Navike o upotrebi razlicitih tipova medija – Mediascope 2012 – IAB – Srbija

0
1190

U sredu 11.07.2012 u Hotelu Zira sakupila se skoro puna sala profesionalaca koji su povezani sa organizacijom IAB i koji su bili veoma zainteresovani da čuju rezultate Mediascope istraživanja obavljenog u februaru 2012 godine.

Mediascope Europe 2012 je ove godine, među 28 zemalja Evrope, po prvi put obuhvata i Srbiju.

Mediasope je jedno od najsveobuhvatnijih istraživanja koje je rađeno za teritoriju Srbije o najnovijim trendovima i navikamama potrošača u upotrebi medija, koje oslikava praćenje tradicionalnih medija online i korišćenje višestrukih platformi za pristup internetu.

Istraživanje se odnosilo na period od septemtra 2011. do februara 2012, tačnije pitanja su se odnosila na upotrebu različitih tipova medija u poslednjih 6 meseci.

Na pozornici su bili Gabrijela Stjepanović predsednik IAB Serbia i Alain Heureux, predsednik IAB Europe.

@hugemedia: Počela Mediascope Europe prezentacija IAB Serbia.

Po pretpostavci ovog istraživanja 3,2 miliona stanovnika Srbije, starijih od 16 godina aktivno koristi internet, što čini 52% srpske populacije.

Mada što se tiče ostalih medija vodeću poziciju i dalje drži TV sa penetracijom od 98% u Srbiji, zatim dnevne novine 64%, radio 59% i magazini 48%

Ono što je interesantmo da prosečno Srbi nedeljno provedu oko 13 časova na internetu i oko 16 časova gledajući televiziju.

@Dragana_V :U Centralnoj i Istočnoj Evropi i dalje se tv najviše gleda. Radio, štampane novine i net se najviše koriste u Severnoj Evropi.

@Dragana_V: Ali Centralna i Istočna Evropa najduže u toku dana visi na internetu, narodski rečeno. 🙂 #Mediascope

Prema Mediascope instraživanju možemo primetiti da je sve sve prisutniji trend praćenja tradicionalnih medija putem digitalnih kanala tj. putem interneta. Tako se došlo do podatka da je sve veći broj korisnika koji, dok u večernjim satima gledaju TV, istovremeno prate sadržaje i na internetu (36% od ukupnog broja internet korisnika).

@Dragana_V: 36% Srba je online dok gleda tv. Na primer, ja. #Mediascope

Kada je reč o aktivnostima na internetu

@Dragana_V: Najvise posećujemo društvene mreže, čitamo vesti i gledamo video. Ovo se slaže sa #wave6 istraživanjem. #Mediascope

@ElenaErdeljan: Na dnevnom nivou, najviše posećujemo društvene mreže i čitamo vesti, sajtovi za zapošljavanje na sedmom mestu. #mediascope

@Dragana_V: Zabava, muzika i sport su najzastupljeniji na TVu i internetu, kada se istovremeno koriste. #Mediascope

‏@ElenaErdeljan: 95% korisnika Interneta u Srbiji novine čita online #mediascope

Ono što se može zaključiti jesta da korisnici koriste istovremeno više tipova medija i da će multitasking biti sve više i više prisutniji u budućnosti.

Pored ovog zaključka možemo se složiti sa stavom Maje Marković „Svi su online“ :

@_majamarkovic: I onda čujem da njihova ciljna grupa nije online… Svi su online. #IABSerbia

Calokupna studija Mediascope Europe 2012 može se dobiti posredstvom IAB Serbia.

Iskreno,
Slavko Alčaković

Ukupna ocena 3.00 od 5

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Ovde unesite ime

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.