Digital Day

0
1678

Drugi Digital Day u organizaciji udruženja IAB Serbia održan je 25. aprila u Domu Omladine. Konferenciju je otvorila Gabrijela Stjepanović (Izvršni direktor IAB Serbia) koja nas je kroz uvodne reči uvela u tok samog Digital Day-a kao i o aktivnostima kojima se IAB Serbia bavi.

photo by @DLazarevski

Nakon Gabrijele na scenu je izašao predsednika IAB Europe, Alain Heureux koji nam je pričao o stanju digitalnih medija u Evropi. Dobili smo i širu sliku o konceptu IAB organizacije, kao i najavu Mediascope Europe 2012 istraživanja koje će prvi put obuhvatiti Srbiju. Alan očekuje da do kraja 2012. godine evropsko tržište postane najveće tržište oglašavanja i time preuzme primat u odnosu na američko.

@pioniri: Alain Heureux, IAB Europe najavio Mediascope Europe 2012 istraživanje koje će prvi put obuhvatiti Srbiju #digitalday

@pioniri: Evropsko online advertajzing tržište bi do kraja 2012. moglo do postane najveće tržište na svetu.#digitalday

O regulaiciji i izazovima u oblasti digitalnog marketinga smo čuli od Ionel Naftanaila koji nam je detaljnije objasnio cookie law. Shodno brzini promena koje se dešavaju samoregulacija je nameće kao rešenje gde bi se učesnici na tržištu obavezali da će poštovati određene principe.

photo by @Dedabor

Georgely Toth iz Heinekena nam je na primerima predstavio kako digitalni svet menja način na koji kompanije posluju i komuniciraju sa potrošačima. Imali smo prilike da pogledamo aplikaciju ”Serenade” gde su momci kreirajući svoju interaktivno serenadu mogli da pozovu devojku na sastanak.

http://www.youtube.com/watch?v=iRpLMmqM7wc&feature=player_embedded

 @Milicevic_J: Ok, znam sta cu pevusiti danas. “Hope you like bowling…” 🙂 #digitalday

Pored ove aplikacije učesnici su imali priliku da pogledaju kampanju ‘Otvori svoj svet’ i korišćenju QR- kodova. Ovu kampanju možete pogledati na ovom linku: https://www.lumiere.rs/svet/heineken-u-code/

@DedaBor. #digitalday Toth Gergely Hungary QR kodovi kao primer marketinga. Ih, ja bih uveo QR kodove i na konferencijama :)))

Nakon pauze na scenu je došla Marta Klepka iz Gemiusa koja je predstavila statističke podatke o aktivnostima internet korisnika.

Matevz Klasnjek iz Celtre nam je predstavio kampanje mobilnog marketinga, najviše na primerima igrica Angry Birds i Zynga.

 @neongoldig ,Mobile advertising is growing faster than the social mediaadvertising business.’ #digitalday #celtra

@lumiere_rs: Advertising is sexy industry 🙂 #digitalday

@dplaninc: Creativity is moving from creative agencies to other areas of value chain. Huge change for industry Klanjsek from @CeltraMobile#digitalday

@dplaninc: In mobile there is a whole new bunch of publishers like Zynga, Angry birds, Instagram, Shazam. By Klanjsek from @CeltraMobile#digitalday

Nakon pauze za ručak, predstavnici Coca Cole, Opela, Erste Banke i Beiersdorfa su na panelu o stanju oglašavanja u Srbiji istakli da su svi brenodvi prisutni na Internetu ali i da je za mnoge kompanije Facebook ključan kanal komunikacije. Moderator panela je bio Igor Savić iz Executive group.

@rodic974: Brands speak digital. Iskoristite digitalne medije i kanale komunikacije na pravi nacin. #digitalday

@tamaxara: “Medijum kao medijum nije bitan, bitna je poruka”#digitalday

@rodic974:Dobar sadrzaj privlaci oglasivace. #digitalday

@DedaBor: drustvene mreze bitne svim kompaijama#DigitalDay brending i oglasavanje

@rodic974:Sadrzaj treba prilagoditi nasem trzistu a ne koristiti klise koji stize iz inostranih centrala. #digitalday

@tamaxara:”Ako nemamo dobar sadrzaj, onda ne treba da imamo ni kampanju” #digitalday

@_executivegroup:Privodimo #DigitalDay panel kraju. Neki zakljuci su da nam nedostaje standardizacija, potrebe za lokalizacijom kampanja, bitnost sadrzaja…

photo by @_ExecutiveGroup

Posle panela na scenu je izašao Steffen Ehrhardt iz kompanije Google koji nas je podsetio na alate koje Google nudi, kao što su Google Analytics, Ad planner i Adworks. Putem ovih i i drugih alate možemo bolje planirati i voditi svoje digitalne kampanje.

@lumiere_rs: #digitalday display adv can be 200 bil industry in less than 10 years

@stex_bg: Google’s Vision on how to Become a Leader in Online Display – Steffen Ehrhardt from Google live#digitalday

@tamaxara: If you don’t have a goal, you shouldn’t start a campaign – Steffen Ehrhardt (Google) #digitalday

@pioniri:[MarkeTHINK] Sa puno kreativnosti možete uštedeti mnogo novca. Steffen Ehrhardt, Google#digitalday

photo via @NotSocialMedia

Rupert Slade, zanimljivi britanac iz PhP Worlwide nas je na zanimljiv način podsetio da smo mi ti koji pokrećemo promene, a ne tehnologija. On je isto istakao da se sve oko nas ubrzava i da kompijuteri i smartfonovi dobijaju nove funkcije.

@tamaxara: Computers and mobile phones are now windows to the world, not storage devices – Rupert Slade#digitalday

@neongolding:Rupert Slade: 1/3 of smartphone owners use their smartphone while watching tv #digitalday

Na kraju nam se predstavio Claude Spasevski iz agencije Marnie Digital koji nam je na primerima svoje agencije predstavio kampanje iz zapadnih zemalja i istakao da digital postaje najbrže rastući na tržištima u razvoju.

@tamaxara: “We’re moving to emotional storytelling in order to get crowd participation and engagement” Claude Spasevski #digitalday

Nakon završenih prezentacija učesnicima je predstavljen nacrt kodeksa oglašavanja. Sam nacrt kodeksa oglašavanja je pisan 6 meseci nakon izlaska međunarodnog kodeka oglašavanju. Tokom izrade nacrta kodeksa autori su se trudili da sam tekst prilagode našem jeziku korišćenjem srpskih reči umesto tuđenica.
Nacrt kodeksa će biti poslat svim relevantnim udruženjima iz branše na uvid i eventualne ispravke nakon čega će kodeks dobiti konačan izgled. Potom sledi usvajanje i osnivanje samoregulatornog tela koje će kontrolisati poštovanje kodeksa od potpisnica istog.

Na kraju možemo samo da zaključimo da je IAB Serbia napravila odličan izbor predavača i besprekorno organizovala Digital Day.
Stefan i Dragana
Ukupna ocena 3.00 od 5

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Ovde unesite ime

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.