Weekend.17 se upravo završio, a utisci sa ovogodišnjeg izdanja su sveži i puni inspiracije. Bilo je to pravo iskustvo za sve ljubitelje marketinga, kreativnih industrija, tehnologije i komunikacija. Kroz niz predavanja, panela i diskusija učesnici su imali priliku da čuju vodeće stručnjake iz različitih oblasti koji su podelili svoje uvide i iskustva, a mi donosimo neke od najzanimljivijih trenutaka.
Počeli smo drugi dan sa predavanjem o tome šta je sve potrebno za stvaranje novog brenda na tržištu. Ime, vizuelni identitet i priča brenda bili su u fokusu razgovora. Da li je dizajn ključ uspeha ili ipak proizvod? I kako pristupati institucijama u kulturi kao komercijalnim brendovima? Stjepan Orešković – Founder & Majority Shareholder, BOSQAR d.d., Davor Bruketa – Kreativni direktor i suvlasnik, Bruketa&Žinić&Grey, i Predrag Grubić – Direktor korporativnih komunikacija, Adris grupa su se složili – dobra priča, pre svega, pozicionira brend na tržištu, dok je vizuelni identitet ključ za stvaranje prepoznatljivosti. Nezaobilazne su bile i teme o rebrendiranju – kada je pravo vreme za taj korak i kako izbeći najčešće greške.
Naredno predavanje dotaklo se moćne uloge kreativnih industrija u savremenim ekonomijama. U svetu u kojem ove industrije zapošljavaju više ljudi nego automobilska industrija, nije bilo teško shvatiti koliko je kreativnost važan faktor u globalnom pozicioniranju jedne države. Danijel Pek – filmski i televizijski producent, Petar Dundov producent elektro muzike i DJ, i Ante Vrban CEO & Architect su nas podsetili da je kreativnost biznis – i da njen doprinos BDP-u nije zanemarljiv. Diskutovalo se na temu kreativnosti u budućnosti na ovim prostorima, i čuli smo svašta zanimljivo.

U vremenu kada komunikacionih kanala ima više nego ikada, borba za pažnju postaje ozbiljan izazov. Sledeći panel postavio je pitanje kako tradicionalni mediji dolaze do novih gledalaca i kako društveno odgovorne teme približiti publici koja je prezasićena informacijama, pogotvo mladima. Maja Ljubić Kutnjak – Acting Head of the European Parliament Office in Croatia i Rahela Štefanović – Glavna urednica, HRT govorile su o ulozi institucija poput Evropskog parlamenta i HRT-a, dok je Boris Jokić – naučni savetnik naglasio da je važno ostati relevantan i dosledan u vremenu kada mladi postavljaju i konzumiraju sadržaj brže nego ikada.
Veliki interes privukla je tema veštačke inteligencije i transformacija radnih mesta koje donosi. Panel „Nitko mi ne treba“ o tome kako AI menja svet rada bio je pravi hit. Od etičkih pitanja do samih granica primene ove tehnologije, diskusija koju su predvodili Vedran Antoljak i Mauricio Licul ostavila je prisutne da preispituju svoje stavove o budućnosti. Jasno je da AI postavlja nova pravila igre, ali mi smo ti koji biramo da živimo sa tim i borimo se ili da pustimo da nas pregazi.
Da li ste znali šta je Moneterra? Muzej novca Hrvatske narodne banke osmišljen je kao mesto koje vas vodi kroz fascinantnu priču o novcu – od istorije do budućnosti, i to kroz četiri tematske zone. Sandra Švaljek i Ines Merkl su predstavile Moneterru kao mesto za učenje i diskusiju, ali i kao prostor koji posetioci ne zaboravljaju brzo. Usput su odgovorile na zanimljivih 20 pitanja o novcu i celo predavanje učinile još interesantnijim.

Ukoliko ste ljubitelji naučne fantastike, predavanje o BCI (Brain-Computer Interface) tehnologiji vas je sigurno oduševilo. Dr. Tarek Samad i Igor Alborghetti su razgovarali o revolucionarnoj tehnologiji koja omogućava komunikaciju između mozga i uređaja – kontrolišete tehnologiju mislima, a prednosti ove tehnologije čine se bezgraničnim, a pitanja publike su došla kao šlag na tortu i upotpunila celu diskusiju.
Kao prava poslastica, za kraj Weekend.17, Zoran Kesić nam je predstavio „10 godina u 24 minuta“ – duhovito, brzo i informativno putovanje kroz najzanimljivije trenutke. Pored toga izveo je na binu i sve scenariste i članove tima emisije pa su i oni svojim komentarima učinili celokupan nastup nezaboravnim.

Ne možemo zaboraviti ni prezntaciju o Super Bowlu sa Petom Radovichem, čovekom koji stoji iza produkcije najgledanijeg televizijskog programa u istoriji SAD-a. Saznali smo puno o najgledanijem sportu u SAD i biznis strani istog. Čuli smo neke vrtoglave cifre i uživali u kadrovima koje nam je Pete spremio.
Grandiozno je otvoren Weekend.17 pa je na tom nivou i priveden kraju s obzirom da je poslednje panel u najvećoj konferencijskoj sali bilo posvećeno odnosu sport – biznis i to kroz razgovor sa predsednikom UEFA-e Aleksandrom Čeferinom. Životna priča jednog pravnika koji svoju karijeru nastavlja da gradi kroz sport na nešto specifičniji način od onoga kako su to radile njegove kolege. Dotakao se aktuelnog novog formata Lige Šampiona, prezentovao probleme koje je UEFA imala tokom covid perioda i zbog rata u Ukrajini.

Weekend.17 je bio savršen spoj edukacije, inspiracije i zabave – događaj koji se ne propušta! Sada se već radujemo narednom izdanju koje će biti zanimljivo iz razloga što nam Weekend Media Festival postaje punoletan i održaće se osamnaestu godinu za redom.
Tekst napisao:
Ognjen Živanović













































