U četvrtak, 19.marta je u sali bioskopa Cineplexx u TC Ušće, otvoren festival marketinga pod nazivom “Fonklame” u organizaciji Centra za razvoj karijere, Fakulteta Organizacionih Nauka u Beogradu.
Festival je otvorio predsednik opštine Novi Beograd Aleksandar Šapić, ispred organizacije “Budi Human“, koji je tom prilikom ispričao šta je to što je ta organizacija važno uradila i zašto je bitno biti human, odnosno biti čovek i poručio da svako od nas to treba da bude.
Sledeća je govorila Jelena Nišavić, koja je bila i koordinator ovog projekta, zahvalivši se brojnim učesnicima, organizatorima, sponzorima i medijskim pokroviteljima dogadjaja.
U ime agencije „Puzzle“, Dragomir Ćoso je uručio nagradu, u vidu čeka, putovanje za osvojeno prvo mesto na foto konkursu, a potom je usledio blok reklama koje su upotpunile ugodjaj.
Najviše je emocije prisutnima probudila reklama:
Nakon bloka reklama prisutne su nasmejali i dobro zabavili stand-up komičari Srđan Olman i Dušan Varničić,čijim nastupom je i završeno prve veče festivala u kojem smo zaista uživali.
Edukativni deo programa je održan u subotu 21.marta u prostorijama Fakulteta Organizacionih Nauka. Bilo je veliko zadovljstvo i jako prijatno iskustvo prisustvovati.
Program je otvorio Željko Bošnjak govoreći na temu “Onlajn nastup brenda CHIPSY-najbolji primeri iz prakse” , koji nam je zaista na stvarnim primerima iz ličnog iskustva pokazao koliko je bitno internet oglašavanje I kakve sve rezultate možemo njime postići.
Svoje izlaganje završio je rečenicom “Social media je samopitanje trenutka.”
Sledeća je bila jako harizmatična Dragana Đermanović, koja nam objasnila čime se to tačno bavi kompanija Beeshaper,kratkim showcase-om pokazala šta su to do sada uradili i kako šejperi pomažu kompanji u kriznoj situaciji,a sve t sa još sa nizom korisnih saveta za buduća naša angažovanja.
Rekla je: “Advertajzing je jedan veliki luna park,odnosno rolerkoster. U piramidi digitalnog oglašavanja statistički je suština da onaj deo koji nam oduzima najmanje novca, lična preporuka (people trust people), ustvari donosi kompaniji najveći profit,a da se najmanje veruje reklamakoje nose najviše budžeta i ulaganja.”
Sa puno energije i pozitivnog pogleda na svet otkrila nam je koji je moto pokreće: “Fokus u poslovanju, sa širinom u obrazovanju.”
Ivan Minić,zvani Burek, je bio vrlo realan i ne previše optimističan u vezi života i posla u Srbiji, pa je u tom duhu i napravio nekoliko šala na račun celokupnog stanja u našoj zemlji potkrepljujući to sa statsističkim podacima koji opravdavaju njegov stav. Naučio nas je da je naše tržište “mala bara puna krokodila” i da moramo biti dobri,da moramo biti bolji jer ponjegovim rečima „Niko njih ne može da plati toliko malo koliko oni to mogu loše da urade.”Kako Ivan kaže ako nemamo budžet,a zahtevaju nam rezultate onda jedino što nam ostaje jeste da budemo kreativni.
Najbolju interakciju sa delegatima je ostvario jako zanimljivi Milan Maglov sa temom “Promocija na fejsbuku – efikasno i jeftno” govoreći nam o tome šta sve može da se desi kada se čovek bavi takvim poslom i pokazujući niz primera loše promocije na fejsbuku na očigledno zadovoljstvo svih u Sali. Poena je da bi uspeli moramo biti inovativni, drugačiji, stalno prisutni i kako sam kaže “catchy.”
Edukativni deo programa zatvorio je Zoran Trobica od kojeg smo mogli da naučimo da je život lep, da treba uživati i da ako se dvoumimo između obaveza i žurke, da uvek izaberemo žurku. Po njegovim rečima ne treba nikad da propuštamo nijednu priliku zarad većih ciljeva. “Kad smo bili mali naučili smo da padamo i ustajemo.Kako vreme prolazi sve više gledamo padove umesto načine da ustajemo.” Tema njegovog predavanja je bila “Zašto je dobro biti lenj”, pa nam je u skladu sa tim otkrio i tajnu uspešnog čoveka. “Poenta je da radite malo, a zaradite puno,a da bi to postigli morate da koristite mozak i sve to naravno legalno.”
Text pisali: MarijanaŠundić i Marko Aleksić