UniCredit Banka i Visa održale skup posvećen E-commerce-u

0
503

“U Srbiji više od 1,2 milliona građana kupuje online”

Beograd, 4. mart 2016. – Da je kupovina putem interneta sve popularnija u Srbiji, svedoči kontinuirani rast broja online kupaca tokom protekle tri godine. Naime, u 2015. godini više od 1,2 miliona fizičkih lica kupovalo je online, što predstavlja rast od 5% u poređenju sa 2014, odnosno 30% u poređenju sa 20131. godinom. Međutim, uprkos pozitivnim pokazateljima, Srbija je i dalje ispod evropskog proseka, s obzirom na to da više od 57% korisnika interneta u našoj zemlji nikada nije kupovalo, niti naručivalo robu i usluge putem interneta. To potvrđuje da domaće tržište ima značajan potencijal za razvoj i unapređenje E-commerce usluga, saopšteno je tokom skupa koji su 2. marta organizovale UniCredit Banka i kompanija Visa.

Događaj, koji je okupio trgovce, kompanije i eksprete u oblasti E-commerce, bio je odlična prilika da učesnici dobiju najnovije informacije o trenutnom stanju, trendovima i inovacijama koje je E-commerce uneo na srpsko tržište.

Učesnici su zaključili da veliki tržišni potencijal za razvoj ovog vida trgovine u Srbiji leži kako u segmentima koji već nude opciju plaćanja platnim karticama, tako i u otvaranju novih servisa, kao što je recimo sektor državnih usluga: eUprava, plaćanje školarina ili računa za komunalije.

Trendovi i potencijal domaćeg E-commerce tržišta

Činjenica je da kupovina putem interneta obezbeđuje prednosti svim učesnicima na tržištu. Sa jedne strane, potrošačima su dostupni različiti proizvodi i usluge, pretraživanje ponuda je brzo i jednostavno, a plaćanje sigurno. Sa druge strane, trgovci dobijaju još jedan kanal prodaje i nove klijente, pri čemu su operativni troškovi online prodavnice niži od tradicionalnih prodajnih formata, što osigurava povećanje profita, jedan je od ključnih zaključaka skupa.

Od ukupne potrošnje putem Visa kartica u našoj zemlji, online plaćanja čine oko 7%, a učesnici su se složili da je realno očekivati značajno viši procenat u budućnosti. Veliki potencijal je i povećanje potrošnje na domaćim, u odnosu na strane online prodavnice gde srpski kupci realizuju čak 92% svojih kupovina.

Kada je reč o potrošačkim navikama online kupaca u Srbiji, putem interneta se najčešće plaćaju avionske karte (68%) i telekomunikacione usluge (13%). E-commerce servisi koriste se i za kupovinu u online prodavnicama (8%), plaćanje računa (7%) i različitih usluga (3%), dok je najmanji procenat onih koji online plaćanja koriste za restorane (1%).

Važan faktor za razvoj E-commerce-a je unapređenje korisničkog iskustva, odnosno uvođenje novih servisa i usluga elektronskog plaćanja, kako za trgovce, tako i za potrošače.

„Visa e-trgovinu čini sigurnom, pouzdanom i jednostavnom još od samog početka online kupovine, čime smo dobili poverenje trgovaca i kupaca širom sveta kada je reč o online plaćanjima. E-commerce je najbrže rastući segment platne industrije, pri čemu kupovina putem mobilnih uređaja beleži vrtoglavi rast6. U prilog tome govore i predviđanja koja kažu da će penetracija pametnih uređaja na globalnom nivou dostići 34,2% per capita tokom 2017. godine. Kao vodeća platno-tehnološka kompanija u regionu, Visa će nastaviti da uvodi inovacije i pruža još više pogodnosti trgovcima i kupcima, obezbeđujući im napredna platna rešenja, usluge i servise kao što su Visa Direct, VbV, recurring payments i napredna rešenja za sigurnost“, kazao je Vladimir Đorđević, generalni direktor kompanije Visa za Jugoistočnu Evropu.

„Još od trenutka uvođenja E-commerce-a, u avgustu 2013. godine, UniCredit Banka kontinuirano radi na edukaciji trgovaca. Trudimo se da našu ponudu prilagodimo svim segmentima klijenata – od Start Up firmi do
multinacionalnih kompanija, kao i da uvedemo nove platne sisteme koji obezbeđuju skraćivanje vremena od potpisivanja ugovora do njegovog ‘puštanja’ u rad. Ono što našu ponudu izdvaja od konkurencije je, ne samo povoljna cena, već i mogućnost da aktivno pratimo celokupan tok transakcije čime u značajnoj meri smanjujemo mogućnost zloupotrebe. Svi naši klijenti uvek mogu računati na pomoć eksperata i savetodavne usluge naših zaposlenih“
, rekao je Marko Rizovski, specijalista za POS&eCommerce UniCredit Banke.

O kompaniji Visa

Visa Inc. je svetska kompanija za platne usluge koja povezuje potrošače, kompanije, finansijske institucije i vlade u više od 200 zemalja i područja brzim, sigurnim i pouzdanim digitalnim novcem. Temelj digitalnog novca je VisaNet – jedna od najnaprednijih svetskih procesnih mreža koja omogućava obradu više od 65.000 transakcija u sekundi, obezbeđujući potrošačima sigurnost i garantujući trgovcima isplatu. Visa nije banka, ne izdaje kartice, ne omogućava kredite i ne određuje rate ili cenu usluga samim potrošačima. Visa inovacije, ipak, omogućavaju finansijskim institucijama da svojim potrošačima ponude mnogobrojne mogućnosti: plaćajte sada putem debitnih kartica, unapred sa pripejd karticama ili naknadno putem kreditnih kartica.

O UniCredit Banci

UniCredit Banka Srbija je članica UniCredit Grupe, jedne od vodećih evropskih finansijskih grupacija sa jakim prisustvom u 16 zemalja. Kroz mrežu od približno 7.800 ekspozitura i više od 141.000 zaposlenih, Grupa je prisutna na oko 50 tržišta. U regionu Centralne i Istočne Evrope, UniCredit upravlja najvećom međunarodnom bankarskom mrežom od oko 2.100 ekspozitura (odnosno 3.100 uključujući Tursku). UniCredit Grupa posluje u Austriji, Azerbejdžanu, Bosni i Hercegovini, Bugarskoj, Hrvatskoj, Češkoj Republici, Nemačkoj, Mađarskoj, Italiji, Poljskoj, Rumuniji, Rusiji, Srbiji, Slovačkoj, Sloveniji i Turskoj.

Ukupna ocena 3.00 od 5

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Ovde unesite ime

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.