Iscrpljen od pokušaja da smislim orginalni promotivni spot za pivo, za koji me je agencija zadužila, ostao sam bez ideja. Rešio sam da izađem iz okvira logičnosti i pozvao Tamaru na kafu. Kažu da plesači spadaju među najkreativnije, a ona, kao dugogodišnja balerina, sigurno bi znala da mi kaže gde se kriju izvori plesne kreativnosti.
Posle nekoliko čašica razgovora, rešio sam da probam sve to da primenim u advertajzingu.
Inovativni trendovi diktiraju kriterijume, ali ko gradi trendove?
Rekla je “Već viđeno, nije za prvo mesto”. U redu, proveo sam par sati gledajući advertajzing materijale i pronašao par tehnika zastupljenih u aktuelnim reklamama i……odbacio ih!
Jer, realno, često korišćen fenomen “zgodna plavuša” odavno nije dovoljan za dobru reklamu.
Daj šansu drugim umetnostima, proširi vidike!
Ako neće ideja mozgu, hoće noge ka ideji! Plesači šetaju kroz plesne stilove, a ja sam izašao u šetnju gradom, ne bih li našao nešto što će me inspirisati. Prošao sam pored izložbe “Pomeri se s mesta”
Fenomenalna ideja!
Obišao sam još par izložbi, ispratio gerilu koju je pripremila Coca-cola za “Noć muzeja”, tu se ogrebao za limenku ovog gaziranog kofeina i dogegao se do pozorišta. Da ispoštujem i Tamaru i pravilo, došao sam da pogledam balet.
Ipak, šetnja je uradila svoje, izdržao sam do pola i otplesao pass de deux sa svojim snovima.
Element od presudnog značaja za komunikaciju – muzika = dijalog
Plesači puštaju muzici da ih vodi. Tako im se rađa ideja gde ubaciti okret, skok, a za moje dobro raspoloženje toga dana bilo je zaduženo „Hladno pivo“! Prepustio sam se i opustio 🙂 Lampica se usijala i onda je sve krenulo..
Jako je hrabro eksperimentisati!
Eksperimetisanje dovodi do orginalnosti, ali može biti i recept neuspeha, zato treba biti hrabar i pametan oko odabira! Jedna od malo sigurnijih varijanti je spojiti naizgled nespojivo! Ali je i zahtevno! U plesnom smislu to bi bilo recimo ubaciti pokret iz hip-hopa u balet, a ja sam se baš ohrabrio – odlučio sam da spojim pivo i balet!
Ako izazoveš emociju – bićeš zapamćen
Moram da priznam sećam se jedne koreografije sa Tamarinog takmičenja, žene oko mene su počele da šmrcaju na kraju. Preko emocije do pobede! Divna ideja! Mada, ja više volim ove vesele emocije!
“Najbolje ideje radjaju se u šaljivoj atmosferi. Zato dok razmišljate, pričajte viceve i šalite se” reče Dejvid Ogilvi, nekima trn u oku, a mnogima otac advertajzinga. Poslušao sam ga, jer valja nekada ispratiti matorce. I šalio sam se, a vi presudite koliko mi je pošlo za rukom:
http://www.youtube.com/watch?v=SH4UwaiPTXs
Autori teksta: Milan Predojević i Milena Grahovac