Super Bowl LV – 10 najboljih reklama

0
1777
Photo by Global Bedia

Iako je vreme iza nas stavilo pod znak pitanja brojne događaje, ljubitelji američkog fudbala nisu ostali uskraćeni za omiljeno sportsko takmičenje. Kako je ovaj period godine već više od 50 godina ujedno i sinonim za Super Bowl finale, čini se da je ovo 55. superiorno sastajanje najuspešnijih timova proteklo zapaženije nego što smo očekivali.

Uprkos svim obaveznim merama, ovo najpopularnije sportsko nadmetanje pratilo je tek nešto oko 25 hiljada ljudi sa stadiona Raymond James u Tampi (Florida) i više od 100 miliona gledalaca putem televizijskih prenosa. Ali šta je sa reklamama? Kako je svetska pandemijska kriza uticala na ovaj dinamičan sektor?

Kako su mnogi popularni brendovi, poput Coca-Cola i Pepsi, odlučili da svoja sredstva preusmere na oporavak od posledica Corona virusa, priliku za predstavljanje je iskoristilo i dvadesetak novih brendova koji su uvideli potencijal oglašavanja za vreme najgledanijeg poluvremena u istoriji sportova. Ove godine, za 30 sekundi oglasnog prostora je bilo potrebno izdvojiti sumu koja je, iako nešto niža nego prethodne godine, iznosila čitavih 5.5 miliona dolara. Ipak, i pored “niže cene”, CBS (američka komercijalna radiodifuzna televizijska i radio mreža) nije prodala svoje prostore za oglašavanje u rekordnom roku, već je 2 meseca duže čekala da ispuni svoje reklamne kapacitete.

U nastavku sa Vama delimo deo reklama koje su obeležile ovogodišnju Super Bowl senzaciju (a sviđaju se i našim profesorima marketinga u sportu sa Singidunum sport fakulteta:

  1. Chipotle Mexican Grill – Can a Burrito change the World?

Američki restoran brze hrane Chipotle Mexican Grill je za ovogodišnji Super Bowl priredio kratku reklamu koja ima za cilj da podigne svest o tome odakle dolazi i kako se uzgaja hrana koju jedemo. Kako je poljoprivredni sistem u Americi u ne tako zavidnom nivou, Chipotle se trudi da razvije “Hranu sa integritetom” koja uključuje smanjenje emisije ugljenika, uštedu vode i podršku lokalnim uzgajivačima.

  1. Jimmy John’s – Meet the king

Za premijerno prikazivanje na najvećem sportskom takmičenju na svetu, Jimmy John’s se odlučio da svoje sendviče predstavi u reklami obrnutog karaktera, gde glavni lik Brad Garrett glumi ogorčenog vlasnika konkurentskog restorana brze hrane. Ironičnim govorom se zapravo predstavljaju realne karakteristike Jimmy John sendviča, koje krišom jedu čak i Bredovi najbliži saradnici.

  1. Doritos – Flat Matthew

Popularni čips američkog porekla, Doritos, predstavio je svoju reklamu za ovogodišnji Super Bowl koja je privukla veliku pažnju, kako samim gledaocima, tako i korisnicima Tik Toka gde je #FlatMatt postao viralan. Reklama je osmišljena sa idejom da Matthew McConaughey, inače glavni junak u ovom vizualnom prikazu, bude u formi osobe debiljine papira. Suočavajući se sa mnoštvom problema zbog svog izgleda, Doritos 3D je bio, izgleda, jedini koji je mogao da ga vrati u prvobitno stanje.

  1. Amazon – Alexa’s body

Amozon je i ove godine izašao na Super Bowl reklamno tržište sa svojim popularnim Alexa glasovnim asistentom, koji je ove godine predstavljen u nešto specifičnijem obliku. Žena koja koristi ovaj pametni uređaj zamišlja da njen glasovni asistent ima izgled popularnog glumca Michael B. Jordan koji joj pomaže u svakodnevnim aktivnostima. Međutim, prema komentarima njenog muža, ovo i nije dobra ideja.

  1. Squatch – You are not a dish

Još jedan u nizu novajlija na ovogodišnjem Super Bowl finalu je i Dr. Squatch, manje poznati brend koji zastupa prirodne, organski pravljene sapune i ostale preparate za ličnu negu namenjene muškarcima. Reklama sa donekle neobičnim smislom za humor, ima za cilj da svoje preparate približi “pravim” muškarcima koji znaju da, kako oni navode, “otvore teglu za krastavce” i one koje “puštaju ćerke da im prave pletenice na kosi”.

  1. Michelob Ultra Organic Seltzer – All-Star Cast

Glumac Don Cheadle u reklami za novi Michelob Ultra napitak upozorava da nije uvek pametno verovati svemu što se vidi. Iako se isprava čini da su i Megan Fox, Serena Williams, Usher, Sylverster Stallone i Lucy Liu takođe tu, ispostavlja se da su to samo ljudi koji liče na njih. I upravo to poređenje navodi da treba obratiti pažnju na razlike između proizvoda u ovoj kategoriji, jer ono za šta se oni zalažu i za šta smatraju da nema kopija, su njihovi napici bez ugljenih hidrata ili šećera.

  1. M&M – Come Together

Jedan od mnogima omiljenih slatkiša se takođe našao na listi ovogodišnjih Super Bowl reklama. M&M čokoladne bombonice su prema reklami idealno rešenje u slučaju kada je potrebno nekom izjaviti izvinjenje. Na komičan način prikazane su različite situcije kada kesica ovih bomobona može biti idealno rešenje za rešavanje nastalih nesuglasica.

  1. General Motors – No way, Norway

Američki proizvođač automobila, General Motors, predstavio je svoju reklamu za najpopularnije sportsko nadmetanje u svetu, u kojoj se pojavljajuje Will Farrell koji nije nimalo oduševljen saznanjem da je Norveška nadmašila Sjedinjene Države u prodaji električnih vozila. Zajedno sa svojim prijateljima kreće na put ka Norveškoj u kojoj želi da razglasi da je Amerika spremna da im se suprostavi. Reklama, koju prožimaju humorističe situacije, je informativnog karaktera i zapravo najavljuje novu seriju električnih automobila koju razvija ovaj poznati američki proizvođač vozila.

  1. Dexcom – Big Game with Nick Jonas

Kompanija Dexcom je iskoristila priliku i predstavila gledaocima velikog finala svoje najnovije tehnološko dostignuće, aparat koji u svakom trenutku meri nivo šećera u krvi. Za potrebe snimanja reklame, podršku je pružio Nick Jones, američki pevač koji se i sam bori sa ovom bolešću od malena. Kako je ovo prva reklama ovog tipa na takmičenju uopšte, kreatori su zadržali minimalizam u vizuelnom prikazivanju, a akcenat posvetili na kratku i sažetu priču o tome koliko je važno koristiti tehnologiju na pravi način.

  1. Guinness Greatest of All Time

Joe Montana, proslavljeni igrač američkog fudbala koji je imao priliku da sa svojim timom odnese čak 4 pobede na Super Bowl finalu, prisetio se svojih teških trenutaka sa terena. U reklami za Guinness pivo napravio je retrospektivu uporedivši jednu od svojih najtežih utakmica sa globalnom pandemijom Covid-19, gde je otkrio kako je on prevazišao tadašnje padove. U sportu, kao i u životu, samo sa jakom voljom, upornošču, ali i timom, sve prepreke su savladive. Reklama je insipirativnog karaktera, gde Joe na samom kraju navodi da bolje sutra postoji i da ćemo najtalentovanije igrače tek upoznati, najuzbudljivije utakmice tek gledati, a najbolje pivo tek probati.

Svake godine imamo priliku da, pored niza utakmica najboljih timova američkog fudbala, pratimo i nadmetanje brendova u utakmici za najbolju reklamu. Možda ta laskava titula ne znači mnogo u poređenju sa realnim rezultatima koje brendovi nakon ove uzbudljive noći zabeleže, ali jedno je sigurno, svačiji ukusi su zadovoljeni. Koristeći poznate ličnosti, upečatljive slogane i uzbudljive priče, brendovi se trude da iznova privuku pažnju i zainteresuju svoje potrošače.

U isčekivanju novih, još uzbudljivijih reklama, sa nestrpljenjem očekujemo da vidimo šta nas sve očekuje u budućnosti, jer kreativnost nema granice.

Tekst pisala: Teodora Dobrosavljević

Godina: 2021

Ukupna ocena 4.67 od 5

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Ovde unesite ime

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.