Posetili smo: Festival integrisanih komunikacija – KAKTUS 2015

0
681
Kaktus 2015 3

U četvtrtak 29.oktobra po prvi put u Srbiji održan je Festival integrisanih komunikacija KAKTUS 2015 pod sloganom – Ideje koje opstaju.Možes da imaš najbolju ideju na svetu, ali ako ne znaš kako da je predstaviš ona ne znači ništa. Kaže se da je nova ideja kao balon u prodavnici kaktusa. Da bi balon opstao potrebne su veštine i znanja koja su predavači kroz svoja izlaganja i radionice predstavili posetiocima ovog događaja.

 

Kaktus 2015Čast da svojim predavanjem otvore festivali imali su Abraham Asefaw i Maksimilian Kallhed osnivači Pop up Agency u Londonu. U svom izlaganju pod nazivom “You only need 48 hours to solve a brief”otkrili su formulu svog uspeha koja je kako kažu vrlo jednostavna – sve što je potrebno je fokus. Ako se neki problem postavi u centar pažnje iokruži odgovarajućim stručnim timom on može biti rešen za 48 sati. ,,To nije posao koji se radi od 9h do 17h već je način života.”

Predavač čije se izlaganje možda najviše iščekivalo bio je Atanas Raykov predstavnik Viber kompanije koji je govorio o novim granicama komunikacije preko mobilnog telefona. Objasnio je koncept Viber public chat- a koji predstavlja budućnost u komunikacijiina koji će načinomogućiti javnim ličnostima i kompanijama da direktno komuniciraju sa svojim korisnicima. Takođe, ukazao je na značaj stikera u modernoj komunikaciji. Svakom se ponekad desi da ga reči iznevere. Tada u pomoć dolaze stikeri jer ipak jedna slika vredi hiljadu reči. Oni su nešto po čemu je Viber prepoznatljiv i na čijem će se razvoju i dalje raditi. Ne samo na globalnom nivou veći na lokalnom.

Usledilo je predavanje Mike Brandit-a sa vrlo zanimljivim naslovom “Advertisingawesomeness”. Ideja koju je predstavio bila je vrlo jasna – ne treba definisati posao kompanije na osnovu proizvoda već na osnovu rezultata koje želimo da ostvarimo i tek onda će komunikacija sa potrošacem biti jasna.

Google predstavnica Marijana Prpić ukazala je na značaj saznanja o korisnicimaipraćenja trendova u razvoju digitalne strategije.Youtube kao sredstvo komunikacije u Srbiji može biti vrlo korisno s obzirom na to da Srbija zauzima drugo mesto po broju video pregleda u celoj jugoistocnoj Evropi.  Ono što je lepo nalgasila jeste da se svi podaci nalaze na https://www.consumerbarometer.com/en/insights/?countryCode=RS

 Kaktus 2015 2

 Toygun Yilmazer nas je  podsetio na stari zakon fizike koji smo učili u školi – zakon akcije i reakcije. Treba pratiti sva aktuelna dešavanja u okruženju i reagovati na njih na adekvatan način kako bi se privukla pažnja potrošača. Različiti događaji u okruženju mogu uticati na brend kompanije čak iako se na prvi pogled čini da nemaju ništa zajedničko.Brzina reagovanja i predviđanje događaja mogu biti ključni u ostvarivanju prednosti na tržištu.

Svetlana Stavreva iz IBM-a je rekla da su ljudi oduvek imali veći značaj od same tehnologije, a predstavnici Kitchen Prague su svoj rad prikazali kroz metarforu pripreme jela u kuhinji. Objasnili su koje sve alate i trikove koriste pri izradi najrazličitijih sajtova. Kako kažu, strast je ono što razdvaja kuvara od ljudi koji spremaju hranui ako želite da nešto uspe morate biti gladni.

Catalin Dobre nam je pružio drugačiji ugao razmišljanja prilikom razvoja strategije komunikacije. Poručio je da svi mi pohađamo kreativnu školu života,a da se kreativnost trenira problemima. Od njih ne treba bežati već ih okrenuti u svoju korist.

Festival je zatvoren panel diskusijom na temu “Gde smo i kuda idemo?”. Iako niko ne može sa sigurnošću da predvidi gde će se na mapi integrisanih komunikacija nalaziti Srbija za nekoliko godina, uspešno održavanje ove konferencije nas ostavlja u optimističnom raspoloženju. Ono sto je jasno je da se najbolji sastojak za uspeh ne krije u stvarima, već u pričama koje pričamo, a priča o integisanim komunikacijama u Srbiji tek počinje.

Tekst napisala : Sandra Tasevski

 Sandra Tasevski Kaktus

Ukupna ocena 3.00 od 5

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Ovde unesite ime

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.