Šta se dogodi kada zamenite superheroja sa glumcem koji ima slično ime? Nova reklama „Batman vs Bateman“ osiguravajuće kuće State Farm kroz humoristički okršaj dokazuje da razlika nije samo u imenima – već i u ishodima.
Batman, mračni vitez Gotham City-ja, već decenijama je jedan od najpoznatijih superheroja na svetu. Ovaj DC junak postao je simbol pravde i borbe protiv zla. Prvi put se pojavio 1939. godine u Detektivskom stripu (Detective Comics #27). Iza legendarne maske krije se tajanstveni milijarder Bruce Wayne, koji, za razliku od drugih heroja, nema supermoći; njegova snaga leži u intelektu, fizičkoj spremi i neiscrpnoj volji.

Batman nije samo junak iz stripova i filmova, on je brend koji inspiriše i povezuje se sa publikom na mnogo načina. Zato je postao neizostavan deo marketinških kampanja širom sveta. Njegova prepoznatljivost i univerzalna privlačnost čine ga savršenim za brendove koji žele da povežu svoj proizvod sa vrednostima kao što su hrabrost, pravda i inovativnost.
Korišćenje Batman-a u reklamama pokazuje kako pop kultura moze uspešno da se uklopi u marketinške strategije. State Farm je to uradio kroz duhovitu reklamu koja koristi prepoznatljive superherojske motive, ali i dozu ironije i sarkazma. Kao što pravi Batman nema zamenu, tako ni pravo osiguranje nema alternativu – glavna je poruka ove kampanje.
Da bi sve bilo još zanimljivije, u spotu se pojavljiju i Jason Bateman koji se takmiči sa Batman-om, dobitnica Gremija SZA u ulozi poznate DC anti-herioine Catwoman, strimer Kai Cenat kao građanin Gotham City-ja i influenser Jordan Howlett (Jordan the Stallion) koji tumači lik šefa policije Gordona (Comissoner Gordon).
Kampanja je objavljena u Sjedinjenim Američkim Državama, a kreirala ju je agencija Highdive uz podršku: FleishmanHillard, Infinity Marketing Team, OMD, Optimum Sports, The Marketing Arm, Warner Bros. Discovery, Creative License i ThisMachine.
Kampanja: Batman vs Bateman
Brend: State Farm
Marketinška agencija: Highdive
Tekst napisala: Miljana Kaličanin













































