Nakon dugog razmišljanja kako da ostanemo još malo u prošloj godini došli smo na sledeću ideju – sve što se tada ostvarilo zabeleženo je video sadržajem poznatim pod imenom reklama. Tako smo mi odlučili da kao mali znak pažnje sastavimo spisak naših Top 7 najboljih reklama 2019. godine i tako joj kažemo hvala. Ukoliko se pitate da li je tu vaša omiljena reklama, ako je ona veselog, ozbiljnog, misterioznog ili inspirativnog karaktera sigurno se nalazi na našem spisku! Šta nam je sve novo donela prošla godina i do kakvih promena je došlo saznaćete u nastavku. Skuvajte sebi topao napitak i uživajte uz čitanje teksta i gledanje naših Top 7 reklama koje smo izdvojili.
Walmart: “NAJJAČA KOLA”
Upozorenje! Gledanje ove reklame može izazvati posledice u vidu nostalgije. Sećate se onih autentičnih i jedinstvenih automobila iz vaših omiljenih serija i filmova koje ste oduvek želeli da vozite? Upravo su oni glavne zvezde ove reklame. Walmart je uspeo da nas sve vrati u dane kada smo bili deca tako što je prikazao nama drage likove i njihova kola kako koriste uslugu preko koje mogu da naruče svoje namirnice putem aplikacije i preuzmu ih svojim kolima. Vidimo da je prodavnica spremna za sva transportna vozila. Kola iz filma “Povratak u budućnost” prepoznatljiv kombi iz crtaća Scooby-Doo, najslađi transporter Bumblebee, a pojavljuje se i Pepeljugina bundeva, kao i mnoga druga nama poznata vozila. Upravo sa ovom reklamom su se povezali gledaoci i zasluženo je dobila pozitivne komentare.
Mercedes-Benz: “SAMO KAŽI”
Kompanija Mercedes je poznata po dobrim i kvalitetnim kolima, ali u ovoj reklami je glavni fokus na imperativu i glasu osobe. Reklama prikazuje savršeni dan jednog čoveka, sve što on kaže i ostvari se. Zamislite da gledate važnu partiju golfa i loptica ide ka rupi, ali postoji mogućnost da je promaši, zatim izgovarate magične reči i gle, ona vas posluša. Zar ne bi bilo divno kada bismo mogli da promenimo sve što želimo? Mercedes nam pokazuje da njihova kola to i mogu, na nama je samo da kažemo šta je to što želimo.
Gillette: “NAJBOLJI ČOVEK ŠTO MOGU DA BUDEM”
Veoma inspirativna i poučna reklama koju bi trebalo pogledati. Svaki roditelj želi da njihov sin izraste u dobrog čoveka. Međutim postoji problem, naučeni smo da su neke stvari jednostavno takve iako su pogrešne. Gillette nam pokazuje da nismo u pravu i da možemo da se suprotstavimo tim razmišljanjima. Kako? Tako što se tuče među dečacima neće opravdavati rečenicom: „To su samo deca“ i da će se žene poštovati od strane muškaraca. Ovom reklamom su prikazali zapravo kako treba da se ponaša dobar čovek. Narator izgovara na kraju jednu veoma duboku rečenicu- “Dečaci koji danas sve to gledaju, sutra će biti muškarci”. Zbog pogrešno protumačene poruke ovog brenda reklama je dobila negativnu kritku. Mnogi su se uvredili jer su pomislili da Gillette prikazuje ceo muški rod u lošem svetlu, što nije bila njegova namera. Reklama je dobila i veliku podršku u vidu pozitivnih reakcija zbog svoje inspirativne priče.
Oreo: “IGRA PRESTOLA”
Ukoliko ste pravi fan popularne serije “Igra prestola”, a pritom i ljubitelj slatkiša, ovo je definitivno reklama za vas. Nema ničega boljeg od gledanja serije i grickanja vaše omiljene grickalice. Oreo nam „slatko“ prikazuje uvod popularne serije. Reklama je dobila fantastične reakcije i šaljive komentare koji su najviše bili vezani za igru reči u vezi sa keksom. Koje ste se vi dosetke setili?
MILKA: “POKLONITE ONIMA KOJI DAJU OD SRCA”
Ceo grad nam se sjaji od novogodišnjih ukrasa, lampica u obliku Rudolfa i pahulja koje osvetljavaju naš divan Beograd. Nova godina je prošla ali to ne znači da naš praznični duh spava! Milka je poznata po svojim nežnim reklamama i uvek je bila uspešna kada je reč o zadatku da nam zagreje srce. Kao i prethodnih puta, uspela je i ovog. Mala devojčica koja uči znakovni jezik da bi se zahvalila čoveku je oličenje dobrote. Dosta poučnih stvari se može naučiti iz ove reklame, a da bi ste saznali koje su to moraćete da je pogledate.
Google: “PRETRAGA U GODINI 2019”
Možda trenutno jeste na ovom spisku najmlađa, ali je veoma uticajna reklama. Svi znamo da je Google najveći pretraživač na svetu i da mu se svi obraćamo za pomoć kada imamo neku dilemu. Počevši od: prevodioca, mapa, YouTube-a i mnogih drugih pomoćnih elemenata koje pruža ovaj fenomenalni izum. Reklama o kojoj je ovde reč je motivacionog karaktera. S obzirom da je ceo svet povezan, Google nas poziva da koristimo njegove moći kako bismo pomogli drugima jer svi mi imamo naše heroje koji nam daju podršku u teškim situacijama i izvode nas na pravi put. Oni su naš oslonac. Google nas upravo ovom reklamom inspiriše da uz pomoć njega i mi postanemo nečiji heroji. Kratki video snimci koji čine sadržaj reklame će nam vratiti veru u čovečanstvo.
Turkish Airlines: “PUTOVANJE”
Da li ste jedni od onih ljudi koji žive za akcione filmove? Ukoliko jeste, želećete da je ova reklama trejler za film. Za samo šest minuta snimka uspeli su da izazovu strah, napetost i znatiželju. Sve što bi izazvao jedan od filmova Vin Dizela. Jedan veoma interesantan i drugačiji pristup reklamiranja svoje usluge koji se pokazao kao dobro urađen zadatak. Šteta što nije film, jer bih ga ja pogledala, baš kao i brojni drugi ljubitelji dobrih akcija.
Svaka godina sa sobom donosi svoje čari i nove stvari. Složićete se da je prošla godina bila drugačija nego prethodna. Ali ne postavlja se samo pitanje šta nam donosi 2019. godina, već šta ostaje iza nje. Potrebno je da bude hrabro kao reklama za Gillette, novo kao što nam je prikazano u poslednjoj reklami sa našeg spiska, a obavezno mora da bude inspirativno poput Google reklame i veselo poput reklame „NAJJAČA KOLA“.
Tekst pisala: Aleksandra Vicijan
Godina: 2019