Oscilacije drugog dana PRilike2012 počele su pred polupunom salom, jer dok su neki uživali na sinoćnoj žurci, neki smo ostali kući da pišemo tekst. Nakon što smo pripremili kompletan “alat za rad”- laptop,tablet, telefoni, rokovnik, hemijska i postigli efekat spejšatla, mogli smo da počnemo sa slušanjem, pisanjem, tvitovanjem…
Već do polovine dinamičnog predavanja Duše Adamić-Vidanović sala je bila puna, a gospođa iz Europrotocola nam je na živopisnim primerima objasnila da u svetu uspešnih ništa nije prepušteno slušaju. Izgled i imidž su ti koji ulivaju povrenje, a ljudska slabost je tu da uvek traži imperfekciju. Utvrdili smo da je biznis izgled jednak imidžu James Bond -a – muškarac u odelu i žena u kostimu, a da braon boja predstavlja skromnost i zato nije prigodna po poslovnom kodeksu oblacenja. Takođe, utvrdili smo da stajanjem uza zid stojimo pravo i da tako treba da se krećemo, naučili kako da na prijemu držimo i salvetu i tanjir i čašu u levoj ruci jer se desnom rukujemo (najviše dva puta). Jedna od rečenica koja je izazvala simpatični osmeh na licu slušaoca jeste da pravi poslovni muškarac mora da ima cipele sa pertlama, jer se od njega očekuje da je sposoban da se svako jutro sagne i veže pertle!
Samo što smo pomislili da teško da će nam nastavak održati pažnju, pun mladalačke energije, izašao je 65-togodišnji dr. Don Stacks veoma ostrašćen svojom strukom i strateškim komuniciranjem. “Važno je uvideti priliku”, započeo je profesor. Drugo, ne manje bitno je ono što svaki PR profesionalac mora imati: kredibilitet, bez kog je teško stvoriti reputaciju kao klupu oslonca koju smo sagradili u prošlosti i na samom kraju poverenje.
Izdvojićemo još tri upečatljive rečenice, ostale možete pronaći na twitter stranici DSOJ-a http://bit.ly/Tw5vRY
We are message people (Mi smo ljudi sa porukom)
Public relations objectives:informational, motivational and beahavioral (Zadaci odnosa sa javnosti su:informisanost, motivisanost i ponašanje)
In past we talked about public, today we speak about focus groups (U prošlosti smo govorili o publici, sada govorimo o ciljnoj grupi)
Posle ovako energičnog predavača nećemo zameriti Ernestu Herzogu sto nije uspeo da nam odrzi pažnju, ipak Ljubitelji kafe su nas čekali ispred sa ovim blaženastim napitkom, a kao sto i sam Ernest rekao “Niko ne primecuje lidera kada je blagostanje i kada svima dobro ide.”
Nakon svih prednosti ali i mana koje nude društvene mreže i priče da moramo biti prisutni na istim jer “Ako nas nema na internetu, ne postojimo”.Vladimir Ćerić nas je iznenadio temom “Zašto NE TREBA da budemo na društvenim mrežama?!”. Kao razloge naveo je da su društvene mreže dvosmislene, da postoji bojazan da Vaši zaposleni još uvek nisu dovoljno upoznati sa funkcionisanjem istih, a samim tim ni spremni za njihovu primenu u poslu i, najveci strah, da upravo Vi niste spremni za društvene mreže. Na kraju je kontradiktorno zaključio “Vi se možda ne bavite internetom, ali internet se sigurno bavi Vama!”
Logičnim tokom na red je došla tema – kako pratiti i analizirati uticaj društvenih mreža?! Zdravko Kotur, iz Ninamedia Klipinga, predstavio nam je BUZZMONITORING kao novi revolucionarni servis koji omogućava praćenje i analizu društvenih mreža koji na osnovu zadate ključne reči pronalazi sve informacije koje se nalaze unutar vesti, članka, ali i unutar komentara posetilaca. Više o tome: http://bit.ly/QSBmjG
Sjajan predavač i zvezda večeri, a po našem skromnom mišljenju i čitave konferencije Micael Dahlen, oduševio je okupljene, osvežio uspavane i privukao pažnju prisutnih koleginica. Poput rok zvezde ovaj predavač je konstantno animirao goste, ukazivanjem na postojanje hiperinformacija na internetu, njegovoj dostupnosti i naglom popularnošću potpunih anonimusa, poput poznatog fana Britni Spirs koji je svojim videom i plačnim apelom privukao vise pažnje na youtube servisu nego svi video spotovi dotične teen pop zvezde. Slušanje gospodina Dahlena je proživljavanje avanture, zato Vam najtoplije preporučujemo da pogledate na njegova predavanja na webu http://bit.ly/V986jO. Nikada ne zaboravite da se oduševljavate fenomenima koje nam moderan život servira. i ne zaboravite da se krećete jer što kaže PRocker “sreća je kao rupa na putu, odlično vam krene i odjednom BUM, stižu iznenađenja”.
Kao suma sumarum usledila je diskusija, akademski panel. Pričalo se o privatnim i društvenim fakuletima znanju koje oni pružaju. Sagovornici su se složili da privatni fakulteti potenciraju praktična znanja čime studente pripremaju za tržišnu utakmicu, a državni fakulteti se okreću naučnom i istraživačkom radu. Dobili smo i par saveta o najboljoj literaturi za PR, a kao najbolju preporuku savetujemo “Moć kreativne inteligencije” http://bit.ly/Tx1y2t. . Dren Žekić je na kraju diskusije zaključio “PRovci nisu poslastičari pa da Vam daju recept, morate samo pratiti taj svet i uporedo raditi svoje zadatke i naći sopstveno rešenje”.
Pred sam kraj imali smo zen prezentaciju Tanje Tatomirović o komunikaciji filmske industrije na društvenim mrežama koja je iznela frapantan podatak da filmovi imaju po 120.000 pregleda na YouTube-u, a ni pola od toga prodatih bioskopskih karata. Ukazala je na pirateriju kojom država gubi 29.000.000 dinara PDV-a godisnje.
I za kraj predstavili su se student iz pobednickog tima Concordia koji je podedio temom o promociji NIS petrol. Čestitamo studentima na odlično odradjenom zadatku!
To bi bilo sve za ovu nama PRvu PRiliku, a Vi ugrabite svoju PRiliku i posetite konferenciju naredne godine na kojoj Vam obećavamo da ćemo se sigurno sresti!
Tekst napisali: Milena Grahovac i Milan Predojević