Kakodalogija – Ivan Stankovic

1
1607
kakodologija opsi knjige

Pre nekoliko meseci sam čuo kako je gospodin Ivan Stanković, trenutno vlasnik marketing agencije Communis DDB, napisao knjigu “Osnovi Kakodalogije”. Nikako nisam uspeo da je pronađem u radnji, ali eto tako se desilo da  baš na Reklamožderima gospodin Ivan dobije nagradu za Grand Slam i da mi se ostvari želja oko kupovine knjige.

Ono što sam znao o knjizi je bilo  ovo: 

“KAKO DA SVE BUDE OK

Čovek je po svojoj prirodi životinja pričalica, kaže Umberto Eko. Ako je to tačno, onda u tome i leži razlog zašto lepa reč prodaje i zašto se ona prodaje. I zašto postoji nešto takvo kao što je reklama. Sam izraz potiče od latinske reči reclamare, što izvorno znači iznova vikati. Koren te reči, pak, vodi poreklo od starogrčkog glagola legere, što znači – govoriti. Naš jezik lepo čuva izvornost prvog značenja: oglas je imenica od glagola oglasiti se (pustiti glas, javiti se(be)).

Pred nama je knjiga koja itekako ima šta da kaže o tome. O našem oglašavanju. No, vrlo je teško preciznije od toga definisati knjigu „Osnovi Kakodalogije“. Sam sadržaj je toliko bogat i raznorodan, da izmiče svakom konačnom definisanju. To je jedna, ali ne i jedina zanimljivost ovog dela.

Već pri prvom susretu sa knjigom, na njenim koricama, čeka naslov koji očigledno upućuje čitaoca na pomisao da je u pitanju udžbenik. Ali „Osnovi Kakodalogije“ nije udžbenik, kao što ni Kakodalogija nije nauka. U pitanju je – nauk.

Dakle, „Osnovi Kakodalogije“ je nauk o tome kako je Ivan Stanković, zajedno sa svojim kolegama, odgovarao na mnogobrojne poslovne izazove tokom decenija rada u oglašavanju. „Kako da preživiš rast, propast, rast…“ i tako u krug. U pitanju je neobično, ali i verodostojno, duhovito, ali i stručno praćenje mnogobrojnih poslovnih poteza u toku jedne duge i plodne advertajzing karijere kome ne šteti sveprisutno autorovo samosagledavanje; dapače, ono ozbiljno podiže vrednost knjige.

Ivan Stanković je dosledan pripovedač, koji nas vodi iz priče u priču, iz situacije u situaciju nepretenciozno i lako, iskreno i sa dosta autoironije. Tridesettri priče pokrivaju isto toliko godina Ivanovog rada. Knjiga ima i svoj vizuelni pečat. Slavimir Stojanović je, kako on to maestralno ume, ilustrovao svaku od priča koristeći malo grafičkih elemenata, a proizvodeći mnogo značenja. Sveden i sređen likovni izraz čitaocu inteligentno otvara priču za pričom.

„Osnovi Kakodalogije“ nije završni životni obračun, ponajmanje onaj OK. To je vrlo promišljeno, ali ne i sa predumišljajem pisano delo. Svedokom sam da autor nije znao, niti je želeo da zna konačni rezultat pre nego što do njega dođe. Prepisivanja, dakle, nije bilo. Zato će sigurno biti potpisivanja. Što će reći i da bi akteri Ivanovih priča mogli da je potpišu.

„Osnovi Kakodalogije“ je zaista više od knjige sećanja. To je nauk o ekonomiji koja će vas nasmejati, zbirka kratkih priča iz koje ćete učiti o poslovanju, autobiografija koja svedoči i o drugima. I sasvim je moguće da posle čitanja budete u prilici da smišljate kako da ne zaplačete. „OK“ je nauk o tome kako da sve bude OK. I sasvim je OK.

 

 

Slavoljub Stanković

pisac i kopirajter”

Knjigu trenutno čitam i oduševlja me svakom stranom. Interesantna istorija tržišnog komuniciranja. Čim mi vreme dozvoli, pišem svoju interpretaciju knjige 🙂

Iskreno,

Slavko

Ukupna ocena 3.00 od 5

1 KOMENTAR

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Ovde unesite ime

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.