U subotu, 28.marta u prostorijama KC Grad održana je četvrta IntegracIAA u organizaciji Sekcije Young Professionals.
Vitomir Jevremović (Digital Mind) je imao čast da svojim predavanjem otvori konferenciju. Kroz projekte koje njegov tim radi u zadnje vreme, pokazao je kolika je potražnja u svetu za AR projektima (Augmented Riality). AR u praksi predstavlja sloj korisnih informacija koji dobijamo preko stvarnosti, i na taj način se drastično razlikuje od virtuelne realnosti (projekat Oculus Rift) u kome nemamo dodira sa svetom koji nas fizički okružuje. Još jedna korist ove tehnologije je što može da oživi sada već malo zastarele medije poput printa. Za kraj, gospodin Jevremović nas je podsetio da AR možemo očekivati za oko godinu dana, jer već sada imamo projekte poput Microsoft HoloLens i Magic Leap.
U nastavku, Djordje Krivokapić (FON, Share Fondacija) je održao jako zanimljivo predavanje pod nazivom: Gde su podatci!?Prvi deo svog izlaganja je posvetio objašnjenju kako podatci putuju od nas, preko nekih svetskih „luka“ (Frankfurt, Amsterdam), gde završavaju i na kraju ko sve ima njima pristup. Kroz prost primer instaliranja aplikacija na smart telefone, ukazao je koju količinu podataka mi dobrovoljno dajemo na korišćenje raznim kompanijama, i postavio odlično pitanje „Šta mi tu dobijamo, i da li nam to zaista toliko vredi?“ .Zbog odsustva prave regulative u tom polju, mi nikada ne možemo biti sigurni šta se radi sa našim podatcima.Svoje predavanje je završio savetom „Ulažite u veštine obrade podataka“.
Iz Direct Media, Stefan Ivanović i Voljena Daničić su predstavili svoj rad na promovisanju Telenor Banke, tj.njihove Augmented Riality aplikacije. Ideja o AR aplikaciji je došla posle detaljnog istraživanja tržišta u kome je zaključeno da se ciljna grupa retko kada odvaja od mobilnih telefona i tableta i tu je uvidjena prilika „da im se poruka ponudi na što većem broju ekrana“. Plasiranje novog proizvoda nikada nije lako,i svoj uspeh pripisuju strategiji edukacije i zabavljanja potencijalnih mušterija. „Kada prodajete nove stvari, dajte sve od sebe da klijent vidi da se trudite i da verujete u to što radite“.
O budućnosti advertajzinga je govorio Boris Marčetić (Popular Bruketa&Žinič). Iako danas TV i dalje drži primat u oglašavanju, situacija će se ubrzo promeniti, jer se mladi sve više okreću internetu. Budućnost plasiranja sadržaja gospodin Marčetić vidi u product placement i content production. Već sada smo svedoci plasiranja proizvoda u filmovima, muzičkim spotovima pa čak i u igricama (reklamna kampanja Baraka Obame u Burnout:Paradise), i taj trend će nastaviti da raste u budućnosti. Što se tiče kreiranja odredjenog sadržaja, najbolji primeri za to su Red Bull Stratos( skok Feliksa Baumgartnera) i Time Vault Zagrebačke banke. Iako se od sponzorstva ne može pobeći, uvek treba imati u vidu da brend nikada ne sme da guši sam sadržaj, vec mora biti suptilnije plasiran.
Konferenciju je zatvorila radionica Lideri za budućnost koju je vodio Aleksandar Poznanić (Jaffa). Kroz dosta interakcije sa publikom, diskutovano je da li se lider radja ili postaje i koji su sve poželjni kvaliteti kojise moraju posedovati. Iskrenost, kompetentnost i mogućnost da inspiriše su osobine koje stvaraju kredibilitet , medjutim to nije dovoljno jer se uvek mora gledati u budućnost. Ljudi se usručavaju da rizikuju jer se plaše gubitka posla. Posao lidera je da promeni takvu atmosferu. „Generisanje malih pobeda je bitno za tim“. Uvek je poželjno omogućiti drugima da rade, investirati u njihov trening i nikada ne potceniti značaj ohrabrenja zaposlenih. Značaj validacije je najbolje ilustrovao ovaj klip, koji je ujedno označio i kraj konferencije :
Tekst pisao: Marko Aleksić