Razlozi za osnivanje advertising portala Lumiere.rs

3
1259
razlog zasto

Rađanje jednog malog kutka za sve koji rade i vole oblast marketinga

Sve je ovo počelo kada sam počeo da predajem marketing (mesto asistenta iz oblasti marketinga) na Univerzitetu Singidunum. Prilikom pripreme za predavanja uvideo sam da studenti nemaju veliki kontakt sa primerima iz prakse, tačnije primerima iz Srbije. Sve knjige i materijali koji se koriste su bili sa stranih sajtova, kao i brendovi o kojima se priča bili su globalni brendovi.

Nađe se tu i tamo negde primer, ali ako predavač ne predstavi problem/tematiku iz Srbije, studenti ne bi imali mogćnost bilo šta da vide, tj. ne bi mogli lako pronaći nešto „izvan učionice“.

To me je navelo na sledeće razmišljanje: Da li mi imamo neki način u Srbiji da preko interneta pronađemo većinu kreativnih srpskih marketinških rešenja? Odgovor: Imamo, odnosno nemamo.

Prvo sam krenuo u potragu preko sajtova agencija, gde postoje određene stvari ali se ne ažuriraju redovno.

Zatim preko Youtube portala, ali ako ne znate šta tražite, teško ćete i naći.

Preko Facebook fan stranica – tek poneka agencija otvara fan stranicu, čast izuzetcima.

Sve prethodno navedeno je bilo razlog zbog kog sam odlučio da probam da kontaktiram sve marketinške agencije i da napravim portal koji će imati sve marketinške radove na jednom mestu. Glavno pitanje koje se vrzmalo u umu je bilo : Zašto sam morao da prvi put vidim kampanju „Niste sami“ – McCann Erickson na ibeliveinadvertising.com, a ne na nekom srpskom sajtu ili da tražim reklame kojih nema na Youtube protalu na adsoftheword.com, ili pak da čitam šta se dešava u svetu preko adage.com.

U Srbiji postoje neki sajtovi koji imaju sličnu tematiku, ali se slabo ažuriraju.

Najbolji izvor su mi bili blogovi Ratka Božovića (Win Win Blog), Predraga Milićevića (pedya.rs). Hvala im mnogo što uopšte postoje, jer bez njih ne znam kako bih počeo moju pretragu.

Trenutno najbolji izvor marketinških informacija vezanih za Srbiju jeste štampani časopis Taboo. Drago mi je što nešto ovako postoji kod nas. Ja ga zovem lično Advertising age Srbije, kao što smatram da bi ovaj sajt www.lumiere.rs mogao da bude jedan Creativity online ili adsoftheword.com za Srbiju.

Ipak,  započeti nešto gde ste uskraćeni za izvor informacija nije lako.

Prvo sam krenuo sa svojim bratom Stefanom (uspeo da ga odvojim od fakulteta i profesionalnih sportskih obaveza) da prikupljam podatke o marketinškim agencijama. Glavni izvori su bili Žute strane i Win Win Blog (kao što rekoh hvala još jednom). Od toga je napravljena početna baza odakle su prvo pisani tekstovi o svim marketinškim agencijama u Srbiji (za sada preko 90).

Pošto sam ovaj portal odlučio da počnem kako bih pomogao studentima marketinga, sledeće što sam odlučio je da organizujem praksu za studente. Tako su timu priključeni studenti Univerziteta Singidunum (Mladen Stojsavljević, Marija Varinac, Katarina Vučinić, Bojan Đorđević i Aleksandra Ćuković), a kao prvi dizajner i web developer bio je student sada Filozofskog fakulteta, a nekada Fakulteta za informatiku – Miloš Veljković. Svi smo zajedno radili na prikupljanju informacija i kreiranju portala.

Nakon šest meseci, odlučio sam da promenim ekipu, da dam mogućnost i drugim studentima da učestvuju i tada uključio i sledeće studente: Jelena Antić, Suzana Milić, Katarina Kovačević, Ivan Orestijević, Ivana Veljović , Mirko Jevremović i Dunja Petković koji su imali zadatak da zavše bazu svih agencija, a zatim da pišu o svim reklamama koje su se mogle naći na sajtovima agencija (oko 400 tekstova.). Ponosan sam na sav trud koji su uložili i na ono što su postigli tokom prakse.

Moram sada da se zahvalim i Bojani Tošić iz agencije Headline, koja je držala osnovnu početnu obuku studentima kako da napišu neku vest. Ipak su oni studenti marketinga a ne žurnalistike. Sve se to polako skupljalo, ali moram priznati da je išlo veoma sporo. Sve  dok nisam sreo svoji prijateljicu iz AIESECa – Draganu Marković (aka @Dragitza). Ona se veoma brzo (uz malo ubedjivanja :D) priključuje projektu i postaje jedna od glavnih za kreiranje ovog portala.

Od tada je sve krenulo malo brže da se razvija, ali ne i dovoljno. Ipak, kako je @ivancosic rekao na e-trgovini na Paliću 2011: „Ako hoćete dobar sajt, a jeftin, ima da čekate, ima da traje dugo. (Ivane, možda je bilo i drugačije, ali sam je ja ovako upamtio J).

Poslednja promenu u timu se desila u martu 2011. godine, kada se priključuje Petar Marinković koji kreće da sa svojim programerskim veštinama da ubrzava proces izgradnje sajta i zavšava beta verziju 19.05.2011. godine.

Ideja sajta, koja je na početku bila namenjena studentima, transformisala se u portal za nekoliko ciljnih grupa:

–          Ljubitelje reklama

–          Marketing stručnjake

–          “Klijente“ – oglašivače

–          Studente marketinga

Sajt se polako puni svim napisanim tekstovima, koji su podeljeni u sledeće kategorije: TV, Radio, Print, OOH, Digital, Svet i Marketing agencije.

Možemo reći da od malog tima, koji su činili Stefan i Slavko, sada imamo i Dragitzu, Petra i studente koji učestvuju na stručnoj praksi. Ukupno 12 ljudi.

Trenutno imamo direktnu saradnju sa agencijama Leo Burnett, McCann Erickson, Grey, Afirma Draftfcb, Idea plus commuciations, Profile, Morfeus, New moment i nadamo se da ćemo do kraja godine raditi sa svim agencijama. Ukoliko imate kontakte, bili bismo Vam zahvalni, kako bismo ovaj portal učinili još bojim.

Nadam se da će Vam ovaj portal biti koristan, makar u onim stvarima koje Vas interesuju.

Iskreno,

Slavko Alčaković

P.S. Mnogo HVALA :

– Nadji Dimitrijević i Anji Radulović(Leo Burnett)

– Milovanu Stanišiću (Univerzitet Singidunum)

– Jasmini Borović (Grey)

– Vladi Ćosiću, Dubravki Perišić i Ireni Radić (McCann Erickson)

– Bojani Tošić (Headline PR)

– Nadi Arežini, Jovanu Ružičiću, Velimiru Živkoviću i Vladimiru Paunoviću i ostalim prijateljima na podršci tokom  procesa “rađanja” ovog projekta.

Ukupna ocena 3.70 od 5

3 KOMENTARI

  1. Mozda ne u ovom kontekstu ali nedavno sam trazio bilo kakvu agenciju (marketing) da mozda ” ponudio” ideju za reklamu, a nisam naso nista ili ono sto sam nasao jeste da nisam dobio odgovor.

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Ovde unesite ime

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.