“Poštujmo i žive”, nova kampanja agencije “McCann Tirana”- 2014

0
1390
mccann albanija
mccann albanija

Agencija “McCann Tirana” osmislila je i uspešno realizovala pro bono kampanju “Poštujmo i žive” za bezbednost u saobraćaju, za Ministarstvo unutrašnjih poslova. Sam naziv kampanje ujedno je i ključna poruka upućena javnosti. Kampanja ima za cilj da edukuje i vozače i pešake o poštovanju saobraćajnih pravila što je od velike važnosti imajući u vidu veliki broj saobraćajnih nezgoda u Albaniji. Tokom 2013. godine 95 pešaka izgubilo je život u saobraćajnim nesrećama.

Kampanja je bazirana na dva upečatljiva događaja, u jednom pešak pokušava da pređe ulicu suočavajući se sa bahatim vozačem, dok u drugom vozač kola, poštujući pre svega tradiciju, zaustavlja vozilo iz poštovanja prema pogrebnoj povorci. Težište realizacije kampanje temelji se upravo na ovom paradoksu, dok se sa jedne strane ne poštuju pešaci, sa druge strane poštuje se posmtna povorka. 95 pešaka nastradalih u 2013. godini predstavljeno je kroz 95 osoba u posmotrnoj povrci, po jedna za svakog nastradalog pešaka. Po prolasku pogrebne povorke, svi obučeni u crno, razvili su transparent sa natpisom “Poštujmo i žive”.

“Naša agencija poseduje bogato iskustvo i znanje u oblasti strategije i komunikacija koje smo iskoristili u kreiranju ove, slobodno mogu da kažem, jedinstvene kampanje na tržištu u Albaniji. Stvorili smo kampanju koja je u potpunosti bazirana na lokalnom insight-u definišući inicijativu Ministarstva unutrašnjih poslova da podigne svest stanovništva o problemu velikog broja saobraćajnih nesreća u kojima živote gube pešaci. Osmislili smo i realizovali “gerila” kampanju u kojoj smo na inovativan način pozvali na poštovanje pešačkih prelaza. Odmah po objavljivanju, kampanja je na Internetu stvorila viralni efekat. Prvog dana video je imao više od 1000 share-ova i na hiljade lajkova, komentara i reakcija. Kampanja je izazvala ogromnu pažnju i simpatije ljudi, pokrenula javnu debatu, a spontanost u širenju informacije o njoj, učinila je da je i mediji u Albaniji podrže i objave, kao i sva ministarstva Vlade Republike Albanije. Takođe, zanimljivo je da je i premijer postavio na svoju zvaničnu Facebook stranicu. Rezultati kampanje dokazali su da smo odabrali pravu ideju.”, izjavio je Ivica Spasovski, kreativni direktor agencije “McCann Tirana”.

Reakcije na kampanju “Poštujmo i žive” bile su različite, od zaprepašćenja do oduševljenja, ali ono što je najbitnije jeste da je poruka dobro prihvaćena od strane svih, i vozača i pešaka.

Kampanja za podizanje društvene svesti javnosti, odnosno učesnika u saobraćaju, i vozača i pešaka, prikazuje potrebu za poštovanjem saobraćajnih propisa kao osnovni cilj kampanje. Kampanja je komunicirana putem online kanala, uključujući društvene mreže, sa ciljem da se utiče na javno mnjenje u cilju edukacije o saobraćajnim propisima. Ovo je jedna od retkih gerilskih kampanja na tržištu u Albaniji, sa fokusom na direktno i nenajavljeno uključivanje ciljne javnosti.

postujmo zive

 Marketing agencija: McCann Tirana

Klijent: Ministarstvo unutrašnjih poslova

Godina: 2014

Ukupna ocena 3.00 od 5

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Ovde unesite ime

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.