Intervju – Marko Vičič, partner i izvršni kreativni direktor agencije Futura DDB i predsednik žirija za Sempler nagrade 2015

0
1237
Marko Vičič

U potrazi za strategijama koje koriste medije na kreativan i holistički način

Ovogodišnji žiri za Sempler nagrade, takimičenje za najbolje medijske strategije godine u jadranskom regionu, vodiće Marko Vičič, partner i izvršni kreativni direktor agencije Fututra DDB, jedne od najuticajnijih agencija u Sloveniji. Futura DDB je proglašena agencijom godine nekoliko puta, uključujući Golden Drum festival i Slovenian Advertising festival. Vičič je dobitnik preko stotinu nacionalnih i internacionalnih nagrada za svoja kreativna rešenja. Kako kaže, Sempler žiri će ocenjivati strategije u odnosu na poruku koju šalju i uticaj koji imaju na promenu ponašanja targetirane ciljne grupe.

1. Kako bi ste opisali uspešnu medijsku strategiju, koja bi zaslužila Sempler nagradu?

Dobru i efektivnu medijsku strategiju uglavnom odlikuje sposobnost integrisanja ciljne grupe. Dašnji korisnici medija su sve zahtevniji i njihova očekivanja rastu u skladu sa tim. Dobra medijska strategija odlikuje se u tri ključna faktora. Prvo, medijska strategija bi trebala da isprati životni stil svoje ciljne grupe, i da kao takva prevaziđe demografske definicije. Drugi ključni faktor je suptilnost poruke, odnosno upotreba medija miksa/određenog medija, koje će prouzrokovati integraciju brenda u svakodnevni život potrošača. Poslednji element je veza između strategije i brenda. Često se dešava da se strategija medijskog prisustva kreće u pravom smeru, ali je teško pronaći dodirnu tačku sa ličnošću brenda.

2. Kao predsednik Sempler žirija, kojim ćete se kriterijumima voditi kada budete ocenjivali medijske strategije?

Pre svega, jasno je da treba uzeti u obzir sve formalne indikatore: da li medijska strategija prati definisanu komunikaciju i polaznu tačku medija. Na drugom mestu je “vau” efekat, jer je prvi utisak pri susretu sa porukom veoma važan. Pošto u žiriju nismo opterećeni “pozadinom strategija” – kad to kažem mislim posebno na budžete, neophodno je uzeti u obzir smisao poruke i uticaja na promenu ponašanja ciljne grupe. Ili jednostavno kreirati dodatnu vrednost za život ciljne grupe, bilo da je u pitanju zabavna, emotivna ili praktična vrednost. Kao što sam već pomenuo, strategije koje znaju kako da kombinuju osobine brenda sa osobinama ciljne grupe su uvek u prvom planu. Te strategije koriste medije na kreativan i integrisan način.

3. Po vama, kakvu reputaciju imaju Sempler nagrade u jadranskom regionu?Da li se njihova prepoznatljivost u regionu povećala tokom proteklih godina?

Čini se da SEMPL konferencija ide pravim putem u jadranskom regionu, jer se njena prepoznatljivost povećava, kao i broj učesnika iz drugih država. Primetio sam i povećanje broja predavača iz regiona, što je takođe pozitivno. S obzirom na to da je u pitanju region koji ima mnogo toga zajedničkog u oblasti medijske potrošnje i komunikacione strategije, imalo bi smisla da se predstave primeri dobre prakse, realizovani širom regiona, ili primeri medijskih strategija regionalnih brendova širom različitih zemalja. Ovo bi ojačalo osećaj da poslujemo na praktično istom tržištu, ali i da medijske strategije mogu biti holistički pripremljene. Verujem da je to ono štio bi privuklo još više učesnika da posete ovu priznatu konferenciju. Takmičenje za najbolje medijske strategije godine Sempler, koje se svake godine održava u okviru konferencije medijskih trendova SEMPL, ove godine se proširuje sa tri nove takmičarske kategorije: najbolja upotreba mobilnog okruženja, najbolja upotreba podataka i najbolji novi medij/medijski format. Tako će na ovogodišnjem SEMPL-u, koji će se održati 26. i 27. novembra 2015. u Portorožu, biti dodeljeno devet zlatnih nagrada Sempler i glavna nagrada veliki sempler za najbolju medijsku strategiju protekle godine.

Za više informacija posetite www.sempl.si.

Ukupna ocena 3.00 od 5

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Ovde unesite ime

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.