Kada smo zaljubljeni, tada se osećamo najviše živima. Jedna ljubavna bajka je upravo ono što je oživelo dva A.I. (Artificial Intelligence) asistenta. Dva na prvi pogled rivala u svojoj branši, Siri i Alexa, predstavnice kompanija Apple i Amazon, su to i dokazale. Ove godine ne samo da su se venčale već su razmenile zavete i stupile u istopolni brak upravo u dvorcu Belvedere u Beču.
Reklamna kampanja okrenuta je prema LGBTQIA populaciji s ciljem podrške diskriminisanim grupama. Apple i Amazon ovim reklamnim spotom propagiraju „ljubav za sve“. Šalju poruke poput „brak je u vezi ljubavi-ne pola“, jednakost i poštovanje, rizikujući ugled i profit zbog dela ljudi koji reklamu neće shvatiti na željeni način. Takav stav ovih kompanija trebalo bi da podigne svest ljudi koji u većini slučajeva imaju negativan ili neodređen stav prema ovoj grupi.
Venčanje je smešteno u prelepom dvorcu Belvedere. Beč kao prestonica Austrije je ujedno i grad koji važi za grad jednakosti, koji prepoznaje i slavi slobodnu ljubav. Grad koji je otvoren za različitosti i gde se zastava duginih boja slobodno vijori. Ova reklama je otvoreni poziv grada Beča prema svim ljudima koji žele da slave slobodnu i drugačiju ljubav u okviru ove Evropske prestonice.
Ideja celokupne kampanje bila je svojevrsna najava za „EuroPride“ događaj koji će se održati u junu 2019. godine po drugi put u Beču. Ovo je izvrsan primer marketinga u turizmu koji na vrlo kreativan način promoviše pre svega lepotu grada Beča kao i njegovu otvorenost ka slavljenju ljubavi. U reklamnom spotu mogu se videti prelepi kadrovi dvorca Belvedere koji odišu elegancijom i deluju bajkovito.
Vienna Tourist Board je u saradnji sa digitalnim studiom Plan.net, nemačkom agencijom Serviceplan i Vangardist magazinom programirala Siri i Alexu da razmene zavete na venčanju. Da bi svima omogućili da čuju par kako razmenjuju zavete, studio Plan.net razvio je posebnu Alexa veštinu zvanu „The Pride Skill“ koja je zvanično i dostupna na Amazon Skill Store-u. Takođe, za sve koji žele da saznaju više o ovom venčanju, postoji poseban sajt osmišljen za ovu kampanju koji pruža veći uvid u atmosferu i događaje. Takođe, tu se nalazi i dodatni materijal i propratna priča o njihovoj ljubavi, fotografije i videi koji prikazuju život Siri i Alexe od prvog date-a do medenog meseca.
Klijent: Vienna Tourist Board
Agencija: Serviceplan-Munich
Godina: 2019
Tekst pisala: Jovana Kovačev