog psa.

Klijent: The Farmer’s Dog

Agencije: Sanctuary Content

4. Apple – The Waiting Room (jun)


Reklama nas smešta u lekarsku čekaonicu gde se u narativu otkrivaju tajne svakog pacijenta – od higijenskih navika do toga ko ima problem sa odlaskom u toalet u toku noći… Niz informacija se završava kada se otkrije korisnik sa iPhone-om, čime se komunicira da Apple ne trguje podacima svojih korisnika i da je očuvanje privatnosti jedna od dodatnih vrednosti Apple uređaja. Zdravstveni podaci prikazani u Apple reklami su deljeni od strane korisnika putem nesigurnih aplikacija, a kompanija ističe zaštitu podataka za Health aplikaciju na iPhone i Apple Watch uređajima.

Klijent: Apple

Agencije: TBWA\Media Arts Lab


5. Coca-Cola – The World Needs More Santas (novembar)


Deda Mraz služi kao simbol dobrote, velikodušnosti i dobre volje, bilo da pomažemo komšiji, delimo poslednju Coca-Colu ili u potpunosti nepoznatoj osobi pružamo pomoć koja je potrebna. Coca-Cola ima dugu vezu s likom Deda Mraza još od 1930-ih godina, kada je angažovala Haddona Sundbloma, ilustratora iz Mičigena, da stvori slike Deda Mraza za njene  praznične reklame. Baš te novogodišnje reklame postale su jedan od sinonima za Coca-Colu širom sveta.

Klijent: Coca-Cola

Agencije: WPP


6. The New York Times –– Gravity (april)

The New York Times ističe širok spektar tema koje pokrivaju njegovi članci, od gravitacije i “Real Housewives of Beverly Hills” do teorija zavere i kanibalizma. Na kraju, publikacija povezuje ove raznolike teme tvrdnjom da ako znate zašto padaju akcije, onda razumete padanje uopšte, a samim tim morate shvatiti i koncept gravitacije. Video se završava sloganom “More of life brought to life” (Više života donetog u život).

Klijent: The New York Times

Agencije: Droga5

7. Squarespace – The Singularity (februar)


Jedna od Super Bowl reklami, ovog puta kompanija Squarespace u kojoj je glumac Adam Driver u ulozi izuzetno humoristične verzije samog sebe. Reklama pod nazivom „The Singularity“ prikazuje Adama kako shvata istinu da je Squarespace website koji pravi veb sajtove. Ovo otkriće ga uvodi u pravu beskonačnost, dok stvarnost postepeno počinje da se raspada, pokrećući singularity događaj.

Klijent: Squarespace

Agencije: Squarespace

8. AXA – Being a woman shouldn’t be a risk (jul)

Svet se suočava često sa nepredvidivim rizicima, stvarajući neizvesnu budućnost za sve, a kako se pojavljuju nove ranjivosti, potreba za zaštitom postaje još bitnija. Ova AXA kampanja pod nazivom „Biti žena ne bi trebalo da predstavlja rizik“ prikazuje poznate situacije žena izloženih rizicima od rođenja do odraslog doba. Video ne prikazuje žene kao žrtve niti kao „superžene“  već ima optimističan pogled na napredak i veruje u našu sposobnost da težimo ka boljem.

Klijent: AXA GROUP

Agencije: Publicis Conseil

9.IKEA– Proudly Second Best (maj)


Ova IKEA kampanja fokusira se na to kako deca radije provode vreme sa svojim roditeljima, dok njihve sobe, sav namešaj u njima, sve materijalno postaje „second best“ odnosno druga najbolja opcija. Dok slavi jedinstvenu vezu između roditelja i dece, IKEA ističe svoju bogatu kolekciju nameštaja namenjenog deci i „ponosno prihvata drugo najbolje mesto“ u domaćinstvu. U prirodnom okruženju – kućnom izdanju, kampanja na simpatičan način  predstavlja najprodavanije proizvode koje deca ostavljaju po strani u korist svojih roditelja.

Klijent: IKEA

Agencije: DAVID Madrid, INGO Hamburg

10. Coca-Cola –  Merry Birthday (decembar)


Kroz završni kreativni poduhvat u okviru kampanje “Svet treba više Deda Mrazeva” (The World Needs More Santas – koja se našla gore, i na ovoj listi) Coca-Cola je došla do fantastičnog insajta – oni čiji rođendani padaju tokom praznične sezone, često budu „zaboravljeni“ od strane prijatelja i porodice zbog božićne euforije. Kampanja je takođe pozvala ceo svet da se pridruži snimanju ovog videa putem praćenja live prenosa na društvenim mrežama i podstakla ljude da dele svoje čestitke za rođendan koristeći heštag #MerryBirthday.

Klijent: Coca-Cola

Agencije: WPP, AKQA

11. FIAT–  Operation No Grey ​(jun)


Fiat je hrabro proglasio da više neće proizvoditi i prodavati sive automobile jer smatra da su automobili u ovoj boji previše dosadni, generički i “neitalijanski”. Kako bi pojačao ovu korporativnu filozofiju i poruku, italijanski izvršni direktor Fiat-a odabrao je način da demonstrira ovo putem promotivnog videa pod nazivom „Operation No Grey“ (Operacija bez sive). Izvršni direktor demonstrira ovo tako što sedi unutar potpuno novog Fiata 600 dok automobil zaranja u narandžastu boju. Italijani su prepoznatljivi po kreiranju zanimljivih reklama, što i ovaj video potvrđuje.

Klijent: FIAT

Agencije: Leo Burnett Company, S.R.L.

11.Nike Football –  What The Football (jul)


Svetski fudbalski kup za žene, u Australiji i Novom Zelandu koji je održan u julu i avgustu 2023.godine, Nike je iskoristio da predstavi svoju najnoviju kampanju pod nazivom „What The Football“ koja ističe ženske fudbalerke širom sveta koje menjaju igru i inspirišu svet snagom sporta. U videu su 11 fudbalerki i Nike-ovih atletičarki, među kojima su Ada Hegerberg, Alex Morgan, Asisat Oshoala, Chloe Kelly, Debinha, Grace Geyoro, Kadeisha Buchanan i Megan Rapinoe. Video ima za cilj da obuhvati dinamiku i povećanu popularnost ženskog fudbala, istovremeno redefinišući model partnerstva sa sportistima.

Klijent: Nike

Agencije: Wieden + Kennedy

Verujem da mnogi od nas sa nestrpljenjem iščekujumo šta će se to novo desiti u marketing i advertajzing svetu i u 2024. godini, a do tada i nekog novog teksta, čitajte i pratite Lumiere.rs.

Tekst napisala: Tina Jovanović
Januar, 2024

Ukupna ocena 4.50 od 5

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Ovde unesite ime

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.