DIGITAL – Internet marketing Srbija 1

0
459


By: Vladimir Nerandžić / HALO Creative Agency

 

Dragi drugari, pripala mi je ova nezahvalnost da pišem o digital-u. Zašto?

 

Iskreno ovo nikad nisam radio (pisao postove), uvek sam bio na operativnoj strani, rokao i radio, rešavao probleme, je*avao se sa alama… Nisam nikad video neku veliku korist i nešto konkretno urađeno od onih koji to rade te me je uvek nerviralo. Da li se vremena i pristupi možda menjaju?

Elem, kažu da će biti korisno da se čuje ono što imam da kažem, odnosno napišem, baš zbog ovog gore navedenog. Zato zatvorite uši i otvorite oči, ne znam da li će vam se dopasti ali evo ga…

OK, evo praktično kroz neko moje iskustvo ono što digital nudi a i treba da bude.

To je transformacija i unapređenje poslovanja neke kompanije jer prisustvo na internetu danas je biti što digitalniji.

To znači da sve što se dešava u realnom vremenu treba da se prenese na live sistem zvan internet: koncept, brend (pozicioniranje), poslovanje (development), aktivnosti (društveni mediji). Kada se sve to inkorporira dobija se potpuno novi sistem koji je potpuno automatizovan i virtualno idenitčan aktivnostima kompanije u realnom vremenu pa joj daje «burst» efekat, baca je u neku novu brzinu poslovanja i cirkulisanja informacija.

Bah, kako ovo zvuči bombastično, ali ljudi koji se ozbiljno bave ovim poslom, a samim tim i ovim problemima dobro znaju koliko je to teško u Srbiji – zemlji seljaka na nekom brdašcetu i sve to pod jednom šljivom 🙂

Šalu na stranu, ekspanzija digitala se desila ulaskom ozbiljnih kompanija koje su pokrenule sva dešavanja oko digitala. U prvi mah je to bilo vezano za online oglašavanje, što je bilo prilično problematično jer MI ovde nismo imali platformu da to sve iznesemo na način koji je tražen od NAS. Morali smo da utičemo na medije da osavremene svoje portale i standardizuju prikaz display sadržaja, a samim tim i inoviraju ceo koncept prikaza informacija (ovo se tek razvija, ali napravljen je veliki pomak sa nulte tačke…)

Nakon te faze počeo je razvoj i ekspanzija socijalnih mreža za koje je bilo potrebno razviti kvalitetno koncipirane stranice. Jako brzo nakon toga počeli smo sa izradom aplikacija, pre svega za Facebook (koji je jako nestabilna social media development platforma jer se promene na sistemu rade live L, što pravi velike probleme pri razvoju aplikacija).

Sada su web projekti praktično online aplikacije koje olakšavaju poslovanje kompanija, gde se štedi na resursima, a ceo proces je automatizovan.

JAKO BITNA STVAR, a meni posebno važna i draga činjenica, je to da je svaki proces u digitalu merljiv! Statistike su više nego detaljne i jako korisne za razvoj poslovnih i marketinških aktivnosti kompanije i kampanja.

Šta sada imamo? Imamo tehnološki celokupnu automatizaciju digital/online sistema, a da li postoji svest kod klijenata za implementaciju tih rešenja?

E pa više o ovome u nekom od budućih postova, ovo je bio samo uvod u nešto sa čime ćemo se ubuduće družiti, obećavam da će biti zabavno.

 

Vladimir Nerandžić

Owner&Creative Director @ HALO Creative Agency

IAB Serbia Workgroup Member

Twitter: vladahalo

LinkedIn

www.haloagency.net

 

Ukupna ocena 3.00 od 5

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Ovde unesite ime

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.