Ispratili smo prvi dan predavanja i panela na Weekend.18 – ponovo se inovacija i inspiracija susreću u Rovinju

0
150
weekend 2025 prvi dan

Ovog 19. septembra, prvog dana predavanja i panela na Weekend.18, mi smo bili u srcu zbivanja u Rovinju – slušali predavanja, učestvovali u panelima i ostali zatečeni idejama koje oblikuju mediji, komunikacije i kreativna industrija danas. Evo našeg osvrta na najzanimljivije trenutke – šta nas je inspirasalo, probudilo, a ponekad i naveo da preispitamo dosadašnje koncepte.

Šta je Weekend.18?

Weekend.18 se održava od 18. do 21. septembra 2025. u bivšoj Tvornici duhana (Ex TDR), Rovinj.

Ovaj festival više nije samo skup panela i networking događaja – ove godine sastoji se od šest zasebnih “festivala unutar festivala”: komunikacije i mediji, AI, HR, finansije i investicije, energija, te dodatni sadržaji koji pokrivaju aktuelne trendove. Prošle godine festival je okupio oko 6.500 posetilaca i preko 200 govornika iz raznih delova regiona i šire.

Na šta smo se fokusirali – naši izbori

Mi smo odabrali ovih šest predavanja i panela koja su nas posebno zaintrigirali:

  1. Mind-Blowing Billboards From Around The World
    Kratka, ali impresivna sesija o digitalnim plakatima koji koriste napredne tehnologije – holograme, senzore, AI u realnom vremenu. Videti kako se tradicionalni oglasni prostor transformiše – i kako kreativci pomeraju granice – bilo je zaista inspirativno.

  2. From Zero to Unicorn – and Then He Declared War
    Nenad Milanović (CAKE.com) nam je pokazao kako se ideja, strast i upornost mogu pretvoriti u kompaniju vrednu milijardu dolara – bez spoljašnjeg ulaganja. Priča koja nas podseća da “veliki skokovi” često kreću od najmanjih koraka.

  3. Risk, Truth & the Power of Storytelling – A National Geographic Conversation
    Mariana van Zeller je govorila o tome koliko je hrabrosti potrebno da se uđe u mračne priče tržišta, krijumčarenja i nevidljivog sveta – i kakvu snagu istina i pripovedanje imaju da promene perspektive. Naravno, uvek sa velikom odgovornošću prema publici.

  4. Povjerenje na prodaju? Kako su influenceri postali oglasni prostor / Trust for Sale?
    Panel koji dotiče vrlo savremenu dilemu: granica između stvarnog i sponzorisanog sadržaja. Mi smo pratili diskusiju o etici, transparentnosti, ali i o tome koja je uloga influensera kada publika sve teže razlikuje “sponzorisano” od “autentičnog”.
  5. Pomalo – Autentičnost u turizmu / Authenticity in Tourism
    U Hrvatskoj se često slavi “pomalo” pristup – i ovaj panel je otvoreno pitao šta to tačno znači kad govorimo o iskustvu turista i destinacijama. Da li je “autentičnost” samo marketinška fraza ili zaista strategija koja zadržava i privlači? Mi smatramo da odgovori koje smo čuli mogu biti korisni i za brendiranje, ali i za svakodnevni rad u turizmu.

  6. LUX ON AIR: Red carpet kultura / LUX ON AIR: Red carpet culture
    Panel o luksuzu kao kulturnom i estetskom fenomenu, o reflektorima, estetici, pažnji – i o tome šta se dešava kad je crveni tepih najskuplji oglasni prostor sveta. Bilo je tema o estetici, autentičnosti i ekonomiji pažnje – one vrste pažnje koja zahteva viziju, ali i integritet.

Zaključak

Mi smo izašli iz prvog dana na Weekend.18 sa glavom punom misli, sa nekoliko novih pitanja, i sa motivacijom da u svakom poslu, bez obzira da li je marketing, mediji, komunikacije, turizam ili nešto sasvim drugo, težimo višem – boljoj priči, transparentnijoj komunikaciji, kreativnosti koja ne pređe granice etike, i idejama koje nisu samo lepe, nego koje nešto menjaju.

Weekend.18 pokazuje da festival može biti više od mesta gde se uči – on može biti pokretač promena. Ako ste u industriji, ili vam je stalo do toga gde idemo kao mediji, kreativna zajednica ili društvo – mi bismo vam preporučili da ne propustite preostale dane ili već razmišljate o poseti istog naredne godine.


Tekst napisao: Ognjen Živanović

Ukupna ocena 4.33 od 5

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Ovde unesite ime

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.