Moj Webfest 2012 – 3 detaljne strane iskustva

2
720

Nemam Facebook, nemam twitter, ne znam šta je internet marketing ….. Ali su mi ponudili da idem ….

Kada su mi ponudili da idem pogledao sam na http://www.webfest.me/ i pročitao:

WEB FEST .ME 2012   WEB JE ŽIVOT!

Najveći regionalni Internet festival vam predstavlja jednu od najbitnijih internet konferencija u regionu koja će biti održana 20. i 21. septembra 2012, takmičenje najboljih regionalnih web projekata od 01.09 do 31.10. i Start-up takmičenje, čije finale će se odigrati prvog dana konferencije.”

Realno sem Googla i Njuz.net nisam  znao na šta se odnose ovi nazivi.

Međutim samim dolaskom tamo, upoznavanje ljudi i saznavanje “million” informacija su mi doprinele da odlučim da se vratim ponovo.

Šta mi se najviše svidelo:

Brian Wong www.kiip.me

Iskreno, klinac je  genijalac koji psuje strašno.

Međutim, dečko je bio pun energije i moglo bi se reći da može da bude i stand up komičar. Kako u jednom momentu tehnologija nije radila, on je 15 minuta zasmejavao sve prisutne i hrabro pričao vic o broju stanovnika Crne Gore 🙂

Ono što mi je ostalo u pamćenju jeste njegova izjava:

“Počneš nešto da radiš jer voliš, pa zatim to kreneš da malo naplaćuješ, pa zatim kreneš da to mnogo naplaćuješ”

Sama ideja kiip.me me je oduševila i to najviše svojom jednostavnošću.

Ideja je da nakon završetka igrice, ako osvojite veliki broj poena, prikazuje se reklama nekog brenda gde se dobija neki popust tj. nagrada.

A najbolje je Pathway koji je predložio:

  1. Pronaći existing patern of behavior i koristi ih za zaradu
  2. Take a look at the moment–  istražiti šta rade ljudi kada koriste vaš proizvod
  3. Engage meaningfully – pronaći način korišćenja vašeg prozvoda ima smisla – Nike- Maraton
  4. Identify emotional high – Pronaći momenta kad doživljavaju pozitivnu energiju
  5. KIS – Keep it simple
  6. Create a two way connection– pronaći način da vaši korisnici dele svoje iskustvo
  7. Choice – da izgleda da se potrudili d aim pružite izbor
  8. Serendipity
  9. Build a story
  10. Inception – da uspete da im usadite ideju za koju  misle da je njihova

Ako vas interesuje drugari sa http://www.livetv.rs su snimili Q&A pa pogledajte.

Sledeće što je ostavilo utisak na mene je bio projekat Start up Chile  koji je predstavila Karolina Rosi.

Start up Chile je projekat njihove vlade  da dovlači preduzetnike u njihovu zemlju i da tu kreiraju kompanije. Svaki projekat dobija 40K dolara, bez ikakve obaveze da ih vraća. Postoji šta bi trebalo da se uradi, ali to podrazumeva držanje prezentacija i motivisanja mladih u Čileu i deljenje svojih iskustava.

Definitivno model koji mi možda mogao i kod nas da se pripremi, jedini problema bi bio da se gospoda od 5% odreknu svog dela . 🙂

Ovo je mali video o projektu:

A Q&A sa Karolinom Rosi možete pogledati ovde

 

A ovo nam je bilo svima očigledno veoma fascinantno 😉

Za priču o domenima me je zainteresovala  Lizabet Mek Debor iz kompanije Sedo.

Tu su mi ostale neke inforormacija kao:

– .com domen je na prvom mestu

-.me domen je u top 10

– Najskuplji domeni su manji od 8 karaktera

– Da dobar domain name mora da bude: (kratak, upamtljiv, nov, da obuhvata search term, da nema crticu, da je komercijalno važan.)

Kako sam imao čast da slušam dva gospodina iz Googla, mogu da kažem da sam makar na jedan mali momenat pomislio da su oni dobri da sve rade da bi nama bilo bolje 🙂

Al nekako “is too good to be true” 😉

U drugom danu sam već bio spreman da se borim koliko mogu sa činjenicom da će biti lepo vreme i da sam poneo kupaći.

Međutim pojavio sam se da čujem priču o Word Press – pošto je bio termin koji sam čuo nekoliko desetina puta pričajući sa ljudima.

Ze, portugalac za koga bi mogao da kažem da je veoma paranoičan, je pričao kako je važno da sve imate nekom svom hub-u, tj nekom web sajtu i da  posle širite preko društvenih mreža sadržaj.

Ono što mi je bilo interesanto je bila njegova izjava: “Facebook willl die” i njegov odgovor svaki put kad su ga pitali za “privacy issues” – “it depends how paranoid you are

Drugi govornik je osoba koju bi pozvao da objasni svima da sve nije toliko strašno i da može uspešno da se posluje u Crnoj Gori.

Ime mu je Miloš Milošević iz kompanije Fleka  i tvorac mosquito.me

Njegovu izjavu :  “Educate, travel and grow some balls” ću sad početi da koristim 🙂

Dečka po imenu Ivan Brezak Brkan sam prvi put video prvi dan u panel diskusiji. Posle sam se raspitao i saznao da je to jedan od ljudi koje svi poštuju i poštuju njegove stavove.

Njegovo predavanje “ Sve je u sadržaju“ možete pogledati traje 40 minuta, ali tu ime svega što nekome može biti interesanto .tj kakvi naslovi bi trebali da budu, šta bi trebalo da se piše, kako da se piše.

Celokupno predavanje možete pogledati ovde



 

Ono što moram da kažem ali i da se ne pohvalim, jeste činjenica  da sam posle Ivana otišao na plažu. Šta ću. Tužite me 🙂

Ali i znate ovo morao sam nešto i da dam da bi mogao da se sunčam, pošto kada sam se vratio na Seomoz, čuo sam kako su jedna od najboljih predavanja Webfest.me 2012 bila u baš tom periodu.

Poslednja dva predavanja koja sam slušao su bila vezana za SEO (termin za koji sam prvo morao da se raspitam šta uopšte znači) i za start up-e (News curve)

Od Rut Bur (SEOmoz) sam saznao neke interesante stvari :

Predavanje koje je bilo poslednje je bilo od strane Borisa Krstovića koji je pričao malo o svojim počecima, malo o News Curve.

Iskreno bih voleo da je bio kod mene na fakultetu, dok sam bio četvrta godina i pričao malo o Start-up-u.

Na kraju je odlučeno ko je pobednik Web up i ko ide u NYC. Mediatool kit, čestitam Vam.

Ako želite da vidite ko je sve bio na web fest pogledajte ovaj link na FB, #webfestme people by Ivan Ćosić – Pronađite se =)

Slike Webfest.me 2012 

I na kraju želim da se zahvalim svima iz organizacije Web festa i da kažem da mi je drago što su me naterali da dođem i da ću se potruditi da budem prisutan i sledeće godine.

Tekst napisao Jovan Ružičić dana 24.09.2012, Beograd

Ukupna ocena 3.00 od 5

2 KOMENTARI

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Ovde unesite ime

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.