Prema podacima kompanije za istraživanje tržišta Rakuten Intelligence potrošnja na e‑trgovinu u SAD je za 30 odsto veća od početka marta do sredine aprila ove godine u odnosu na isti period prošle godine. Samo Amazon, jedan od najpoznatijih globalnih giganata online prodaje, beleži rekordan skok vrednosti akcija od čak 5,3 odsto tokom pandemije dok je online kupovina i u Finskoj porasla je za 60 odsto.
U Srbiji je takođe zabeleženo povećanje online kupovine. Prema podacima Republičkog zavoda za statistiku, sredinom 2019. godine oko 34 odsto ljudi u Srbiji kupovalo je robu ili usluge putem Interneta, a novonastala situacija promenila je potpuno statistiku kada je najveći broj kupaca obavio je svoju prvu kupovinu za vreme pandemije. Trend rasta online kupovine traje i dalje.
Era digitalne transformacije doprinela je i širenju poslovanja.
Današnje prednosti kupovine su lakša dostupnost artikala, informacije o artiklima, mogućnost kupovine putem interneta, augmented reality aplikacije koje danas kupci koriste prilikom kupovine. Sa druge strane dostupnost društvenih mreža, web oglašavanje i elektronski mediji olakšali su da kompanija, koja dobro poznaje navike svojih kupaca, lakše dođe do njih i plasira svoju ponudu, ističe Aleksandar Ružesković, direktor marketinga kompanije Forma Ideale.
Kao najveći izvoznik nameštaja u Srbiji sa 21% učešća ukupnog izvoza, Forma Ideale plasira robu u 50 zemalja na četiri kontinenta gde su svi procesi od trenutka planiranja, proizvodnje, logistike, prodaje mogući uz podršku dostupnih i razvijenih alata na digitalnim platformama.
Briga o kupcu, poštovanje svakog kupca i njegovih potreba, odnos sa kupcima pre kupovine, tokom i posle kupovine, predstavljaju ključ jednog uspešnog poslovanja koji god kanal komunikacije da je u pitanju. Prilagođavanje asortimana, odnosno ponude roba i usluga kupcima, dostupnost, pouzdan odgovor na sve upite je apsolutni postulat na tržištu danas.