Osnivač poznate advertising agencije napisao je fenomenalno uputstvo na temu
„Kako da postaneš dobar pisac reklama“
Ogilvy & Mather advertising agencija David Ogilvy objavila je uputstvo od 10 izvanrednih VEŠTINA ZA PISANJE.
Poznat kao „Otac advertisinga“, Ogilvy se osigurao da svi zaposleni u njegovoj kompaniji znaju da mogu napredovati samo ako je njihovo pisanje oštro, jasno i precizno.Kao što je Ogilvy rekao „Ljudi koji dobro razmišljaju, dobro i pišu“.
Sledi spisak 10 stavki koje su ranije ovog meseca objavljene na Twitter nalogu Ogilvy & Mather, iz kojih možemo nešto i da naučimo.
U osnovi, svako, bez obzira vrstom posla kojom se bavi, može naučiti iz
Kako pisati?
- Što bolje pišeš, dalje ćeš dogurati u Ogilvy & Mather
- Ljudi koji razmišljaju dobro, dobro i pišu
- Dobro pisanje nije nešto sa čim se čovek rađa
- Moraš da naučiš da dobro pišeš
Sledi 10 saveta:
- Pročitaj knjigu o pisanju autora Roman-Raphaelson. Pročitaj je tri puta!
- Piši kako pričaš. Prirodno.
- Koristi kratke reči, kratke rečenice i kratke pasuse.
- Nikada ne koristi žargonske reči kao što su konceptualizacija, demasifikacija, sa stavom i osuđivački.
- Nikada jednu temu ne piši više od 2 strane.
- Proveri svoja citiranja
- Nikada ne šalji pismo ili uputstvo istog dana kad si ga i napisao. Pročitaj ga sledećeg jutra naglas – I onda ga prepravi.
- Ako je nešto bitno, pitaj saradnika sa ciljem da ga poboljšate.
- Pre slanja Vašeg pismaili uputstva, potrudite se da bude kristalno jasno to što želite da primalac pisma ili uputstva uradi.
- Ako želite AKCIJU, ne pišite. Idite i kažite zaposlenom šta želite.
David Ogilvy
Autor: Jovana Petrović
Izvor: http://www.businessinsider.com