U okviru edukativnog programa AcademIAA, Danka Trbojević, Account Director full-service agencije Drive, održala je predavanje o content marketingu. Prenosimo najvažnije teme koje su polaznike uvele u svet online sadržaja.
Digitalni kanali komunikacije zasićeni su hiperprodukcijom agresivnih oglasnih poruka koje su poslednih godina izazvala promene u ponašanju korisnika interneta. Najpre pod time mislimo na sve rasprostranjeniju pojavu AdBlocking-a, koja je primorala oglašivače da pristupe kreiranju zanimljivih sadržaja koji nisu nužno brendirani. Content marketing nije novost, ali je usled ovih promena počeo rapidno da se razvija u sve inovativnijim formatima, a omogućava promociju brenda na nenametljiv način, bez zamaranja korisnika.
Content marketing ima jasan cilj da poveća vidljivost brenda, a njegov konačni cilj je svakako povećanje prodaje.
Content marketing je strateški marketinški pristup fokusiran na kreiranje i distribuciju korisnog i relevantnog sadržaja koji može biti u formi članka, blog posta, videa, studije slučaja, elektronske knjige, infografika, prezentacije, newslettera, aktivacije na društvenim mrežama, izveštaja, itd. Pri tom, odabir kanala kojim komuniciramo zavisi od sadržaja koji promovišemo i ciljne grupe kojoj se obraćamo.
U poslednjih nekoliko godina svedoci smo porasta broja korisnika interneta kod nas, gde više od 76 odsto njih poseduje smartphone uređaj. Sa porastom upotrebe smartphone uređaja, pristup internetu i informacijama je postao još lakši. U Srbiji više od 60 odsto pretraga koje rezultiraju kupovinom kreće upravo na internetu. Online korisnici su fokusirani na content, u online svetu ne traže preslikani offline svet, već nove egzekucije, nova saznanja i više interakcije. Ukoliko uspemo da ih zainteresujemo zabavnim sadržajem, potrošači neće žaliti da izdvoje i veći deo svog vremena nego obično.
Content marketing objedinjuje različite sadržaje i svrstava ih u četiri kategorije: zabavni, inspirativni, edukativni i “call to action” sadržaj tj. sadržaj koji poziva korisnika na određenu akciju. U idealnom slučaju, što neretko iziskuje spremnost brendova da se prilagode promenama, content marketing prevashodno “prodaje” ideju, priču, koja korelira sa vrednostima brenda, a ne same proizvode.
Danas je neophodno kreirati sadržaj koji će da bude prilagođen svakom od digitalnih kanala. Korisnicima treba da ispričamo nešto novo, nešto drugačije, da odemo korak dalje.
U vreme kada je bitno prepoznati određene momente kako bismo osvojili pažnju potrošača, video se izdvojio kao najbolje sredstvo. Video sadržaj osvaja potrošače i to najviše na njihovim mobilnim telefonima. Korisnici gledaju online video jer žele da se zabave, žele da vide i nauče nešto novo.
Dakle, poruka mora da bude prilagođena ‘mediju’ i zato sveža i po sadržaju. Samo tako, u obilju sadržaja, možemo privući i zadržati pažnju korisnika. U tom smislu, preporuka je kreiranje sadržaja koji odgovara karakteristikama pojedinih medijskih kanala, a ne adaptacija jednog rešenja za sve kanale komunikacije.
Konkretnije, najbolji sadržaj za jačanje prepoznatljivosti jednog brenda i interesovanje željene publike za isti su blog postovi, landing stranice, video sadržaji i gejmifikacija sadržaja (kreiranje netipičnog i dinamičnog okruženja karakterističnog za igru). Content marketing treba da bude deo online strategije brenda, u sklopu integrisanih komunikacija, a prvenstveno je zasnovan na postojanju sopstvenog web sajta.
Dobar sadržaj uvek nosi neku priču, on privlači i animira vašu publiku, a kvalitetom i relevantnošću omogućava brendovima da se u očima potencijalnih i postojećih korisnika pozicioniraju kao eksperti, lideri u svojoj oblasti. Pričom, idejom moramo da fasciniramo korisnike i potom nudeći uslugu, kvalitet ili novost – napravimo korak napred.